خرید ملک در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای رویایی و مقصد دائمی بسیاری از مهاجران ایرانی است. اغلب مهاجران به فکر خرید ملک در استرالیا هستند؛ اما نمی‌دانند که خرید ملک در این کشور چه مزایا و شرایطی دارد و یا برای خرید ملک در کشور استرالیا با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهند شد. به‌همین‌دلیل، در این مقاله قرار است ما شما را قدم‌به‌قدم با مراحل خرید خانه در استرالیا آشنا کنیم تا بتوانید بر مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید، غلبه کنید. با ما همراه باشید.

خرید ملک

چرا باید برای خرید ملک در استرالیا سرمایه‌گذاری کنیم؟

بسیاری از مهاجران به استرالیا‌ به ملک به‌عنوان راهی برای رشد ثروت خود نگاه می‌کنند. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند بازدهی جذابی را از طریق رشد سرمایه و درآمد اجاره فراهم کند؛ اما چرا باید به‌طور خاص خرید ملک در این کشور را به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید؟ استرالیا نسبت به سایر کشورها دارای بازار ملک قوی و باثباتی است. عواملی مانند رشد جمعیت، سرمایه‌گذاری خارجی و عرضه محدود زمین نیز به رشد سرمایه در شهرهای بزرگ این کشور کمک می‌کند. علاوه‌براین، محیط مالیاتی و نظارتی دقیق استرالیا نیز سرمایه‌گذاری روی ملک را جذاب می‌کند. تخفیفات مالیاتی منفی و سود سرمایه، مشوق دیگری برای سرمایه‌گذاری است. بااین‌حال، بسیاری از مهاجرانی که ویزای دائمی دارند، متوجه نمی‌شوند که می‌توانند برای وام مسکن درخواست دهند و از مزایای بازارهای املاک استرالیا غافل می‌شوند.

مزایای خرید ملک در استرالیا

شرایط خرید ملک در استرالیا برای مهاجران بسیار آسان است. بااین‌حال، استرالیا دارای مقررات سختگیرانه و قوانین سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذاری خارجی را محدود می‌کند؛ بنابراین اگر یک مهاجر موقت هستید، بهتر است از اکثر قوانین ملکی که مانع سرمایه‌گذاران خارجی می‌شوند، اجتناب و از توصیه‌های متخصصان ما در  شرکت مهاجرتی پرشین مایگرنت استفاده کنید تا تجربه‌ای جذاب در زمینه خرید ملک و اقامت استرالیا داشته‌باشید. در مجموع، خرید ملک در این کشور مزایای زیر را به‌همراه خواهد داشت:

  • ثبات: صنعت املاک استرالیا در سال‌های اخیر ثابت کرده که در مقایسه با بازارهای املاک خارجی، بازاری نسبتاً ثابت دارد. برای مثال، علیرغم بحران مالی جهانی و کاهش شدید قیمت ملک در ایالات متحده و بریتانیا قیمت خرید ملک در استرالیا افزایش یافته است.
  • عملکرد رشد ثابت: با افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای مسکن، قیمت مسکن مدام در حال افزایش است و افزایش مهاجرت به استرالیای آفتابی نیز باعث افزایش قیمت ملک و افزایش توسعه املاک در سراسر کشور می‌شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری روی ملک در استرالیا یک فرصت سودآور برای سرمایه‌گذاران خارجی است و ازسوی‌دیگر، افزایش تقاضا برای مسکن قیمت اجاره را نیز افزایش می‌دهد.

املاک استرالیا

چگونه می توانم یک ملک در استرالیا پیدا کنم؟

پیدا کردن یک مسکن کامل یا زمین خالی در استرالیا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اولین قدم این است که تحقیق کنید در کجای استرالیا می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. قیمت خانه، بازده سرمایه‌گذاری، جمعیت‌شناسی و موقعیت مکانی را در نظر بگیرید. نزدیکی به ساحل، منطقه شهری و مدارس و نزدیکی به فروشگاه‌های خوب همیشه از عوامل مهم برای سرمایهگذاری در استرالیا هستند.

برای یافتن ملک موردنظر می‌توانید به وب‌سایت‌های آژانس املاک و مستغلات مراجعه کنید یا از نماینده خریدار کمک بگیرید. نماینده خریدار کسی است که از ترجیحات شما برای یافتن املاکی که ممکن است به آن‌ها علاقمند باشید، برای کمک به شما استفاده می‌کند.

قیمت ملک در استرالیا چقدر است؟

هزینه خرید ملک در استرالیا بسته به مکان متفاوت است. قیمت مسکن در سال‌های اخیر و بعد از همه‌گیری کرونا به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. متوسط قیمت خانه در سیدنی، نیو ساوت ولز (گران‌ترین شهر برای خرید ملک مسکونی)، درحال‌حاضر 1.6 میلیون دلار استرالیا و میانگین قیمت خانه برای شهرهای استرالیا 944,229 دلار استرالیا است.

آیا برای خرید ملک در استرالیا نیاز به استخدام افراد حرفه‌ای دارم؟

برای داشتن بهترین تجربه خرید بهتر است اطراف خود را با متخصصان احاطه کنید تا روند خرید به خوبی انجام شود. افرادی که باید استخدام کنید، عمدتا شامل موارد زیر هستند:

  • نماینده خریدار برای کمک به بررسی ملک؛
  • وکیل برای کمک به شما در عبور از تمام قوانین و مقررات اضافی که برای خرید ملک در استرالیا به مهاجران تحمیل می‌شود و نیز برای خواندن قرارداد ملک شما و مبادله آن با فروشنده؛
  • کارگزار وام مسکن برای درخواست وام؛
  • حسابدار برای تهیه تمام اسناد مالی و کمک به دریافت وام خانه و نیز برای تطبیق ساختار مالی‌تان به بهترین شکل ممکن با سبک زندگی شما به‌عنوان یک مهاجر.

درخواست وام مسکن در استرالیا

درخواست وام مسکن در استرالیا تقریباً مانند درخواست وام مسکن در هر کشور دیگر است و اگر ویزای خرید ملک در استرالیا دارید، فرآیند بسیار ساده‌ خواهد بود. قبل‌از درخواست برای وام مسکن، منطقی است که درمورد وام‌دهندگان، کارگزاران وام مسکن و بازار ملک در استرالیا تحقیقات بیشتری انجام دهید. هرچه بیشتر در مورد بازار فعلی مسکن بدانید، مذاکره و درخواست از وام‌دهندگان برای نرخ بهره کمتر آسان‌تر خواهد بود.

برای دریافت وام مسکن در استرالیا، باید به کارگزار وام مسکن یا وام‌دهنده مراجعه کنید تا ببینید چقدر می‌توانید وام بگیرید. وام‌دهندگان تصمیم خود را بر اساس ارزش دارایی، میزان سپرده‌ای که می‌توانید بگذارید، سابقه اعتباری و جزئیات مالی شما می‌گیرند. درهرحال، اطمینان حاصل کنید که در حال خرید ملک از یک وام‌دهنده معتبر با مجوز اعتبار استرالیا هستید و اگر در مورد این روند مطمئن نیستید، از مشاور حقوقی کمک بخواهید.

آیا می‌توانم به‌عنوان یک مهاجر در استرالیا ملک بخرم؟

بله، همه ساکنان استرالیا می‌توانند در بازار املاک استرالیا سرمایه‌گذاری کنند. چه بخواهید یک زمین خالی بخرید و چه یک خانه، خرید ملک در استرالیا برای یک مهاجر کاملاً امکان‌پذیر است. بااین‌حال، مواردی وجود دارد که باید مراقب باشید. متأسفانه، همه بانک‌ها و وام‌دهندگان به مهاجران وام مسکن نمی‌دهند؛ بنابراین، ایده خوبی است که یک کارگزار وام مسکن متخصص برای مهاجران پیدا کنید.

هنگام بررسی وام‌دهندگان و گزینه‌های وام، باید نرخ‌های بهره را مقایسه و با وام‌دهنده در مورد انواع مختلف وام صحبت کنید تا ببینید کدام گزینه برای شرایط شما بهترین است. به‌عنوان یک مهاجر، سپرده شما باید 30٪ از ارزش ملک مسکونی باشد. بخشی از تصمیم وام‌دهنده در مورد ارائه وام مسکن به شما برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، بر اساس میزان سپرده است. به‌طور کلی، هرچه سپرده بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای دریافت پیشنهاد بهتر از وام‌دهندگان وجود دارد.

آیا می‌توانم املاکی را که خریداری کرده‌ام، اجاره دهم؟

مهاجران موقت نمی‌توانند خانه‌های خود را اجاره دهند؛ اما مهاجران دارای اقامت دائم می‌توانند ملک مسکونی خود را در استرالیا اجاره دهند؛ اما باوجود منافع بلندمدت عالی برای سرمایه‌گذاری در اجاره املاک مسکونی، هزینه‌های قانونی اضافی نیز وجود دارد که باید در کنار وام مسکن بپردازید. در واقع، یکی از اصلی‌ترین انواع ملکی که دولت استرالیا مهاجران را به خرید آن تشویق می‌کند، املاک اجاره‌ای است. به‌عنوان مثال، افراد غیرمقیم نیز می‌توانند ملکی را خریداری و تخریب کنند و ساختمانی با متراژ بیشتر بسازند و به افراد بیشتری اجاره دهند.  درهرحال، اگر به‌دنبال اجاره ملک خود هستید، هزینه‌های جانبی را هم باید در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، اکثر مدیران املاک بسته به ایالتی که ملک مسکونی خریده‌اید، بین 5 تا 12 درصد از اجاره هفتگی را دریافت می‌کنند.

شرایط وام در بانک‌های استرالیا برای خرید ملک

متأسفانه ضمانت برای وام یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های خرید ملک در استرالیا است. موسسات مالی ممکن است بسته به نوع ویزا یا وضعیت شما، وام گرفتن را محدود کنند. بسیاری از بانک‌ها نیز نسبت به اعطای وام به افراد مهاجر تردید دارند و حتی برخی از آن‌ها به مهاجران هیچ وامی نمی‌دهند؛ بنابراین، باید به بانکی مراجعه کنید که در ارائه وام‌ با افراد خارجی تخصص دارد. به‌طور معمول، وام‌دهندگان  50 تا 80 درصد از درآمد خالص شما را در نظر می‌گیرند. درواقع، بانک‌های استرالیایی برای محافظت از خود در برابر نوسانات نرخ ارز، میزان درآمد شما را محدود می‌کنند. به این ترتیب، مهاجران باید به‌جای 20 درصد معمول قیمت خرید، 30 درصد سپرده پرداخت کنند.

آیا مانعی برای تایید وام وجود دارد؟

ارزهای مختلف ممکن است تأیید وام شما را برای خرید ملک استرالیا به تأخیر بیندازند یا محدود کنند. برخی از ارزها مانند پوند یا دلار آمریکا قابل اعتمادتر هستند. بااین‌حال، وام‌دهنده همچنان تنها 80 درصد از درآمد خالص شما را برای تغییر نرخ ارز در نظر می‌گیرد. نرخ مالیات خارجی هم ممکن است بر درخواست وام شما تأثیر بگذارد. بانک‌ها نمی‌توانند نرخ مالیات را در همه کشورهای جهان پیگیری کنند و توانایی شما برای بازپرداخت وام در استرالیا در نظر می‌گیرند.

با اینکه استرالیا می‌خواهد سرمایه‌گذاری خارجی را تشویق کند، با مهاجران در هنگام درخواست برای وام مسکن به‌عنوان افراد غیرمقیم رفتار می‌شود که بر آن اساس، فراتر از درخواست وام، هزینه‌های اضافی مالیات زمین و حق تمبر شهروند خارجی وجود دارد که ممکن است مجبور به پرداخت آن باشید. همچنین، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی باید قبل‌از خرید ملک، از هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی FIRB تأییدیه بگیرند؛ اما خبر خوب این است که بانک‌های استرالیا از شما نمی‌خواهند که نرخ بهره بالاتری برای وام مسکن خود بپردازید، مگر اینکه نتوانید مدرکی دال بر درآمد خود ارائه دهید.

برای درخواست وام مسکن به چه مدارکی نیاز دارم؟

بسیار مهم است که آماده ارائه تمام اسناد مناسب در طول فرآیند وام مسکن به بانک‌ها، وکلا، اداره مالیات استرالیا (ATO) و کارگزاران املاک و مستغلات باشید. برای درخواست وام مسکن نیاز به ارائه مدارک زیر دارید:

  • گذرنامه؛
  • چک‌های حقوق؛
  • فرم‌های اظهارنامه مالیاتی (اگر خوداشتغال هستید)؛
  • آدرس دقیق؛
  • ویزای استرالیا یا اثبات اینکه شهروند استرالیا هستید؛
  • اظهارات بانک.

مهم‌ترین مدارکی که به آن نیاز دارید، مدرکی دال بر درآمد خارجی شما است. بیشتر وام‌دهندگان حداقل به 3 ماه صورتحساب بانکی نیاز دارند تا ثابت کنند حقوق شما ثابت است.

آیا قوانینی برای مهاجران برای خرید ملک در استرالیا وجود دارد؟

علاوه‌بر دشواری درخواست وام مسکن، مهاجران استرالیایی اغلب با قوانین دولت استرالیا برای خرید ملک مسکونی در استرالیا دست و پنجه نرم می‌کنند. ممکن است لازم باشد برای تأیید به هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی (FIRB) درخواست دهید و بهتر است به‌دنبال مشاوره حقوقی باشید، چون درخواست‌های نادرست یا مالیات می‌تواند منجر به جریمه‌های زیادی شود.

درک قوانین مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) در استرالیا برای خرید و فروش ملک ممکن است پیچیده باشد. مهم‌ترین مواردی که باید به یاد داشته‌باشید، موارد زیر هستند:

  • ساکنان استرالیا: مشمول CGT کامل برای سود سرمایه ناشی از فروش تمام اموال استرالیا، صرف‌نظر از تاریخ خرید. از تخفیف 50 درصدی CGT برای دارایی‌هایی که پس‌از 8 مه 2012 به دست آورده‌اند و به طور بالقوه معافیت اصلی اقامت برای خانه اصلی‌شان بهره‌مند هستند.
  • مهاجران استرالیایی: در صورت داشتن معیارهای خاص، برای اهداف مالیاتی تا 4 سال پس‌از ورود به استرالیا به‌عنوان مقیم طبقه‌بندی می‌شوند. قوانین CGT مانند ساکنان استرالیا در این دوره است.
  • اتباع خارجی: فقط مشمول CGT در اموال مشمول مالیات استرالیا می‌شوند که شامل املاک و دارایی‌های تجاری در استرالیا است. آن‌ها معمولاً واجد شرایط تخفیف 50٪ CGT پس‌از 8 مه 2012 و واجد شرایط معافیت اقامت اصلی نیستند.

هنگامی که ملک خود را می‌فروشید یا اجاره می‌دهید، باید CGT را پرداخت کنید. با وکیل و مدیران املاک خود در مورد اینکه آیا نیاز به پرداخت مالیات دارید یا خیر، صحبت کنید. هزینه اضافی دیگری که به مهاجران وارد می‌شود، حق تمبر است. مالیات ایالتی شامل پرداخت حق تمبر برای املاک و مستغلات است. حق تمبر، مالیات زمین است.

هیئت بازبینی سرمایه‌گذاری خارجی FIRB یک بخش در دولت استرالیا است که دستورالعمل‌هایی را برای مهاجران در خرید ملک در استرالیا تعیین می‌کند. شهروندان استرالیایی و نیوزیلندی معمولاً از پرداخت هزینه برای تأیید معاف هستند. برای موارد زیر به تایید FIRB نیاز دارید:

  • یک ساختمان جدید برای زندگی؛
  • خرید زمین خالی برای ساخت مسکن؛
  • خرید ملک برای اجاره به دیگران؛
  • خرید خانه برای تخریب و بازسازی.

سخن پایانی

خرید ملک در استرالیا برای مهاجران ممکن است ترسناک به‌نظر برسد؛ اما علیرغم وجود قوانین و مقررات اضافی تحمیل‌شده بر مهاجران، آن‌ها نیز واجد شرایط حقوقی مشابه سایر شهروندان ساکن در این کشور هستند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی پرشین مایگرنت تماس بگیرید.

منابع:

  1. https://www.odinmortgage.com/resources/buying-property-in-australia-from-overseas#:~:text=Yes%20%E2%80%93%20anyone%20can%20buy%20property,consider%20their%20entire%20net%20income.
  2. https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjt8773-5yFAxWJZUECHafgAw0YABADGgJ3cw&ase=2&gclid=Cj0KCQjw8J6wBhDXARIsAPo7QA98F5HPhI-ImDCSE4mHZFvW5nP0zb9chKzMJPRl1Bij8N9rHCrx7McaAoeLEALw_wcB&ohost=www.google.com&cid=CAESVeD26jb2EJ0JHFvJxmDr4jeGGwesHnGexhwPxFDMb9TI2scj5W4_YQfYZFqZBrZ8a7M-01UN5CtwW2Ld_RoA3lxlWldaZ34G_XMpjiWVisJYtQZGjrk&sig=AOD64_0hiX4ikEWIG2PM_43s54NaHnKxtw&q&nis=4&adurl&ved=2ahUKEwji3bf3-5yFAxUicfEDHfU-BSIQ0Qx6BAgGEAE
  3. https://www.property.com.au/buy/

 

 

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *