رستوران های معروف ایرانی در استرالیا

 بهترین رستورانهای ایرانی در استرالیا

جالب است بدانید غذا و خوراکی میتواند معرف بخش عمده ای از فرهنگ، سنت و حتی آداب و رسوم یک کشور در سطح جهانی باشد؛

و از‌آنجایی که آسیا کهن ترین قاره و ایران از غنی ترین فرهنگ ها و تمدن برخوردار است میتوان گفت غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ای در دنیا بدست آورده اند؛ و هر ساله طرفداران بیشتری از نقاط مختلف دنیا حتی در میان غیر ایرانیان پیدا میکند.

حال اجازه دهید به طور مختصر از رستوران های ایرانی واقع در استرالیا صحبت کنیم؛

رستوران های ایرانی در استرالیا:

رستوران های ایرانی در استرالیا علاوه بر اسلامی بودن و ارائه ی غذاهای با کیفیت و حلال برای هموطنان ایرانی و مسلمانان استرالیا و کسانی که با ویزای توریستی استرالیا مسافرت کردن، به عنوان یکی از پر‌طرفدار ترین مقاصد گردشگری نیز شناخته میشود.

با توجه به گستردگی و تعدد این رستوران ها در شهرهای بزرگ این کشور به دلیل تنوع های غذایی  و دکوراسیون های سنتی توانسته اند جایگاه ویژه ای در بین جوامع محلی ایرانی و علاقه مندان به فرهنگ ایران پیدا کنند.

و همانطور که پیش تر ذکر شد با عرضه ی غذاهای  خوشمزه ی ایرانی و متنوع و همچنین فضاهای مجلل و متفاوت و رعایت قوانین شرع اسلام و ارائه ی محصولات حلال یک گزینه ی ایده آل برای ایرانی ها و مسلمانان مقیم استراایا و کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند،  میباشد.

هشت رستوران ایرانی معروف در استرالیا

۱) رستوران مولانا   ( rumi persian restaurant)

این رستوران به شما یک تجربه ی گرم ‌و لذت بخش در هنگام ناهار و شام میدهد

این رستوران که واقع در شهر کانبرای استرالیا است نه تنها یکی از‌ معروفترین مکان های خوراکی در این شهر است بلکه به عنوان یک مقصد محبوب برای ایرانیان نیز شناخته میشود؛

از دیگر نکات مثبت این رستوران میتوان به تنوع بی نظیر در منو که شامل منوی ایرانی،ترکیه ای و مدیترانه ای میباشد و همچنین کیفیت فوق العاده مطلوب مواد غذایی اشاره کرد.

۲) رستوران ساهارا (sahara breeze)

چیزی که این‌ رستوران را برای افراد جذاب میکند متنوع بودن منو کباب ها است که شامل کباب برگ، کباب کوبیده و همچنین کباب های خاص دیگر‌ میباشد.
همانطور که میدانید شیوه طبخ کباب های ایرانی متفاوت از کباب های سایر کشور ها میباشد و  این رستوران کباب های خود را از گوشت مرغوب و حلال درست کرده و برای مشتریان خود سرو میکند.

۳) رستوران سبز (sabz pesrsian restaurant)

اگر در شهر سیدنی هستید و دنبال یک مکان آرامش بخش و دلنشین با منوی‌ جذاب و متفاوت ایرانی هستید قطعا یکی از پیشنهاد های ما به شما رستوران سبز است؛

چیزی‌ که این رستوران را از سایر رستوران ها متمایز میکند تمرکز آن بر غذاهای غیر کبابی است؛  این رستوران غذاهای اصیل ایرانی را با عطر و طعم متفاوت سرو میکند. از خوراک های سرو شده در این رستوران  میتوان به مواردی چون قورمه سبزی، خورشت قیمه ، زرشک پلو با مرغ، چلو گوشت و انواع سالاد ها اشاره کرد.

  ۴) رستوران عالی قاپو (Aliqapu Persian restaurant)

این رستوران که در ملبورن استرالیا واقع شده است به یقین به شما یک تجربه ی جدید و منحصر بفرد هدیه میدهد به ویژه اگر علاقه مند به غذا ها و خوراک های یزدی و اصفهانی باشید؛ چراکه این رستوران وعده های غذایی خود را در سبک و دستور پخت اصفهان و یزد درست میکند و شما میتوانید ذائقه ی خود را با منوی غذایی متتوع این رستوران به چالش بکشید.

 

۵) رستوران ایرانی دربند (darband persian restaurant)

اگر در  استرالیا هستید و به دنبال رستورانی میگردید که از تاریخچه ی غنی فرهنگ آشپزی ایران برخوردار باشد حتما در لیست بهترین رستوران ها  این رستوران را در نظر داشته باشید و شما میتوانید به رستوران ایرانی دربند واقع در محله اوبرون نیو سالت ولز سیدنی بزنید:

از ویژگی های منحصربفرد این رستوران میتوان به حلال بودن ۱۰۰٪ غذاها و مواد اولیه و همچنین قیمت های مناسب اشاره کرد؛

این خصوصیت سبب  شده علاوه بر ایرانیان،  مسلمانان غیر ایرانی هم به این آشپزخانه ی سنتی و فرهنگی مراجعه کنند و از غذاهای این رستوران لذت ببرند.

۶) رستوران ارکید (Orchid Persian restaurant)

رستوران ارکید به عنوان یک جواهر در دنیای رستوران های ایرانی استرالیا با فضای داخلی بسیار خاص و دکوراسیونی که با نماد های باستانی ایران تزئین شده میدرخشد:

این رستوران که از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای هموطنان ایرانی میباشد با خطاطی زیبا بر روی دیوارها و اشعار معروف و برجسته ی ایرانی و فضای دلباز و شیک نظر هر مخاطبی را به خودش جلب میکند.

علاوه بر متنوع بودن منوی این رستوران که به خودی خود یک نقطه قوت برای این مجموعه به حساب می آید به عنوان یک تالار مجلل میتواند میزبان مراسمات شما از جمله جشن های تولد، نامزدی، عروسی و سایر مراسمات باشد.

که در این راستا شما میتوانید از دیگر خدمات این رستوران از جمله پذیرایی شام و شیرینی‌، انواع سرگرمی ها، اجرای موسیقی

دی جی و حتی اجرای رقص باله نهایت استفاده  را ببرید.

۷) رستوران ۲۴۸  (Persian room)

اگر در استرالیا به دنبال طعم اصیل ایرانی میگردید بدون شک پیشنهاد ما رستوران ایرانی ۲۴۸ میباشد؛

در منوی این رستوران علاوه بر کباب های ایرانی با طعم و بوی بی نظیر میتوانید غذاهای اصیل و سنتی ایرانی از جمله کشک بادمجان، میرزا قاسمی و غذاهای مشابه آن را مشاهده کنید.

از ویژگی های منحصربفرد این رستوران میتوان به دکوراسیون خاص آن که تلفیقی از عناصر معماری ایرانی و امکانات مدرن است اشاره کرد.

۸) رستوران ایرانی رز  (Rose Persian restaurant)

رستوران رز هشتمین و از بهترین رستوران های ایرانی استرالیا میباشد که به شکل تخصصی کباب های ایرانی را طبخ و سرو میکند؛

این رستوران با ترکیب شیک و مدرنیته ی خود توانسته جایگاه ویژه ای در صحنه ی رستوران های ایرانی استرالیا به دست آورد.

از جذابیت های اصلی این رستوران فضای دلباز، دوستانه و صمیمی و گرم آن است که مهمانان میتوانند احساس آرامش و راحتی مطلوبی داشته باشند.

و به طور قطع شما لحظات لذت بخشی را برای خود و مهمانان خود در این رستوران رقم خواهید زد.

 

سخن پایانی: 

همانطور که میدانید غذا و خوارک مطلوب از اولیه ترین و مهم ترین نیاز های بشر بوده و هست.

اما چیزی که این مبحث را جذاب میکند تنوع آن در طعم و رنگ و مزه و داستانیست که پشت هر غذا پنهان شده است؛ تا جایی که حتی به شکل گرفتن فرهنگ یک منطقه و حتی یک کشور منجر شده است.

اگر بخواهیم به این موضوع ریزتر بپردازیم متوجه میشویم هر غذایی یک داستان و یک فلسفه و تاریخ را روایت میکند.

و به جرات میتوان گفت بعد از زبان، خوراک  بیشترین نقش در تعریف و توصیف  فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور و یا منطقه دارد  و صنعت آشپزی جز معدود صنایعی است که علیرغم پیشرفت چشمگیر، همچنان شیوه های سنتی و کلاسیک آن به قوت خود باقی مانده است.

 

برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *