Australian lawyer
Australian lawyer
وکیل مهاجرت

شرایط وکیل مهاجرت به استرالیا

عنوان وکیل مهاجرت به استرالیا به فردی اطلاق می گردد که در خاک استرالیا در دوره های آموزشی سازمان OMARA(Office of the Migration Agents Registration Authority) شرکت کرده باشد و این دوره ها را با موفقیت به اتمام رسانده باشد. این افراد دارای کد های شناسایی یکتا هستند که از طرف سازمان OMARA به ایشان اختصاص می یابد. نمایندگان یا وکلای مهاجرت، افرادی هستند که در خاک استرالیا قانونا می توانند در مورد مهاجرت به این کشور و اخذ انواع ویزاهای استرالیا مشاوره ارائه نموده و در تکمیل فرم ها و مدارک لازم برای دریافت ویزا به افراد متقاضی کمک کنند.

خدمات وکیل مهاجرت به استرالیا

وکلای مهاجرت (نمایندگان) مجاز هستند در زمینه های زیر به متقاضیان خدمات ارائه نمایند:

  • ارائه پیشنهاد در مورد گزینه های ویزا برای یک متقاضی با توجه به شرایط ایشان
  • ارائه توضیحات در مورد ویزاها و شرایط هر ویزا و شرایط و الزاماتی که متقاضیان بعد از دریافت هر ویزا باید رعایت کنند.
  • ارائه خدمات مشاوره ایی در مورد مستندات و مدارکی که برای دریافت هر ویزا لازم است.
  • ارائه کمک به متقاضی در آماده سازی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت ویزا.
  • آماده سازی مدارک به نحوی که تصمیم گیری برای اداره مهاجرت در مورد درخواست متقاضی را ساده تر نماید.
  • آماده سازی در خواست ویزا برای متقاضی.
  • انجام امور مربوط به بارگذاری مدارک و درخواست ویزا.
  • پیگیری درخواست متقاضی از اداره مهاجرت و سازمان های درگیر در امر مهاجرت.

گزارش وضعیت پرونده مهاجرتی

وکیل مهاجرت به استرالیا باید بصورت دوره ایی گزارش وضعیت پرونده مهاجرتی متقاضیان را کتبا به ایشان اعلام نماید. همچنین ایشان موظف هستند رخداد هر تغییری به متقاضیان اطلاع داده و ایشان را در جریان آخرین تغییرات پرونده خود قرار دهند.

نکته بسیار مهم این است که نمایدگان (وکلای) سازمان OMARA نمی توانند صدور ویزا را برای متقاضیان تضمین کنند و اصولا ارائه تضمین در خصوص صدور ویزا برای متقاضی امری غیر قانونی است که در صورت مشاهده باید به مراجع ذی ربط گزارش شود.

وکلای مهاجرت ( نمایندگان سازمان OMARA ) باید قبل از عقد قرارداد یک نسخه از رهنمود مصرف کنندگان را که توسط سازمان OMARA تهیه شده است را به متقاضیان ارائه نمایند و کلیه خدماتی که قرار است برای متقاضی انجام دهند را بصورت مکتوب در اختیار ایشان قراردهند.

در قرارداد مکتوبی که متقاضی با وکلای مهاجرت ( نمایندگان سازمان OMARA ) منعقد می کند باید تمام هزینه هایی که متقاضی باید پرداخت نماید مشخص باشد. این هزینه ممکن است به اداره مهاجرت استرالیا و یا سازمان ها و نهاد های دیگری که در این پروسه صدور ویزا  مشارکت دارند پرداخت گردد.

به جز هزینه صدور ویزا که اداره مهاجرت استرالیا آن را دریافت می کند متقاضی ممکن است لازم باشد برای دریافت ارزیابی سلامت، و یا ارزیابی مهارت خود، هزینه هایی را پرداخت نماید که باید جزئیات آنها در قرارداد بین وکیل مهاجرت به استرالیا و متقاضی ذکر گردد.

یکی دیگر از مطالبی که در قرارداد بین متقاضی و وکیل مهاجرت به استرالیا باید ذکر شود زمانبندی و چگونگی پرداخت هزینه های مهاجرت است.

هزینه دستمزد وکیل مهاجرت به استرالیا نیز باید در این قرارداد مشخص باشد.

ارتباط متقاضی دریافت ویزا با وکیل مهاجرت به استرالیا(نمایندگان سازمان OMARA)

متقاضی باید بداند که وکیل مهاجرت به استرالیا ( نمایندگان سازمان OMARA ) برای وی کار می کند اما برای انجام وظائف خود در قبال شما به کمک شما نیازمند است. متقاضی باید به درخواست های منطقی وکیل خود پاسخ دهد و وی را در انجام وظائف خود کمک نماید.

یکی از وظائف وکلای مهاجرت ( نمایندگان سازمان OMARA ) این است که اطلاعات شما را در اختیار اداره مهاجرت استرالیا و یا هر سازمان دولتی دیگری که باید در جریان پرونده شما باشند قرار دهد. متقاضی باید اطلاعات صحیح و درست در اختیاز وکیل قرارداده و مطلع باشد که مسئولیت اطلاعاتی که در اختیار وکیل قرار می دهد به عهد خود متقاضی است و وکیل وی مسئولیتی در مورد صحت اطلاعات ارائه شده توسط ایشان ندارد.

وکیل متقاضی  باید اطلاعات  لازم برای تماس ایشان  با سازمان های متولی پرونده شما در استرالیا را در اختیار شما قراردهد و همچنین باید زمینه ایی فراهم نماید تا در ساعات اداری متقاضی بتواند با وکیل خود ارتباط داشته باشد. همچنین متقاضیان باید بدانند که وکلای مهاجرت ملزم به پاسخگویی به ایشان در خارج از ساعات اداری نیستند.

دستمزد وکیل مهاجرت به استرالیا

در حالت کلی باید گفت دستمزد وکیل مهاجرت به استرالیا ( نمایندگان سازمان OMARA ) عددی ثابت و مشخص شده نیست ولی باید مقداری منطقی و معقول باشد همچنین باید متناسب با تجربه و مهارت وی باشد . متقاضی باید قبل از عقد قرارداد از میزان دستمزد وکیل آگاه بوده و دقیقا بداند که در ازای دستمزدی که پرداخت می کند چه خدماتی دریافت می نماید.

متقاضیان می توانند دستمزد وکلای مهاجرت ( نمایندگان سازمان OMARA ) را بایکدیگر مقایسه نمایند و با توجه به تجربه هر یک، وکیل مناسب خود را انتخاب نموده و با وی قرارداد منعقد نماید.

همانطور که در بخش خدمات وکیل مهاجرت به استرالیا گفته شد دستمزد وکیل مهاجرت باید در قراداد وی با متقاضی ذکر گردد. همچنین متقاضی باید قبل از عقد قرارداد از این هزینه و سایر هزینه های مهاجرت آگاه شده باشد.

حل اختلاف با وکیل مهاجرت به استرالیا

سازمان OMARA می تواند در برخی اختلافات ممکن بین نمایدگان خود و موکلین ایشان دخالت نموده و در رفع این اختلافات بکوشد. اولین پیشنهاد این سازمان به موکلینی که وکلای خود به اختلاف برخوده اند این است که از طریق مذاکره ایی منطقی و واقع بینانه در جهت حل اختلاف خود با وکیل بکوشند و متقابلا از نمایندگان خود نیز می خواهد که با پایبندی به اصول و خط مشی این سازمان در ارائه خدمات به موکلین از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

در صورتیکه موکل نتواند با وکیل مهاجرت به استرالیا ( نمایندگان سازمان OMARA ) اختلاف خود را حل نماید سازمان OMARA در زمانی که اختلاف رخ داده در حوزه عملکرد این سازمان باشد می تواند در رفع این اختلاف موثر باشد، ولی متقاضیان باید از اینکه موضوع در حوزه عملکرد این سازمان است مطمئن باشند. برای مثال امکان دارد یک وکیل مهاجرت به استرالیا ( نمایندگان سازمان OMARA ) مرتکب عملی شود که جرم مهاجرتی محسوب گردد، در این حالت سازمان OMARA برای برخورد با این عمل ذی صلاح نیست و متقاضی باید از طریق پلیس استرالیا موضوع را پیگیری نماید.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *