مهاجرت کاری مهندسین IT به استرالیا

استخدام مهندسین IT در استرالیا

امروزه دانش کامپیوتر جز بنیادی ترین اصول یادگیری در سطح جهان می باشد – در عصر دیجیتال، تقریبا تمام امور بانک ها و صنایع و کسب و کارها ارتباطی ناگسستنی با دانش کامپیوتر دارند و این کسب و کار ها عمده پروسه کاری خود  را به وسیله سیستم عامل ها و برنامه ها کامپیوتری پیش میبرند و با استفاده از متخصصین در این امور قادر به کار با این سیستم ها میشوند. از همین رو پیداست بازارکار رشته IT در کشور استرالیا، دانشی پر تقاضا در سراسر جهان به شمار می اید و این کد شغلی در لیست نیاز های دائمی این کشور برای مهاجرت به استرالیا است.

استرالیا اقتصاد برتر جهان

استرالیا که ششمین اقتصاد برتر دنیا است، از این قاعده مستثنی نیست و سالهاست خود را به آخرین تکنولوژِی ها و فناوری اطلاعات مجهز کرده از این رو شرکت های بزرگ چند ملیتی در استرالیا از مهم ترین استخدام کنندگان مهندسان کامپیوترمتخصص و ماهر می باشند، این افراد میتوانند در حوزه های مختلف کامپیوتر از جمله Back end – Front end و برنامه نویسی و … فعالیت کنند. جالب است بدانید که شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند برای جذب نیرو متخصص در این زمینه الزاما به مدرک تحصیلی مرتبط نیازی ندارند و سابقه کاری مرتبط و تجربه و توانایی فرد متقاضی برای استخدام وی در این شرکت ها  کافی است و اهمیت توانایی و و دانش فرد  در الویت اول این شرکت ها میباشد و بررسی مدارک تحصیلی در مراحل بعدی استخدام فارغ التحصیلان رشته IT در استرالیا قرار دارد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت ها سابقه کاری مرتبط و مدرک تحصیلی مرتبط با ان را برای استخدام فرد مورد بررسی قرار میدهند.

استخدام فارغ التحصیلان رشته IT در استرالیا

مهندسانIT  فعال در این حوزه می توانند با داشتن حداقل مدرک لیسانس و تسلط بر زبان انگلیسی و سایر زبان ها در این بازار کار پر رونق فعالیت خود  را آغاز کنند و یا فرصت های کاری خوب و مناسب دریافت کنند، این افراد میتوانند  نسبت به درخواست ویزا نیرو کار اقدام کنند البته لازم به ذکر است که این مرحله پس از استخدام متقاضی توسط کارفرما صورت میگیرد

میانگین درآمد سالانه کارشناسان IT در استرالیا

درآمد کارشناسان IT در استرالیا، دارای میانگین درآمد سالانه 68500$ + (دلار استرالیا) میباشد و ساعات کاری افراد شاغل در این حرفه در حدود هفته ای 38 ساعت میباشد. وجود فرصت های اشتغال مناسب، درآمد بالا، رفاه بالای اجتماعی و اقتصاد رو به رشد استرالیا، سبب میشود که این مقصد مهاجرتی برای متقاضیان  این کد شغلی مقصدی مناسب باشد!

این کد شغلی انگیزه ای است برای متقاضیان تا از طریق بازار کار مهندسی کامپیوتر ، اقامت دائمی  این کشور را اخذ کنند و با خیال راحت  صفحه جدیدی در زندگی خود آغاز کنند.به جرات میتوان گفت کسانی که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اند و یا در این زمینه  فعالیت  کرده و یا مهارت کسب کرده اند همیشه در الویت استخدام شرکت ها بزرگ و معروف دنیا  قرار دارند.

استرالیا از جمله کشورهایی است که ارزش زیادی برای نیروی کار متخصص و ماهر قائل است و سعی دارد بهترین فضا و شرایط کاری را برای آنان فراهم سازد

بازار کار برنامه نویسی در کشور استرالیا

فناوری اطلاعات، و عصر تکنولوژی  سبب تغییرات بسیاری در ساختار نرم افزاری کسب و کار ها های بزرگ ایجاد کرده و تقریبا تمامی افراد در هر شغلی با این  فناوری سر و کار دارند از استفاده از تلفن های همراه و طراحی سایت تا ساخت دیتا سنتر های بزرگ و سیستم های امنیت اطلاعات به همین سبب امروزه مشاغل حوزه IT بازار کار بزرگ و پر تقاضایی دارند حتی طبق امار سایت aeccglobal این مشاغل جز پر دارمد ترین مشاغل سال 2023 به شمار می ایند.

ساخت بازی و  اپلیکشن ها بازار کامپیوتر رو این روزها تحت تاثیر قرار داده و تمام بانک ها و شرکت ها بزرگ و کوچک خدمات ومحصولات خود را توسط  بازی ها و اپلیکشن ها به مشتریان خود ارائه میدهند.

از جمله زیر شاخه های رشته کامپیوتر ،رشته برنامه نویسی است که این رشته نیز دارای بازار کار پر متاقضی نه تنها در استرالیا بلکه در سراسر جهان است. ، مشاغلی نظیر طراحی اپلیکیشن های موبایل و کامپیوتر، طراحی وب و بازی های کامپیوتری در کشور استرالیا از پر تقاضا ترین مشاغل به حساب می ایند.شرکت های بسیار بزرگی در سراسر دنیا در حال به روز رسانی اخرین بازی های کامپیوتری هستند. لازم به ذکر است که در این عصر، آموزش و یادگیری این تکنولوژی در دنیا فراگیر شده و در نسل جدید علاقمندان زیادی برای کار و تحصیل در رشته های کامپیوتر وجود دارند.

شرکت های استخدام کننده با توجه به تخصص و سابقه کار متقاضیان دستمزد های مناسبی برای متخصصان کار این زمینه در نظر میگیرند. جالب است بدانید که این رشته جز پر دارمد ترین رشته ها در سراسر جهان به شمار می اید. درآمدی در حدود 79.000 دلار استرالیا به صورت سالانه. میزان درآمد افراد تازه کار و کم سابقه مبلغی در حدود 63 هزار دلار استرالیا است و در خصوص افراد با  تجربه و مهارت  میانگین درآمدی در حدود 123.000 دلار استرالیا به صورت سالانه میباشد.

مهندسان امنیت شبکه هم مانند برنامه نویسان در الویت استخدام شرکت های بزرگ قرار دارند. با توجه به اینکه کل دیتا های سازمان ها و کمپانی ها در اختیار مهندسان شبکه و امنیت قرار دارد بنابراین استخدام فرد قابل اعتماد در کشور استرالیا اولویت بالایی دارد و فرد متقاضی بایستی اعتماد کارفرمایان استرالیایی رو جلب کند.

بهترین شهر های استرالیا برای مهاجرت مهندسین IT

میزان درآمد متخصصان ای تی در شهرهای استرالیا کمی متفاوت است و میزان در امد سالیانه انها به محل سکونتشان میتواند ارتباط مستقیمی دارد. درآمد یک مهندس امنیت شبکه در شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا به طور متوسط 24 درصد بیشتر از سایر شهرهای بزرگ استرالیاست.این مهندسین در آدلاید در جنوب استرالیا 6 درصد بیشتر از میانگین دیگر شهرها و درآمد انها در نیو ساوت ولز 1.5 در صد بیشتر از میانگین کل کشور استرالیاست.

پایین ترین میزان دستمزد مربوط به داروین در منطقه شمالی ،ویکتوریا و بریزین ثبت شده است. به عبارتی دیگر شاید بهترین شهر برای مهاجرت متخصصان IT کانبرا پایتخت سیاسی کشور استرالیا یاشد.

کلام پایانی:

اگر متخصص IT هستید و در فیلد برنامه نویسی یا امنیت شبکه فعالیت میکینید، با تسلط بر زبان انگلیسی و تخصص و تجربه کاری میتوانید در شرکت ها و موسسات بزرگ و معروف استرالیا شانس خود را برای مهاجرت کاری به استرالیا و گرفتن یک پوزیشن خوب  و با درآمد بالا امتحان کنید.

البته کسانی که در مباحث طراحی وب سایت مسلط هستند و با نرم افزارها و زبان های برنامه نویسی مربوط  کار میکنند هم میتوانند در بازار کار وسیع استرالیا شانس خودشان را برای گرفتن ویزا اقامت دائم استرالیا امتحان کنند.نکته مهم و کلیدی برای یافتن شغل مورد نظر تان در کشور استرالیا مسلط بودن به زبان انگلیسی میباشد. با تسلط بیشتر شما به زبان انگلیسی شانس یافتن کار با درامد بالاتر و مناسب تر برای شما فراهم خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر  مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

راه های ارتباطی ما: 96862626 – 021

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *