سفارت استرالیا در ایران
سفارت استرالیا در ایران

سفارت استرالیا در ایران

سفارت استرالیا

روابط ایران و استرالیا از گذشته تا به امروز همواره بسیار خوب بوده است و سفارت این کشور در ایران فعال می باشد. به علت کیفیت بالای زندگی در استرالیا و درخواست زیاد مهاجرت به این کشور، بر آن شدیم تا اطلاعات جامعی را در زمینه سفارت استرالیا در ایران در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

در مورد سفیر استرالیا در ایران

طبق اعلام وزارت خارجه استرالیا، خانم لیندا ساکس یکی از دیپلمات های باسابقه، به عنوان سفیر استرالیا در ایران انتخاب شدند. ایشان از سال 1978 تا 1981 در رشته مطالعات آسیا در دانشگاه کوئینزلند به تحصیل پرداخته اند. خانم لیندا ساکس سوابق کاری درخشانی در وزارت خارجه کشور استرالیا داشته اند.

از جمله حضور در آژانس پناهندگان سازمان ملل در سمت مسئول روابط عمومی از سال 1997 تا 2001، سفیر استرالیا در لبنان و عراق و همچنین از اکتبر 2009 تا ژانویه 2011 کمیسر ارشد World Expo در شانگهای چین. آخرین سمت خانم ساکس قبل از حضور در کنسولگری استرالیا در ایران به عنوان سفیر، رئیس اداره تشریفات وزارت خارجه بوده است.

سفارت استرالیا

سفارت استرالیا در تهران چه وظایفی را بر عهده دارد؟

کنسولگری ها برای ارائه پاره ای از خدمات از جمله حفظ منافع ملی خود در کشورهای دیگر ایجاد می شوند. سفارت استرالیا در ایران نیز به منظور ارائه خدمات به شهروندان استرالیایی که خارج از مرزهای این کشور هستند، بوجود آمده است و این یکی از اصلی ترین اهداف این کنسولگری به شمار می رود.

  • انجام خدمات مربوط به زمانبندی مصاحبه ها برای صدور ویزا.
  • حفظ و تقویت روابط دو کشور.
  • ایجاد بهبود مستمر استنباط ایرانیان در زمینه سیاست خارجی استرالیا و همچنین تجارت این کشور.
  • انتقال تصویری دقیق و درست از کشور استرالیا برای مردم ایران.
  • کمک های مشاوره ای کنسولی به شهروندان استرالیایی که خارج از مرزهای این کشور با مشکلاتی روبرو شده اند.
  • انجام خدمات مربوط به اسناد رسمی ازجمله تهیه و تنظیم اظهارنامه ها، شهادت‌نامه‌ها و تأیید اسناد رسمی با نرخ خدمات پایه، تحت قانون هزینه‎‏های کنسولی به شماره ثبت ۱۹۵۵.

سفارت استرالیا چه خدماتی را در مورد ویزا ارائه می دهد؟

سفارت استرالیا در ایران از سال 1956 و به دنبال آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور در تهران تأسیس گشت، اما در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۸ تمامی امور مربوط به صدور ویزای استرالیا در این سفارت تعطیل شد.

اداره مهاجرت استرالیا برای رفع این مشکل وب سایتی را ارائه کرده است تا متقاضیان ایرانی که قصد دریافت ویزای استرالیا را دارند به این وب سایت مراجعه کرده و با ایجاد یک حساب کاربری به صورت آنلاین ویزای خود را دریافت نمایند.

تمامی مراحل دریافت ویزا از جمله آپلود مدارک و پر کردن فرم ها تا صدور ویزا در این وب سایت انجام می شود و هیچ گونه خدماتی در سفارت استرالیا برای ایرانیان به صورت حضوری انجام نمی گیرد.

آدرس و تلفن سفارت استرالیا در تهران

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید سرلشکرفلاحی، خیابان بهار ، خیابان یکتا، پلاک 11

تلفن: 02186667206

فکس: 02187777206

در صورت نیاز به کمک کنسولی فــوری (بعد از ساعات کاری) لطفا با شماره تلفن 3305 6261  2 61+  در استرالیا تماس بگیرید.

 

روزها و ساعات کاری سفارت استرالیا در ایران

روزها و ساعات کاری با توجه به خدماتی که ارائه می شود طبق برنامه ذیل می باشد:

خدمات مرتبط با اسناد رسمی: یکشنبه تا چهارشنبه به استثنای تعطیلات رسمی از ساعت  10 صبح  تا 12 شب

خدمات مرتبط با گذرنامه: یکشنبه تا پنجشنبه به استثنای تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعدازظهر

آیا در حال حاضر سفارت استرالیا در ایران فعال است؟

سفارت استرالیا در ایران در گذشته یکی از فعال ترین سفارتها بود و ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشور و درخواست ویزا داشتند طی تماس تلفنی با سفارت و دریافت نوبت حضوری، راهی این کنسولگری می شدند.

اما در تابستان 97 طبق اعلام صفحه فیسبوک رسمی این کنسولگری، فعالیت بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران به شکل دائم متوقف شد و اعلام کردند که از این به بعد تمامی درخواست های صدور ویزا به صورت آنلاین بررسی می شود.

در آن زمان سفارت اعلام داشت که دلیل این عملکرد تنها آنلاین و اینترنتی شدن روال کارها بوده است و این موضوع فقط مختص ایران نبود، در حقیقت در همه جای دنیا روال کار صدور ویزای استرالیا به شکل اینترنتی درآمد و هیچ تغییری در نحوه رسیدگی به درخواست صدور ویزا برای متقاضیان ایرانی ایجاد نشد. به جز این تغییر سفارت استرالیا همچنان در ایران فعال است و مانند قبل به کار خود ادامه می دهد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *