مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

کشور استرالیا نیز همواره بدنبال جذب متخصصان با استعداد خدمات بهداشتی، درمانی به ویژه پزشکان و دندانپزشکان است. در ده سال اخیر شغل دندانپزشکی جزو فهرست مشاغل به شدت مورد نیاز استرالیا بوده است چرا که مردم استرالیا به مراتب به سلامت و بهداشت دهان و دندان اهمیت میدهند، بنابراین این کشور برای دندانپزشکان بازار کار با ثبات و با مزایای ویژه و استاندارد های بالای زندگی را ارائه میدهد.

متقاضیان میتوانند با اخذ اقامت دائم از کلیه خدمات دولتی استفاده نمایند تقاضا برای شغل دندانپزشکی چنان به صورت چشمگیری بالاست که تنها با یک سرچ ساده در وبسایت های کاریابی در یکی از ماه های سال گذشته به بیش از 3200 جایگاه شغلی آزاد رسیده است.اگر دندانپزشک هستید و قصد دارید بعنوان دندانپزشک در استرالیا فعالیت کنید، در این مقاله به بررسی وظیفه دندانپزشک در استرالیا، شرایط کار دندانپزشک در استرالیا و مهاجرت دندانپزشکان به این کشور میپردازیم.

چرا مهاجرت به استرلیا؟

حدود یک سوم مردم کشور استرالیا را مهاجرین تشکیل میدهند، مهاجرت به استرالیا فاکتورهایی مانند سطح رفاه اجتماعی، تولید ناخالص داخلی، ارزیابی و مقابله با فساد، امید به زندگی و آزادی به صورت چشمگیری در استرالیا وجود دارد. به دلیل تنوع فرهنگی زیاد در جامعه استرالیا، تبعیض نژادی در مقایسه با کشورهای دیگر تقریبا صفر است. وجود زیست بوم با کیفیت عالی موجب شده است که مردم استرالیا بیش از هر کسی در دنیا از شرایط آب و هوایی رضایت داشته باشند. سیستم درمانی استرالیا بیمه دولتی و خصوصی را به شکل رایگان در اختیار شهروندان خود میگذارد.از همین رو علم پزشکی در استرالیا در مقیاس با خیلی از کشور ها در رده بندی برترین هاست. پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، نیاز به مشاغل مختلف در حوزه های متنوع، درامد بالا و امکانات مناسب باعث شده است که مهاجرت از طریق نیروی کار متخصص پرطرفدارترین روش مهاجرتی به استرالیا باشد. در این مقاله با ما همراه باشید به بررسی شرایط مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا میپردازیم.

مدارک لازم برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

مراحل ارزیابی مدارک دندانپزشکان زیرنظر شورای دندانپزشکی استرالیا یعنی ADC (AUSTRALIAN DENTAL COUNSIL) انجام میشود. درابتدا مدارکی همچون دانشنامه و ریز نمرات همراه با کارت نظام پزشکی برای این مرکز ارسال میشود و با پرداخت 610 دلار استرالیا ارزیابی صورت میگرد، در صورت قبولی متقاضی میتواند برای ازمون های ADC اقدام کند.

آزمون کتبی آنلاین (Written Examination)

این ازمون که سطح دانش دندانپزشکان را بررسی میکند به صورت کامپیوتری و تئوری در دو مرحله طی دو روز برگزار میشود، هزینه این ازمون معادل 2000 دلار استرالیا میباشد و محل ازمون در استرالیا و یا کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه خواهد بود. پاسخ این ازمون حدود 6 هفته زمان میبرد. زمان برگزاری ازمون هر سال در ماه های مارچ و سپتامبر میباشد. در این مرحله شما باید حتما مطالب کلنیکال و تخصصی را مهارت داشته باشید. ازمون کتبی عموما امار قبولی خیلی خوبی دارد و حدود 70 تا 75 درصد افراد در این ازمون قبول میشوند.

آزمون عملی (Practical Assessment)

بعد از قبولی در ازمون کتبی انلاین متقاضیان میتواندد ثبت نام ازمون عملی را داشته باشد که این ازمون سالی دو بار در دو مرحله و طی دو روز تنها در استرالیا و در شهر ملبورن برگزار میگردد. بنابراین نیاز است متقاضی در این مرحله برای ویزای توریستی استرالیا اقدام نماید. نتیجه این ازمون حدود 6 هفته زمان میبرد و هزینه ازمون 4500 دلار استرالیا میباشد. در روز اول این ازمون ایستگاه هایی طراحی شده که EXAMINER در نقش بیمار میباشد و مواردی مانند مدیریت کردن بیمار و تشخیص بیماری وی و پیشنهاد طرح درمانی و قانع کردن بیمار برای فرایند درمان، امتیازاتی به متقاضیان میدهد. در روز دوم این ازمون مهارت های دندان پزشکان در ترمیم دندان، تراش روکش ها، پوزیشن های کشیدن دندان، کنترل عفونت دندان و چیزهایی از این قبیل ارزیابی میشوند.

تا این مرحله ارائه مدرک زبان الزامی ندارد اما باید سطح زبان متقضیان به قدری مناسب باشد که بتوانند examiner ازمون هارا با پاسخ های مناسب و مرتبط قانع کرده و ازمون رو به خوبی به پایان برساند اما برای مراحل بعدی پروسه مهاجرت دندان پزشکان داشتن مدرک زبان الزامیست.

بعد از قبولی در ازمونهای ADC متقاضی باید با ارائه مدرک زبان آیلتس 7 یا PTE 65 برای Registratio مدارک اقدام نماید. پروسه انجام این کار توسط بورد دندان پزشکی استرالیا (DBA/Dental Board Of Australia) انجام میگردد.

شرایط استخدام دندانپزشکان در استرالیا

قبل از اینکه به عنوان دندان پزشک در استرالیا کار کنید میبایست الزاما در هیات دندانپزشکی استرالیا ثبت نام کرده و عضو رسمی آن باشید. این عضویت باید به صورت سالانه تمدید گردد. و از فعالیت های حرفه ای سه ساله اخیر خود CPD/ Continuing Professional Development را ارائه کنید.

متوسط حقوق دندانپزشکان به صورت سالانه بین 165 تا 185 هزار دلار استرالیا متغیر است که البته بسته به شرایط هر ایالت میتوند متفاوت باشد البته لازم به ذکر است که به نظر میرسد تا اینده ای نه چندان دور بازار اقتصادی و کاری دندان پزشکان شاهد رشد 27.8 خواهد بود.

دندانپزشکی در استرالیا

– ویزیت کردن مراجعین
رفع مشکلات دهان و دندان
تشکیل پرونده پزشکی افراد
اجرای پروسه های دندانی مانند عصب کشی کشیدن پر کردن پوسیدگی ها روکش کردن و …
اصلاح مشکلات جویدن
تشخیص بیماری های دهان و دندان از طریق روش های مختلف همچون رادیوگرافی دندانی

مراقبت های پیشگیرانه از سلامت دهان مانند پریودنتال
بهبود شرایط دهان و جلوگیری از خرابی دندان ها
مراقبت های ترمیمی دندان مانند ایمپلنت، ترمیم های تاج و بریج و ارتودنسی و …
درمان های جراحی دهان و تجویز دارو
کمک به تشخیص بیماری های عمومی با توجه به تظاهرات دهان
انجام جراحی در صورت نیاز
استفاده از دارو های بیهوشی – سری متناسب
رهبری یک تیم دندان پزشکی که شامل متخصصان بهداشت و دندان و درمانگران دندان و دستیاران دندان پزشکان میباشد.

بازار کار و درآمد دندانپزشکی در استرالیا

در نتیجه درآمد مناسب دندانپزشکان در سال 2023 که سالانه مبلغی بین 100.000 – 176.000 دلار استرالیا میباشد و همچنین نیاز همیشگی استرالیا به نیرو های متخصص، این کشور مقصد مناسبی برای دندان پزشکان جهت مهاجرت کاری به استرالیا است. برای اطلاعات بیشتر و مصاحبه رایگان با ما تماس بگیرید.

شماره تماس شرکت: 02196862626

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *