ویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای سرمایه گذاری استرالیا
ویزای سرمایه گذاری استرالیا

سازمان ارزیابی بین المللی مدارک تحصیلی یا اصطلاحا IQA:

چنانچه قصد مهاجرت به نیوزیلند را دارید، مدارک تحصیلی متقاضی باید توسط سازمان های ارزیاب نیوزیلند مورد ارزیابی قرار بگیرد. ارزیابی بین اللمللی مدارک تحصیلی یا اصطلاحا IQA، ارزیابی دقیق مدارک دانشگاهی است که متقاضی خارج از نیوزیلند کسب کرده است. بررسی مدارک تحصیلی بر مبنای تحلیل جزییات مدرک تحصیلی صورت می گیرد.

در اصل این ارزیابی مدارک تحصیلی که متقاضی خارج از نیوزیلند کسب کرده را با سطح مقاطع تحصیلی در نیوزیلند می سنجد و مورد قیاس قرار می دهد.

مدت زمان بررسی پرونده و صدور جواب نهایی 25 روز کاری از زمان ثبت پرونده به انضمام تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز است. برخی از پرونده ها به دلیل پیچیدگی و یا نیاز به اطلاعات تکمیلی ممکن است زمانبر تر شوند.

در صورتیکه آفیسر پرونده از شما اطلاعات بیشتری بخواهد، تا 30 روز فرصت ارائه مدارک به متقاضی داده  می شود و در صورت عدم ارائه این مدارک، اپلیکیشن کنسل، هزینه های اداری از وجه پرداختی شما کسر شده و مابقی هزینه به متقاضی عودت می شود.

هزینه ارزیابی IQA برای بررسی مدارک تحصیلی 445 دلار نیوزیلند می باشد. شایان ذکر است متقاضی باید برای هر مقطع تحصیلی، یک اپلیکیشن مجزا ثبت کند.

  • پاسپورت
  • مدرک دانشگاهی
  • ریزنمرات
  • سیلابس درسی

تمامی مدارک ارسالی به سازمان ارزیابی باید ترجمه رسمی به زبان انگلیسی داشته باشند و اسکن اصل مدرک هم ضمیمه کلیه مدارک باشد.

  • اطلاعات شخصی شامل آدرس ایمیل، شماره تماس و آدرس پستی
  • اطلاعات دانشگاه محل تحصیل شامل آدرس پستی، نام دانشکده و آدرس وب سایت
  • اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی شامل کشور محل تحصیل، تاریخ شروع و اتمام تحصیل
  • اطلاعات مربوط به وکیل مهاجرتی (در صورتیکه از یکی از وکلای مورد تایید اداره مهاجرت نیوزیلند کمک می گیرید)
  • مقاطع تحصیلی بعد از دیپلم (مدارک مرتبط با دوره دبیرستان مورد ارزیابی قرار نمی گیرند)
  • مقطع تحصیلی که به اتمام رسیده باشد.
  • دانشگاه مورد تایید باشد.
  • طول مدت دوره باید حداقل 400 ساعت معادل 10 هفته تمام وقت باشد. مقاطع تحصیلی که طول مدت دوره آنها کمتر از این مدت باشد، مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت.
  • مدارک اخذ شده از موسسات آموزشی
  • گواهی شرکت در دوره های آموزشی
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی دوره های بین المللی تخصصی مثل CISCO یا Microsoft

مؤسسه مهندسین حرفه ای نیوزیلند

IPENZ) The Institution of Professional Engineers New Zealand) 

کشور نیوزیلند با دارا بودن پتانسیل های بالا و معادن و ذخائر طبیعی، یکی از نقاط برجسته جذب سرمایه و سرمایه گذار از نقاط مختلف جهان می باشد. بیشترین زمینه های سرمایه گذاری های انجام شده در این کشور تمرکز خاصی بر صنایع داشته است که این موضوع اضطرار وجود مهندسین در رشته های مختلف را از هر زمانی بیشتر کرده است.

جذب نیروهای مهندسی به جهت پویاسازی این صنایع از اهمیت بالایی برخردار بوده و حساسیت و دقت زیادی را می طلبد. سازمان مهندسین نیوزیلند IPENZ با قدمتی صد ساله، متولی ارزیابی مهندسین متقاضی مهاجرت به نیوزیلند می باشد.

نکته حائز اهمیت در مورد سازمان IPENZ که یکی از سازمان های ارزیاب نیوزیلند است، بازه گسترده فعالیت های آن در امور مهندسی است. خدمات گسترده این سازمان تنها ارزیابی نبوده و به مباحث آموزشی، حمایتی، کاریابی و سرمایه گذاری های کلان در زمینه های مهندسی نیز می پردازد.

این سازمان با اکثر سازمان های مهندسی معتبر دنیا همچون Washington Accord – International Engineering Alliance در ارتباط کاری تنگاتنگ بوده و به تبادل خدمات، دانش و نیروی کار در سراسر دنیا مشغول است.جالب است بدانید که IPENZ از ابتدا و در واقع یک NGO – Non Governmental Organization بوده است. این بدان معناست که این مجموعه غیر دولتی و توسط خود مهندسین کشور استرالیا تاسیس شده است.

گرچه خدمات این سازمان بسیار مؤثر و مورد تایید می باشد و مجوز های ابتدایی مهاجرت مهندسین از درگاه این مجموعه به دست می آید، تصمیم گیرنده اصلی و تایید کننده مهندسین تنها این سازمان نبوده و کلیه امور در کنار سازمان دولتی دیگری انجام می پذیرد.

این سازمان دولتی CPEng – Chartered Professional Engineers نام داشته و دوش به دوش IPENZ مراحل تایید مهارت مهندسین از سراسر کشور را انجام می دهد.اخذ ارزیابی مثبت از IPENZ صرفا جهت مهاجرت نبوده و تایید بالایی برای ورود به بازار کار نیوزیلند نیز می باشد.

سازمان های ارزیاب نیوزیلند

پروسه ارزیابی سازمان مهندسی نیوزیلند: 

مهندسانی که مدرک تحصیلی خود را خارج از نیوزیلند اخذ نموده اند، باید تاییدیه ای از سازمان مهندسی نیوزیلند (یکی از سازمان های ارزیاب نیوزیلند) برای پروسه ویزا داشته باشند. سطح استاندارد، توافقنامه واشنگتن و یا معادل آن می باشد. بنابراین طی پروسه ای باید ارزیابی تحصیلات صورت پذیرد. به این منظور متقاضی باید فرم ارزیابی Knowledge Assessment را تکمیل کند. در صورت مثبت بودن نتیجه ارزیابی، متقاضی می تواند برای ارزیابی CPEng و Chartered Membership (عضویت در سازمان مهندسی نیوزیلند) اقدام نماید.

  1. دانش علوم طبیعی
  2. دانش ریاضی
  3. دانش پایه مهندسی
  4. دانش تخصصی مهندسی
  5. دانش طراحی فرآیند
  6. دانش فنی مهندسی
  7. مهندسی دانش اجتماعی
  8. دانش تحقیق محور

مراحل انجام پروسه

پروسه ارزیابی به صورت آنلاین صورت می پذیرد و شامل چهار مرحله آماده سازی مدارک، اعتبارسنجی، ارزیابی، تصمیم گیری و صدور جواب نهایی ارزیابی است.

پس از ارائه توضیحات و مدارکی در هشت زمینه فوق که می تواند شامل ارائه مدرک تحصیلی، ریز نمرات و یا سوابق کاری باشد، مدارک متقاضی باید در وب سایت آپلود شود.

پس از پایان یافتن جمع آوری مدارک و آپلود آنها، تیم ارزیابی سازمان مهندسی نیوزیلند بررسی می کنند که پرونده متقاضی کامل باشد. سپس به متقاضی اطلاع داده می شود.

زمانی که متقاضی، ارزیابی را برای سازمان مهندسی نیوزیلند ارسال می کند، باید هزینه ارزیابی را پرداخت کند. هزینه ارزیابی $1,351.25 می باشد. پس از پرداخت هزینه، آفیسر به پرونده اختصاص می یابد و پروسه بررسی را آغاز می کند.

در این مرحله، ممکن است آفیسر پرونده از متقاضی درخواست مدارک اضافه تر کند و یا برای یک تماس ویدیویی با متقاضی هماهنگی انجام دهد. این روند به منظور نهایی سازی پروسه ارزیابی صورت می گیرد. ارزیابی متقاضی پس از ارسال و پرداخت هزینه های ارزیابی حداکثر 8 هفته طول می کشد.

نتیجه نهایی از طریق ایمیل به متقاضی اعلام می شودد. در صورت دریافت پاسخ مثبت ارزیابی، متقاضی می تواند برای عضویت در سازمان مهندسی نیوزیلند اقدام کند.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *