Australian Medical Test
Australian Medical Test

تست مدیکال و آزمایشات پزشکی استرالیا

اطلاعاتی در مورد تست مدیکال و آزمایش پزشکی استرالیا

استرالیا برای اینکه بتواند استانداردهای بهداشتی خود را که از بهترین استانداردهای جهانی هستند حفظ نماید، متقاضیان ویزا و مهاجرت به استرالیا را ملزم به رعایت حداقل استانداردهای بهداشتی نموده است. توصیه می شود تمام متقاضیان ویزای استرالیا که نیاز به انجام آزمایشات و معاینات پزشکی (Medical Tests) دارند، بلافاصله بعد از درخواست ویزا این کار را انجام دهند تا در وقت آنها صرفه جویی شود.

تست مدیکال استرالیا شامل چه کسانی می شود؟

همه متقاضیان ویزای موقت و دائم نیازمند انجام الزامات بهداشتی جهت درخواست ویزا خواهند بود، به ویژه متقاضیانی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • خانم های بارداری که قصد دارند در استرالیا زایمان کنند.
  • کسانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در استرالیا بمانند.
  • کسانی که قصد دارند در استرالیا به یک مرکز درمانی و یا بیمارستان بروند مانند دیدار از یک نوزاد در بیمارستان
  • کسانی که دارای سن 75 به بالا هستند و در خواست ویزای توریستی زیر کلاس 600 را دارند.
  • افرادی که تصمیم دارند در مهد کودک ها یا مراکز مراقبت از کودکان کار کنند یا کار آموز باشند.
  • افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار یا پزشک متخصص تحصیل یا فعالیت نمایند.

شرایط آزمایش مدیکال استرالیا

تست مدیکال بسته به نوع ویزا اعم از ویزای کار، تحصیلی و توریستی متفاوت است. ابتدا از طرف ( DIBP) وزارت مهاجرت درخواست معاینه پزشکی صادر می شود و نتیجه آن تا یک سال اعتبار دارد. در صورتیکه درخواست ویزا بیش از 12 ماه به طول انجامد ممکن است نیاز باشد معاینات پزشکی مجددا تکرار شود.

در مورد ویزای مهارت، معاینه پزشکی، رادیو گرافی قفسه سینه و بعضی آزمایشات ساده یا تخصصی مورد نیاز است. برای درخواست اقامت دائم آزمایش HIV نیز لازم است. رادیوگرافی سینه برای کودکان زیر 11 سال لزومی ندارد. همه متقاصیان اقامت دائم از جمله خود فرد، همسر و فرزندان و افراد وابسته نیاز است که مورد ارزیابی الزامات بهداشتی قرار گیرند.

اگر درخواست ویزا خارج از استرالیا انجام گیرد، نیاز است که معاینات پزشکی توسط پزشک متخصصی که مورد تایید دولت استرالیا است انجام شود. در صورت درخواست DIBP از متقاضی برای انجام آزمایشات بیشتر، نامه کتبی یرای فرد ارسال می گردد.

آزمایش ها و تست های مورد نیاز استرالیا (آزمایشات مدیکال استرالیا)

  • آزمایش خون (ایدز و بارداری) برای متقاضیان بالای ۱۵ سال
  • آزمایش ادرار برای متقاضیان بالای ۵ سال
  • رادیوگرافی قفسه‌ سینه برای متقاضیان بالای ۱۱سال
  • آزمایش توبرکولین پوست برای تشخیص سل
  • آزمایش ایدز و هپاتیت در صورت لزوم
  • تست قد، وزن و فشارخون
  • مشاوره پزشک

کلیه مهاجران و خانواده های آنها باید تست سل بدهند زیرا استرالیا در برابر شیوع سل بسیار حساس است. اگر سل تشخیص داده شود فرایند درخواست ویزا ادامه پیدا می کند تا در آزمایش بعدی فرد از بیماری پاک شده باشد. امکان دارد از فرد خواسته شود که آزمایش ایدز و هپاتیت نیز انجام دهد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همه متقاضیان اقامت دائم استرالیا که از 15 سال به بالا هستند نیاز به تست HIV دارند. افراد زیر 15 سال نیز اگرسابقه انتقال خون یا نشانه هایی از بیماری را داشته باشند ملزم به انجام آزمایش HIV هستند. متقاضیان اقامت موقت تنها در صورت تصمیم پزشک معاینه، نیاز به آزمایش HIV دارند.

قوانین فعلی استرالیا افراد آلوده به ویروس HIV را از گرفتن ویزا جهت مهاجرت محروم نمی کند اما DIBP مشخص می کند  چه میزان هزینه برای درمان های پزشکی بر سیستم بهداشت عمومی تحمیل خواهد شد و در صورت زیاد بودن هزینه ها درخواست ویزا رد خواهد شد.

استرالیا احتمال انتقال هپاتیت از مهاجران را بسیار کم می داند اما درمواردی هنوز تست هپاتیت B  و C انجام می شود، از جمله متقاضیان مهاجرت که باردار هستند و همچنین افرادی که می خواهند به عنوان پرستار، پزشک و یا دندانپزشک در استرالیا کار کنند. تست هپاتیت B بر روی افراد دارای خالکوبی و سوراخ های ایجاد شده روی بدن، انجام خواهد شد.

دولت استرالیا با اصرار زیاد برای آزمایشات و معاینات پزشکی قصد محافظت از کشورش را در برابر خطرات ناشی از بیماری ها و همچنین هزینه و تقاضای بالا برای استفاده از منابع بهداشتی خود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت تست مدیکال استرالیا

جهت حضور در مراکز پزشکی تمامی مدارک زیر را برای همه افراد از جمله فرد اصلی، همسر و یا شوهر و فرزندان به همراه داشته باشید:

  • اصل پاسپورت
  • کپی پاسپورت
  • یک قطعه عکس رنگی پرسنلی
  • شماره HAP ID

مراکز انجام تست مدیکال:

افراد داخل استرالیا:

افرادی که در استرالیا هستند می توانند با مراجعه به Bupa Medical Visa Services  به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند یا با شماره تلفن9197941300  تماس حاصل نمایند.

 ساکنان ایران:

https://immi.homeaffairs.gov.au/help-support/contact-us/offices-and-locations/list

با مراجعه به این لینک می توانید از لیست به روز شده مراکز پزشکی معتمد اداره مهاجرت استرالیا مطلع شوند و در حال حاضر این مراکز پزشکی در تهران خدمات انجام تست مدیکال را به متقاضیان ارائه می نمایند:

 

بیمارستان آتیه

نشانی : تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان

تلفن: 02188368925
فکس: 02188372739

 

بیمارستان ایران مهر

 نشانی :تهران، خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به دو راهی قلهک

تلفن: 02122009071
فکس: 02122602649

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *