نقشه پرچم نیوزیلند

مهاجرت به نیوزیلند

روش های مهاجرت به نیوزیلند
انواع ویزا نیوزیلند

ویزای کاری نیوزیلند

شرایط مهاجرت به نیوزیلند

کشور نیوزلند در آمارهای جهانی جزء بهترین کشور های جهان برای اقامت است. با توجه به شرایط مطلوب کشور نیوزیلند از لحاظ آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و همچنین شرایط مساعد زندگی و کار برای مهاجرین و با توجه به اقتصاد قوی و تنوع ویزاهای این کشور، می توان مهاجرت به نیوزلند را یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی به حساب آورد.

این کشور با داشتن مناظر طبیعی زیبا یکی از نقاط گردشگری در دنیا به شمار می رود و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند. امروزه امکان اقدام برای انواع ویزاهای نیوزیلند از جمله ویزاهای کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و توریستی وجود دارد.

رایج ترین شیوه مهاجرت به نیوزلند مهاجرت کاری به این کشور است. مقصود از مهاجرت کاری استفاده از سازوکار اسکیل سلکت است که بیشتر به عنوان ویزاهای اسکیلد ورکر (Skilled Worker) و یا ویزای نیروی متخصص گفته می شود. در این شیوه از مهاجرت فرد متقاضی لازم است در یکی از مشاغل مورد نیاز دولت نیوزیلند ارزیابی شده و در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی می تواند با دارا بودن سایر شرایط این ویزا به نیوزیلند مهاجرت نمایند.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ویزای کار

یکی از متداول ترین و محبوب ترین شیوه های مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت کاری است. این روش از ویزا مناسب کسانی است که دارای سوابق کاری مرتبط با تحصیلات خود می باشند و همچنین از طریق این نوع از مهاجرت متقاضی امکان کار و تحصیل در نیوزیلند را پیدا می کند. مهاجرت کاری نیوزلند از طریق سیستم امتیازبندی است و عوامل مهمی که موجب افزایش امتیاز شخص می شوند عبارتند از سن، مدارک تحصیلی و مدارک کاری. مجموع امتیازات فرد باید به 165 برسد تا امکان صدور دعوت نامه برای متقاضی فراهم شود.

new-zealand-job-skill-visaافرادی که پیشنهاد کاری از کشور نیوزیلند داشته باشند و یا به مدت 2 سال در مقطع بالاتر از کارشناسی تحصیل کرده باشند و مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از نیوزیلند داشته باشند، از این طریق می توانند اقامت دائم نیوزیلند را دریافت کنند و کسانی که پیشنهاد کاری نداشته باشند، ویزای جستجوی کار به مدت 1 سال دریافت می کنند.

افرادی که با ویزای جستجوی کار وارد نیوزیلند می شوند، باید شغل تمام وقت مرتبط با یکی از مدارک تحصیلی خود پیدا کرده و در صورت پیدا کردن شغل متناسب و ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت نیوزیلند، می توانند برای اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

در صورتی که فرد شغل مرتبط با رشته خود را پیدا نکرده باشد و ویزای جستجوی کار وی به اتمام رسیده باشد، باید نیوزیلند را ترک کند. در طول مدتی که شخص با ویزای جستجوی کار در نیوزیلند اقامت دارد، اعضای خانواده وی شامل این ویزا نمی باشند.

investing icon

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ویزای سرمایه گذاری

با توجه به شرایط مساعد اقتصادی کشور نیوزیلند و همچنین ظرفیت بالای بازار داخلی، این کشور یکی از پرطرفداترین مقاصد سرمایه گذاری به شمار می آید. در سال های اخیر نیوزیلند یکی از کشورهای برتر دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است. البته بیشتر اقتصاد نیوزیلند بر پایه محصولات کشاورزی و دامی می باشد.

در این شیوه از مهاجرت، متقاضی بر اساس امتیازاتی که کسب می کند، ویزای 1 ساله نیوزیلند را دریافت کرده و در مدت 1 سال باید در نیوزیلند تجارت خود را شروع کند. در این زمان مشخص فرد باید تجارت خود را راه اندازی کرده و همچنین باید اثبات کند که به مدت دو سال بیزینس او یک تجارت سود آور و مفید برای اقتصاد نیوزیلند می باشد.

پس از گذشت این 3 سال و رعایت شروطی که در این نوع از ویزا اهمیت دارند، شخص می تواند اقامت دائم نیوزیلند را دریافت کند. فردی که 5 سال در نیوزیلند زندگی کرده باشد، می تواند درخواست پاسپورت این کشور را بدهد و در نتیجه تابعیت نیوزیلند را بگیرد.

ویزای سرمایه گذاری نیوزیلند

ویزای تحصیلی نیوزیلند

college icon

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ویزای دانشجویی

با توجه به تسهیلاتی که کشور نیوزیلند برای دانشجویان خود در نظر گرفته و همچنین با توجه به هزینه های مناسب تحصیل در نیوزیلند، امروزه این کشور یکی از مقاصد اصلی دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور پیشرفته هستند. همچنین یکی دیگر از نکاتی که افراد در این روش از مهاجرت به آن توجه می کنند، هزینه های کمتر آن نسبت به سایر کشورهاست.

این روش مناسب افرادی است که قصد ادامه تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند و بعد از اتمام تحصیلات خود، پس از اتمام دوره تحصیل متقاضیان می توانند به مدت یک سال در این کشور مانده و به جستجوی کار بپردازند، همچنین از طریق گرفتن پیشنهاد شغلی از شرکت های مختلف می توانند امتیازات خود را برای ویزای کار ارتقا بدهند و از این طریق در نهایت قادر به گرفتن اقامت دائم نیوزیلند می شوند.

کسانی که قصد اقدام برای این ویزا را دارند باید در آزمون آیلتس آکادمیک موفق به کسب نمره +6 شوند و یا معادل آن را در آزمون های مورد پذیرش نیوزیلند داشته باشند. در این نوع از مهاجرت یکی از شروط لازم، ارائه تمکن مالی جهت هزینه های شهریه دانشگاه و سایر هزینه های زندگی در مدت زمان اعتبار این ویزا می باشد. از دیگر شروط ویزای تحصیلی نیوزیلند اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد.

سوالات متداول


هزینه اجاره خانه در شهر اوکلند از 300 دلار نیوزیلند در هفته به بالا است و سایر هزینه های زندکی نیز از 200 دلار در هفته به بالا می باشد.
برای دیدن آگهی های اجاره منزل در این کشور می توانید به وب سایت زیر مراجعه کنید:
برای اطلاع از هزینه های اقلام مصرفی نیز می توانید به سایت سوپرمارکتهای مختلف در نیوزیلند مراجعه کنید.
به عنوان مثال یکی از این موارد در زیر آورده شده است.
برای دیدن نرخ تبدیل دلار نیوزیلند به آمریکا به لینک زیر مراجعه فرمائید:
خدمات درمانی در نیوزیلند برای این دسته از افراد رایگان است:
  • شهروندان نیوزیلند (Citizen).
  • افرادی که اقامت نیوزیلند را داشته باشند.
  • افرادی که ویزای کار برای دو سال یا بیشتر داشته باشند (Work visa).
علاوه بر خدمات درمانی عادی، هزینه های درمانی مربوط به حوادث نیز برای افراد نامبرده رایگان می باشد. این سازمان علاوه بر هزینه های درمانی، هزینه های جبران خسارت به دلیل از کار افتادگی و همچنین بهینه سازی شرایط محیط کار نیز پرداخت می کند. در نیوزیلند امکان دریافت خدمات درمانی تکمیلی از جمله دندانپزشکی*، چشم پزشکی، جراحی پلاستیک، ارتودنسی دندان و … نیز وجود دارد.
بیشترین میزان تخصص های مورد نیاز کشور نیوزیلند را می توان در وب سایت اداره مهاجرت این کشور به آدرس زیر، مشاهده کرد.

عمدتا کسانی که زیر 40 سال هستند و مدرک تحصیلی فوق لیسانس دارند به شرایط امتیازی ویزای کاری نیوزلند می رسند.

اگر متقاضی مجرد باشد باید حتما فوق لیسانس داشته باشد ولی اگر فرد متاهل باشد، در صورتی که متقاضی اصلی لیسانس داشته باشد و 10 سال سابقه کاری بعد از تاریخ لیسانس را داشته باشد و همسر وی فوق لیسانس داشته باشد به 160 امتیاز مد نظر این ویزا خواهند رسید.

حداقل 8 الی 10 سال سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی نیاز است.

خیر،در ابتدا باید فرد اصلی پرونده وارد خاک نیوزلند شود و کار مرتبط پیدا کند و بعد از چند ماه همسر و فرزند یا فرزندان اجازه ورود را پیدا خواهند کرد.

اخبار مهاجرتی استرالیا

تازه های مهاجرتی

(021)96862626 تماس فرم مشاوره رایگان