شرط سن در مهاجرت به استرالیا
شرط سن در مهاجرت به استرالیا

سیستم امتیازبندی و شرایط سنی مهاجرت به استرالیا

در بحث مهاجرت به کشورهای دیگر عوامل متعددی همچون سوابق کاری، مقطع و رشته تحصیلی، تجرد و یا تاهل، سطح زبان رسمی کشور مقصد و فاکتورهای مختلف دیگری مورد بررسی قرار می گیرند، اما در میان این عوامل، فاکتور سن از ارزش و اهمیت بالاتر و سرنوشت ساز تری برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت و نقش سطح سنی در دریافت انواع ویزاهای کشور استرالیا آشنا کنیم.

به طور کلی با در نظر گرفتن مبحث سن، روادید و ویزای ورود به کشور مقصد به 4 دسته تقسیم می شوند:

1- ویزاهایی که دارای شرط حداقل و حداکثر سن می باشند و سطح سنی شما هر چه که باشد، موجب کسب امتیاز برای رسیدن به مجموع انتیازات واجد شرایط می شود. در این دسته از ویزاهای استرالیا می توان از انواع ویزاهای اسکیلد ورکر و یا همان ویزای نیروی متخصص یاد کرد.

 

2- ویزاهایی که دارای شرط حداقل و حداکثر سن می باشند، اما برای دریافت این ویزا، امتیازی برای سطح سن شما در نظر گرفته نشده است و بدون هر گونه محاسبه امتیاز، شما صرفا با داشتن سن در بازه مورد نظر واجد شرایط می باشید. در این دسته می توان ویزای اسپانسرشیپ کارفارما (186) را مثال زد.

 

3- ویزاهایی که دارای هیچ گونه شرط سنی نمی باشند و سیستم امتیازبندی هم برای آنها در نظر گرفته نشده است، اما آفیسرهای بررسی پرونده در اداره مهاجرت استرالیا، می بایست به این نتیجه برسند که سطح تخصص و سوابق شما، پاسخگوی نیازهای کشور استرالیا می باشد تا ویزا را صادر کنند. ویزای اسپانسرشیپ کارفارما (482) و ویزای دانشجویی از انواع معروف این ویزاها می باشند.

 

4- ویزاهای موقتی که اصولا بدلیل عدم صدور اقامت دائم در آنها و حتی عدم امکان تبدیل آنهد به اقامت دائم، دارای هیچ شرایط سنی و محدودیت سنی نمی باشند و این فاکتور به صورت کلی تاثیر مستقیمی در صدور آنها ندارد. به طور واضح بهترین مثال این نوع ویزاها ویزای توریستی و یا همان ویزیت می باشد.

در ادامه به توضیح نقش سن در برخی ویزاهای معروف و پر طرفدار کشور استرالیا می پردازیم.

ویزاهای اسکیلد ورکر:

این نوع ویزا که مربوط به نیروهای متخصص می باشد، با هدف اخذ اقامت دائم و زندگی در کشور استرالیا با بهره گیری از تمامی حقوق شهروندی صادر می شود. از انواع این ویزا می توان به ویزای 189 و 190 اشاره کرد که اقامت دائم را در بدو ورود به متقاضی اعطا می کند و همچنین ویزای 491 که پس از انجام یک سری تعهدات زمانی و کاری به اقامت دائم متقاضی ختم می شود. در این نوع ویزا، فاکتور سن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حداقل سن برای واجد شرایط بودن 18 سال و حداکثر سن 45 سالگی بوده و 4 بازه برای اخذ امتیاز مهاجرتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. متقاضیان انواع ویزای اسکیلد ورکر باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف به حداقل 65 امتیاز دست پیدا کنند که قسمتی از این 65 امتیاز را از یکی از بازه های سنی زیر اخذ می کنند:

18 تا 25 سالگی (25 امتیاز)

این بازه سنی مربوط به متقاضیانی می شود که عموما تحصیلات دانشگاهی ندارند و یا اخیرا فایغ التحصیل شده و سابقه کار بالایی ندارند.

25 تا 33 سالگی (30 امتیاز)

از این بازه سنی تحت عنوان Golden Age نیز یاد می شود. امتیاز 30، بالاترین امتیاز سن برای این نوع ویزا می باشد و عموما کسانی که در این بازه قرار دارند، گروه هدف ایده آلی برای دولت استرالیا محسوب می شوند. افراد در این بازه، در اکثر پرونده ها دارای سطح تحصیلات مناسب، سوابق کاری کافی و سطح زبان خوبی هستند و در کنار آن، جوان و شاداب و آماده ورود به کشور و بازار کار استرالیا، برای شروع یک زندگی تازه هستند.

33 تا 40 سالگی (25 امتیاز)

این بازه سنی نیز از بخت و اقبال خوبی برای مهاجرت به استرالیا برخوردار هستند. در کنار 25 امتیاز سن، این افراد دارای سطح تخصیلات بالاتر و همچنین امکان ادعای سال های زیاد سابقه کار برای دریافت امتیاز آن هستند.

40 تا 45 سالگی (15 امتیاز)

به طور طبیعی افراد این گروه کمترین امتیاز سن را برای اخذ ویزاهای اسکیلد ورکر اخذ می کنند. اما این موضوع در صورت دارا بودن تخصص و اطلاعات کافی در زمینه شغلی متقاضی و تسلط کافی بر زبان انگلیسی برای اخذ نمره زبان بالا، ایجاد هیچ نگرانی نمی کند. دولت استرالیا، افراد متخصص را تا سقف 45 سالگی برای اخذ اقامت دائم این کشور پذیرش می کند.

ویزای 186 (اسپانسرشیپ کارفرما):

با اطمینان کامل می توان گفت که ویزای 186، یکی از جذاب ترین، سریع ترین و راحت ترین روش های موجود برای مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. در این نوع ویزا، فرد متقاضی از طرف یک کارفرمای واجد شرایط در استرالیا انتخاب و برای شروع به کار در آن مجموعه دعوت شده است. فرد از نظر سنی می بایست حداقل 18 و حد اکثر 45 ساله باشد. هیچ سیستم امتیازبندی برای این ویزا وجود ندارد و متقاضیان در هر سن بالای 18 و کمتر از 45، بدون محاسبه هیچ گونه امتیازی این ویزا را اخذ می کنند. نته جالب این ویزا اعطای اقامت دائم در بدو ورود، بدون هیچ قید و شرطی می باشد.

ویزای 482 (اسپانسرشیپ کارفرما):

ویزای 482 نیز در صورت وجود یک کارفرمای واجدشرایط در استرالیا که شما را برای کار به این کشور دعوت کرده است قابل اخذ می باشد. این ویزا از 18 سالگی قابل اقدام می باشد ولی دولت استرالیا هیچ سقف سنی برای آن در نظر نگرفته و افدائ می توانند بدون هیچ گونه سقف سنی برای آن اقدام کنند. این ویزا در ابتدا به صورت موقت صادر می شود. فرد متقاضی متعهد می باشد که مدت زمان مشخصی را در خاک استرالیا در شغل تخصصی خود (چه در مجموعه کارفرمایی که او را دعوت کرده و یا در هر مجموعه دیگری) مشغول به کار باشد و پس از آن اقامت دائم خود را در یافت می کند.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد، در این نوع ویزاها، علیرغم این که محدودیت سنی اعمال نشده است، بررسی و نظر آفیسر اداره مهاجرت تعیین کننده قبولی و یا عدم قبولی سنی متقاضی می باشد. در واقع، مدارک و شواهد می بایست اثبات کننده این موضوع باشند، که این مهاجر، با در نظر گرفتن تخصص مورد نیاز، سختی و سهولت شغل و فاکتورهای مرتبط دیگر، قادر به ورود به بازار کار استرالیا در شغل تخصصی خود می باشد.

در این مقاله صرفا یک دسته بندی کلی از ویزاها با نگاهی بر شرایط سنی پرداختیم و تنها چند مثال از پر طرفدارترین ویزاهای کشور استرالیا را مطرح کردیم. در نظر داشته باشید که تعداد انواع ویزای استرالیا بسیار بالاتر از این چند مثال می باشد و شاید هر یک از این ویزاها و یا ویزاهای دیگری که به آن پرداخته نشد، بهترین انتخاب مهاجرتی شما به کشور استرالیا باشد.

پس از تحقیقات و مطالغات خود حتما برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی برای شما، با شرکت پرشین مایگرنت در تماس باشید و مشاوره تخصصی رایگان خود را از مشاوران ما دریافت کنید.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *