آزمون OET
آزمون OET

کشور نیوزیلند نیز همچون هر کشور مهاجر پذیر دیگری، در شروط صدور ویزا و اقامت خود از افراد نمراتی را در آزمون های زبان مورد تإیید خود طلب می کند. نکته جالب در مورد اداره مهاجرت این کشور که آن را نسبت به کشور های کانادا و استرالیا متفاوت می سازد این است که در اکثر ویزاهای خود، نمرات هر مهارت زبانی (Speaking ,Listening ,Reading ,Writing)  را به طور مجزا بررسی نکرده و تنها حداقل نمره ای را در میانگین این نمرات یا همان نمره Overall شرط کرده است.

آزمون های مورد تایید کشور نیوزیلند به شرح زیر می باشند:

سازمان OET
FCE
امتحان تافل
PTE
IELTS

به طور مثال در مورد ویزای نیروی متخصص با هدف اخذ اقامت دائم کشور نیوزیلند، هر یک از نمرات زیر قابل قبول و استفاده می باشند:

  • آیلتس جنرال و یا آکادمیک با نمره میانگین 6.5  (هیچ حداقلی برای مهارت ها در نظر گرفته نشده است)
  • تافل با نمره میانگین ۷۹ (هیچ حداقلی برای مهارت ها در نظر گرفته نشده است)
  • PTE با نمره میانگین 58 (هیچ حداقلی برای مهارت ها در نظر گرفته نشده است)
  • FCE با نمره میانگین 176 (هیچ حداقلی برای مهارت ها در نظر گرفته نشده است)
  • OET اخذ Grade B در تمامی مهارت ها
آزمون OET

OET

در میان آزمون های یاد شده برای مهاجرت به کشور نیوزیلند، آزمون OET نوع خاصی از آزمون زبان است که در کنار محک زدن زبان انگلیسی افراد به مباحث تخصصی رشته افراد پرداخته و در مهاجرت از طریق مشاغلی همچون پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی مورد تایید و استفاده می باشد.

پزشکان و یا کارکنان مراکز درمانی که قصد مهاجرت از طریق ویزای نیروی متخصص و یا کار کردن در مراکز پزشکی و درمانی خارج از کشور را دارند، می بایست برای اثبات توانایی زبانی خود در سطوح مورد نظر، در این آزمون شرکت نمایند.

این آزمون که توسط مرکز آزمون های بین المللی دانشگاه کمبریج طراحی گردیده است، توانایی افراد متخصص در حوزه درمان و علوم پزشکی را در زمینه تخصصی آنها می سنجد.برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون کلیک کنید:

IELTS

در بین آزمون های یاد شده، آزمون IELTS  نیز مورد تایید کشور نیوزیلند می باشد. این آزمون در دو نوع Academic  و General Training  برگزار می شود. نوع Academic آن به محک زدن قدرت استفاده از زبان انگلیسی در محیط های دانشگاهی و علمی می پردازد.

کشورهای استرالیا و نیوزیلند هیچ تفاوتی در بین نوع Academic و General Training قائل نشده و در مورد ویزاهای اقامت دائم، هر دو را مورد تایید قرار داده اند. در نوع GENERAL TRAINING این آزمون، بیشتر قدرت استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره مورد توجه قرار گرفته است.برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون کلیک کنید:

ایلتس
آزمون زبا نیوزیلند

PTE

آزمون PTE  که در حال حاضر فقط در نوع Academic ارائه می شود برای مهاجرت به کشور های استرالیا و نیوزیلند قابل استفاده می باشد ولی مورد تایید برخی دانشگاه های کشور کانادا برای اخذ ویزای دانشجویی نیز می باشد. این آزمون به طور کامل توسط کامپیوتر و در مراکز مورد تایید دانشگاه پیرسن برگزار می شود.

نوع تصحیح آن بگونه ای است که توسط هوش مصنوعی انجام شده و هیچ دخالت انسانی وجود ندارد. از آنجاییکه این دانشگاه در ایران مرکزی را تعریف نکرده است، ایرانیان متقاضی می بایست برای حضور در این آزمون به کشورهای دیگر سفر کنند.برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون کلیک کنید:

TOEFL

آزمون TOEFL نیز برای مهاجرت به استرالیا و یا نیوزیلند گزینه قابل قبولی است. این آزمون از قدمت بالایی برخوردار بوده و در دو نوع کتبی (Paper-based)  و کامپیوتری (Internet-based) برگزار می شود.

بر خلاف آزمون PTE که از طریق کامپیوتر بوده و تصحیح آن توسط هوش مصنوعی انجام می پذیرد، در نمره دهی نوع کامپیوتری آزمون تافل، دخالت انسانی وجود دارد.برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون کلیک کنید:

ویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای سرمایه گذاری استرالیا

FCE

از آزمون FCE شاید بتوان به عنوان تنها باقیمانده نسل های اولیه و پیش قدم آزمون های زبان نام برد. این آزمون همچنان یکی از معتبرترین منابع سنجش توانایی های فردی در استفاده از زبان انگلیسی تا سطح Upper Intermediate می باشد.

معیار این آزمون سنجش مهارت های زبانی فرد در محیط های اجتماعی و قرار گرفتن در موقعیت های روزمره می باشد.برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون کلیک کنید:

نکاتی که در مورد آزمون های زبان باید مورد توجه قرار بگیرند:

1- آزمون انتخابی شما حتما می بایست در لیست آزمون های مورد تایید کشور مقصد باشد.

2ـ برخی از آزمون های زبان دارای انواعی از قبیل General و یا Academic می باشند. برای اخذ ویزاهای مختلف این احتمال وجود دارد که کشور مقصد نوع خاصی را شرط کرده باشد.

3ـ اداره مهاجرت هر کشوری برای مدت زمان اعتبار آزمون های زبان، زمان خاصی را قبول می کنند. فارغ از این که چه آزمونی را انتخاب می کنید معیار منقضی شدن کارنامه فارغ از تاریخ انقضای چاپ شده بر روی کارنامه بوده و بر اساس تایید کشور مقصد است.

4ـ برخی از این آزمون ها در مراکز مربوطه در ایران برگزار می شوند ولی برای حضور در برخی دیگر می بایست به کشور دیگری سفر داشته باشید.

5ـ بسته به میزان تسلط شما به برخی مباحث خاص زبان های خارجی و وجود نقاط قوت و ضعف، ممکن است در بین آزمون های مورد تایید، امکان موفقیت شما و کسب نمره بالاتر در آزمون خاصی نسبت به بقیه آزمون ها بیشتر باشد، از این رو مشاوره با مدرسین با تجربه زبان پیش از انتخاب آزمون پیشنهاد می شود.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *