پر درآمدترین مشاغل استرالیا
پر درآمدترین مشاغل استرالیا

انتخاب شغل با درامد بالا و مناسب از دغدغه هایی است که افراد در مسیر انتخاب شغل اولیه و یا تغییر شغل کنونی خود ممکن است داشته باشند. در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به مشاغل پردرآمد کشور استرالیا داشته باشیم.

مشاغل پردرآمد در کشور استرالیا

استرالیا کشوری با فرصت های شغلی بیشمار و وسعت پهناور، فرصت انتخاب شغل مدنظر را به تعداد زیادی از افراد مخصوصا مهاجران می دهد. با نگاه به بازار کار استرالیا می توان مشاهده کرد که افراد مهاجر از ملیت های گوناگون در مشاغل حساس و کلیدی مشغول به فعالیت هستند که این امر،  از جاذبه های مهاجرت به استرالیا به حساب می آید. در زیر شرایط مهاجرت کاری به استرالیا و مدرک زبان برای مهاجرت کاری به استرالیا توضیح داده شده

برترین مشاغل در استرالیا با میزان درآمد بالا

بر اساس میانگین درامدهای کسب شده در استرالیا از بین 14 میلیون شغل به این نتیجه رسیده شد که متخصصان پزشکی بیشترین سهم را از مشاغل پردرآمد استرالیا به خود اختصاص داده اند. اما در این مقاله سعی شده تا طیف بیشتری از مشاغل پردرامد مورد بررسی قرار گیرند:

1-جراحان

متخصصین جراح پزشکی با درآمد سالانه 393.303 دلار در سال از مشاغل پردرامد در استرالیا به حساب می آیند. البته در گرایش های مختلف جراجی این عدد متغیر و متنوع است. به طور مثال جراحان مغز و اعصاب با درامد 600.387 دلار بیشترین دستمزد را به خود اختصاص می دهند. و پس از آن هم جراحان متخصص درامور ترمیمی با درامد 500.269 و چشم پزشکان با درامد 533.511 دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

2-متخصصان بیهوشی

متخصصان بیهوشی که کار آنها در پروسه جراحی شامل آماده سازی بیماران جهت فرایند جراحی و مراقبت های حین عمل و بعد از آن در پروسه به هوش آوردن بیماران است با درامد سالانه 386.065 در رتبه بعدی پر درامدترین مشاغل استرالیا هستند.

3- پزشکان و متخصصان داخلی

این تخصص پزشکی در همه دنیا جز مشاعل معروف به حساب می آید. این پزشکان به طور عمومی با تخصص های دیگر پزشکی هم در ارتباط هستند و با درامد سالانه 304.752 از مشاغل بسیار پردرامد استرالیا به حساب می آیند

4- متخصصان (مدیران) مالی

فعالین مالی در حوزه های مختلف با تحلیل بازر های مالی به طور نرمال بهترین مشاوره را به مشتریان خود جهت بهترین کالاها برای خرید و فروش می دهند. استرالیا با اقتصاد باز و ارتباط مالی مناسب با کشور های مختلف از بهترین کشور ها برای تجارت به حساب می آید و این متخصصین با درامد سالانه 275.984 دلار از مشاغل با درامد بالا در استرالیا به حساب می آید. 5- متخصصان روانپزشکی: سلامت روان در بسیاری از کشور های دنیا اهمیت بسیار بالایی دارد. دولت های پشرفته سالانه سرانه بالایی از بودجه خود را به این حوزه اختصاص می دهند و کشور استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست .
روانپزشکان در استرالیا با بررسی و آنالیز های افراد از طریق تجویز دارو و روان درمانگری و ایجاد برنامه های نوین درمانی به درمان افراد در این حوزه می پردازند و جالب است بدانید میانگین درامد این متخصصین در استرالیا در حدود 235.558 دلار در سال است.

6-سایر مشاغل پزشکی

طیف و گستره مشاغل پزشکی بسیار گسترده و متنوع است. متخصصان قلب، گوارش، ارتوپدی و اطفال از جمله مشاغلی هستند که درامد های بسیار خوبی را در کشور استرالی دارند . به طور میانگین میتوان درامد سالانه 222.993 دلار را برای این افراد متصور بود. همچنین متخصصان دیگر در حوزه های دندانپزشکی و زنان و زایمان و سایر تخصص های پزشکی هم از جمله مشاغل بسیار پر درامد در استرالیا به حساب می آیند.

7-وکلا و حقوقدان ها

مانند بسیاری از کشور های دنیا، متخصصان در امور حقوقی و وکلا و قضات از جمله مشاغل با درامد مناسب به حساب می آیند.این مشاغل طیف گسترده ای را شامل می شوند که وکلای متخصص در حیطه های مختلفی مانند جرم و جنایت، مالی، امور قراردادهای، وکلای مهاجرت و سایر حیطه ها را شامل می شود.جالب است بدانید دستیاران امور حقوقی هم از مشاغل بسیار مناسب و پردرامد در استرالیا به حساب می آیند و با توجه به قوانین مختلف در سطوح محلی، ایالتی و فدرال می توانند مشغول به کار و فعالیت باشند. میانگین درامد در این حوزه ها در هر سال در کشور استرالیا معادل 188.798 دلار است.

8-مهندسین معدن

استرالیات به لحاظ منابع طبیعی و معدنی کشوری بسیار غنی به حساب می آید و این امر باعث شده تا مشاغل این حوزه هم از مشاغل پردرامد در کشور استرالیا محسوب شوند. شناسایی کانی ها و مواد معدنی، بحث های ایمنی استخراج، استخراج منابع معدنی و موارد مختلف از جمله وظایف متخصصان در این حوزه به حساب می آیند و میانگین درامد سالانه این افراد هم در کشور استرالیا در حدود 184.507 دلار است.

9- مدیران ساختارهای سازمانی

این مدیران در شرکت ها مسئولیت بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.مسئولیت نظارت بر استراتژی های سازمان ها، بررسی و نظارت بر عملکرد واحد های IT، بالابردن سطح کیفی خدمات و هم چنین نظارت بر استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت و ارتقا کیفیت آن از جمله وظایف مهم این مدیران است. میانگین درآمد مدیرانی در این سطح در کشور استرالیا سالانه با طور متوسط معادل 168.762  دلار است.

10-مدیر عامل

مسئول و بالاترین مقام اجرایی یک شرکت مدیر عامل هست که مدیریت کلی یک سازمان و یا شرکت، گرفتن تصمیمات نهایی اجرایی در هماهنگی با اعضای هیئت مدیره، نظارت بر میزان بودجه مورد نیاز و نوع هزینه کردآن، و همچنین نظارتت بر عملکرد اعضای شرکت بر عهده مدیر عامل هست. مدیر عامل مسئولیت ایجاد بهترین استراتژی برای رسیدن به بالاترین راندمان شرکت در استرالیا را به عهده دارد و حقوق میانگین مدیران عامل در استرالیا معادل 164.896 دلار است.البته این میزان حقوق در شرکت های مختلف با پتانسیل های مختلف تفاوت دارد.

11-مدیران مهندسی

یکی از جذاب ترین مشاغل با حقوق بسیار مناسب در استرالبیا شغل مدیر مهندسی است. مدیر مهندسی بالاترین جایگاه مهندسی یک شرکت است و به طور کلی نظارت و تعیین استراتژی دپارتمان های مختلف مهندسی یک شرکت بر عهده مدیر مهندسی آن شرکت است.هماهنگی و برنامه ریزی برای عملیات فنی، نظارت بر فعالیت های اجرایی مهندسی، ایمنی محیط کار، هماهنگی تیم های مختلف مهندسی و به طور کلی تعیین استراتژی کلی مهندسی شرکت بر عهده مدیران مهندسی است و میانگین درآمد سالانه مدیران مهندسی به طور تقریبی معادل 159.940 دلار است.میانگین حقوق: 159940 دلار.

12-مدیران پروژه های ساختمانی

صنعت ساخت و ساز در استرالیا جز صنایع پیشرو و با نیاز بالا به حساب می آید. بسیاری از مهاجرین به استرالیا سالانه جذب بازار کار در حوزه ساخت و ساز می شوند. مدیران پروژه های ساختمانی وظیفه اصلی مدیریت اجرای پروژه های عمرانی سامل ساختمان های و پروژه های مسکونی، تجاری، راهسازی و غیره را دارند.

نظارت بر عملیات تیم های اجرایی و مهندسی پروژه، هماهنگی با دفتر فنی در نظارت بر اجرا و هماهنگی با کارفرما در صورت نیاز به عهده مدیران پروژه است و به طور کلی تمام فعالیت های اجرایی و عمرانی باید با نظارت و تایید مدیر پروژه صورت گیرد. حقوق مدیران پروژه در استرالیا در بین ایالت های مختلف متفاوت است اما میانگین حقوق سالانه بین 132.000 تا 155.000 دلار را می توان برای این مشاغل در نظر گرفت.

طبیعتا بازار کار استرالیا نیازمند مشاغل در حوزه های مختلف است. با مطالعه شاخص های اقتصادی در استرالیا به این نتیجه میرسیم که تعادل بین درآمد و هزینه در استرالیا به نسبت بساری از کشور ها وضعیت مطلوب تری دارد و این امر در کنار فرصت های شغلی مختلف باعث شده تا استرالیا به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی به حساب آید.
در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی مشاغل با درآمد را به شما معرفی داشته باشیم.

 

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *