canada
canada
بررسی شرایط اولیه

مهاجرت به کانادا با استفاده از ویزای اکسپرس انتری

سالهاست کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا، برنامه های گسترده­ای برای جذب نیروی متخصص از اقصی نقاط جهان داشته است. تنوع فرهنگی، وجود بازار کار بزرگ و بالا بودن سطح رفاه اقتصادی، کانادا را به یکی از محبوب­ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده است.

ویزای اکسپرس انتری چیست

ویزای اکسپرس انتری یا مهاجرت سریع به کانادا برای اولین بار در سال 2015 توسط دولت این کشور معرفی شد. امروزه این ویزا متقاضیان فراوانی در گوشه و کنار دنیا دارد و خانواده ­ها می­ توانند تنها درطی چند ماه، با اخذ این ویزا به کشور کانادا ورود پیدا کنند.

اداره مهاجرت کانادا هر ماه امتیاز مورد نیاز جهت دریافت ویزای اکسپرس انتری که اقامت دائم از بدو ورود را شامل می­ شود، اعلام می­ نماید. متقاضیانی که امتیازات لازم را کسب می­ کنند، برای ورود به این کشور واجد شرایط خواهند بود. در صورتی که تمایل دارید تا با استفاده از این ویزا، اقامت دائم کشور کانادا را اخذ کنید، سازمان مهاجرتی پرشین مایگرنت تا پایان مسیر همراه شماست.

ایجاد و ثبت پروفایل مهاجرتی

انواع ویزاهای اکسپرس انتری

این ویزاها که در حقیقت جایگزین ویزاهای Federal Skilled Worker شده ­اند به 4 نوع تقسیم می­ شوند.

    • نیروی کار متخصص فدرال (FSW) یا Federal Skilled worker
    • نیروی کار فنی فدرال (FST) یا Federal Skilled Trades
    • نیروی کار دارای تجربه کار کانادایی (CEC) یا Canadian Experience Class
    • برنامه­ های مهاجرت استانی (PNP) یا Provincial Nominee Program
جمعیت کانادا

مزایای ویزای اکسپرس انتری

  • معیار دریافت دعوتنامه در این نوع ویزا صرفا امتیاز بالاتر است و اولویت زمان ثبت نام در این روش اهمیتی ندارد.
  • زمان لازم برای اخذ این ویزا بین 6 ماه تا 9 ماه است.
  • اعطای اقامت دائم از بدو ورود به متقاضی اصلی پرونده و همسر و فرزندان او
  • امکان ثبت نام به صورت آن لاین
  • افزایش ظرفیت چشمگیر برای ویزای اکسپرس انتری بر اساس برنامه 2020-2022 اداره مهاجرت کانادا
  • عدم محدودیت برای انواع مشاغل
  • عدم محدودیت در زمان ثبت نام و ثبت نام اولیه رایگان

مراحل کلی اقدام برای دریافت ویزای اکسپرس انتری

مهاجرت با استفاده از ویزای اکسپرس انتری، 2 مرحله کلی دارد:

    • در مرحله اول متقاضی باید فرم (EOI (Expression Of Interest را تکمیل نماید. کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز موجود شرط ورود به مرحله بعدی است. فاکتورهایی همچون مدرک تحصیلی، نمره زبان، محاسبه سابقه کار بر اساس تعداد سال و سن متقاضی از عوامل تاثیرگذار هستند. پس از 67 امتیاز، متقاضی وارد استخر متقاضیان (Pool Of Candidate) خواهد شد و پس از آن مرحله بعدی شروع خواهد شد.
    • امتیازدهی در مرحله دوم بر مبنای سیستمی است که در آن 1200 امتیاز وجود دارد. از مجموع 1200 امتیاز، 600 امتیاز متعلق به معیارهای فردی شخص متقاضی و همراهان او است. 600 امتیاز باقیمانده، امتیازات دعوتنامه­ های استانی(در صورت وجود) است. مقایسه متقاضیان بر اساس امتیازات کسب شده آنها است و دعوتنامه ­هایی به صورت منظم برای افراد با امتیازات بالاتر صادر می­ شود. پس از ارسال دعوتنامه متقاضی باید مدارک تکمیلی خود را ارسال نماید تا در مورد صدور ویزا برای او تصمیم­ گیری نهایی به عمل آید.

به­ طور میانگین در بازه­های زمانی 14 روزه، برای افراد با امتیازات بالاتر، دعوتنامه صادر خواهد شد. در صورت کسب امتیاز بالا می­توانید امیدوار باشید حتی در اولین راند انتخابی، دعوتنامه خود را دریافت کنید. زمان ورود به استخر متقاضیان به هیچ وجه اهمیتی برای صدور دعوتنامه ندارد.

    • بعد از دریافت دعوتنامه و ارسال مدارک تکمیلی، متقاضی با پشت سر گذاشتن موفقیت­ آمیز تست مدیکال و چک امنیتی، به احتمال زیاد ویزای خود را دریافت خواهید کرد.
    • ویزای اکسپرس انتری (Express Entry)، ویزای مورد علاقه و محبوب متقاضیانی است که توانایی کسب امتیازات بالایی را در جدول امتیاز بندی دارند. جالب است بدانید این ویزا سریع­ترین و ارزانترین راه ورود به کشور کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور است.

مراحل اقدام برای ویزای اکسپرس انتری (Express Entry)

[sp_easyaccordion id=”58262″]

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *