وضعیت مسکن در پرتغال
وضعیت مسکن در پرتغال

وضعیت مسکن و تحصیل در پرتغال

شاید برای شما هم جالب باشد تا در مورد وضعیت مسکن و تحصیل در کشور پرتغال اطلاعاتی داشته باشید.  پیش از آن جالب است در مورد وضعیت مسکن پرتغالی ها و همچنین امکاناتی که برای شهروندان غیر پرتغالی در این کشور فراهم شده، نکاتی را بدانید.

حدود 75 درصد پرتغالی ها مالک خانه هستند و خرید ملک برای اتباع خارجی در این کشور هیچ محدودیتی ندارد و شهروندان خارج از اتخادیه اروپا هم می توانند در صورت سرمایه گذاری حداقل به میزان 500،000 یورو  اجازه اقامت 5 ساله با ویزای طلایی را دارا باشند.

با این سرمایه گذاری تعیین شده و اخذ ویزای طلایی در مدت 5 سال  امکان کار و تحصیل در کشور پرتغال را خواهید داشت و بعد از آن می توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. داشتن شماره مالی شخصی و شماره حساب  برای خرید ملک در پرتغال الزامی است.

Housing in Lisbon

بهترین شهرهای پرتغال برای خرید ملک:

لیسبون ، پورتو ، براگا ، آویرو ، لیرا و بسیاری مناطق دیگر. اگرچه تمام این شهرها قوانین یکسانی دارند ، اما بهتر است جهت خرید ملک در پرتغال دو شهر لیسبون و پورتو را انتخاب کنید.

لیسبون:

این شهر یکی از بهترین شهرهای پرتغال جهت خرید ملک و سرمایه گذاری است. داشتن آثار تاریخی،سواحل زیبا و آب و هوای مطبوع، این شهر را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران بدل کرده

پورتو:

یکی از شهر های جذاب دیگر جهت خرید ملک و سرمایه گذاری این شهر است و برای خرید ملک نیاز به سرمایه حداقل 200،000 یورو دارید.

مزایای خرید ملک در پرتغال:

نرخ بهره بسیار پایین در بسیاری از موارد باعث شده خرید ملک از اجاره آن به صرفه تر باشد. قیمت ملک در پرتغال در حال رشد است  و اقتصاد پرتغال هر روز پویاتر می شود. هر چند نرخ خرید ملک در پرتغال هر روز بالاتر میرود اما هنوز هم خرید ملک بسیار پرسود است. بازار املاک در پرتغال زمینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

شرایط ساخت خانه در کشور پرتغال:

با خرید زمینی که مجوز ساخت دارد می توانید خانه خود را در کشور پرتغال بسازید. برای استعلام زمین ها با مجوز ساخت می توانید از سایت licenca de utilizacao وضعیت زمین خود را بررسی نمایید.

سازندگان خانه در کشور پرتغال مسئول هر گونه عیب و نقص خانه تا مدت 5 سال پس از ساخت آن هستند و خانه ها تا این مدت ضمانت تعمیرات دارند. بررسی خانه قبل از خرید و در صورت نیاز تهیه لیست خرابی ها به همه خریداران ملک در پرتغال توصیه می شود.

کمک مالی برای خرید خانه در پرتغال:

از سال 2021 دولت پرتغال با ارائه ویزای طلایی سعی در متقاعد کردن سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در پرتغال ذارد. کمک مالی دولتی شامل حال خریداران نمی شود و انگیزه اخذ اقامت دائم بهترین محرک برای سرمایه گذاری در پرتغال است.

برای این هدف متقاضی  باید در پرتغال در سال اول حداقل 7 روز و در سال های دوم به بعد حداقل 14 روز به صورت متوالی در این کشور حضور داشته باشید و زندگی کند.

وام جهت خرید خانه در کشور پرتغال:

بهره وام مسکن در پرتغال در ژانویه 2016 به کم ترین میزان خود یعنی 1.2 درصد رسید. قبلا این نرخ در حدود 2.72 درصد بود.

اکثر متقاضیان خرید ملک در پرتغال از این وام ها با دوره کوتاه استفاده می کنند . وام های 1 تا 2 ساله رواج بیشتری دارند به این دلیل که نرخ بهره پایین تری دارند.

تحصیل در دانشگاه های کشور پرتغال:

تحصیلات دانشگاهی  در کشور پرتغال شامل موسسات دولتی و خصوصی می شود.

دانشگاه های پرتغال :

1-دانشگاه ها: تدریس سنتی دانشگاهی در رشته هایی مانند پزشکی،قانون،علوم طبیعی و اقثصاد و روانشناسی.

2-پلی تکنیک: ارائه آموزش ها و تخصص های حرفه ای منجر به تربیت نیروی فنی و حرفه ای: مانند رشته های پرستاری، مراقبت های بهداشتی و حسابداری.

موسسات دولتی دانشگاهی در کشور پرتقال شامل 14 دانشگاه، 20 پلی تکنیک و 6 آکادمی نظامی می شوند.

موسسات آموزشی دانشگاهی خصوصی شامل 36 دانشگاه و 64 پلی تکنیک می گردند.

شهریه تقریبی سالانه دانشگاهی در کشور پرتغال : سالانه بین 3000 تا 5000 یورو در نظر گرفته شده است.

 

سال تحصیلی دانشگاه ها در کشور پرتغال:

سال معینی ندارند و تعیین آن به عهده هیئت آموزشی هر دانشگاه است اما به طور نرمال از 15 اکتبر تا 31 ژانویه است و شامل 2 ترم می شود. هر ترم 15 تا 16 هفته به طول می انجامد و ئانشجویان در هفته بصورت میانگین  25 تا 32 ساعت تحصیل می کنند.

مهاجرت تحصیلی پرتغال

اسامی 10 دانشگاه برتر پرتغال:

دانشگاه رتبه جهانی رتبه در پرتقال
Universidade do porto 181 1
Universidade de lisoa 267 2
Universidade de coimbra 306 3
Universidade do minho 389 4
Universidade nova de lisboa 419 5
Universidade de  Aveiro 487 6
Institude politecnico do Porto 1072 7
Universidade de Evora 1131 8
Universidade atolica Portuguesa 1134 9
Universidade da Beira Interior 1147 10

تحصیل در مقطع کارشناسی: دوره 3 تا 4 ساله را در بر می گیرد و متقاضیان از ایران می توانند با اتمام دوره پیش دانشگاهی  ثبت نام کنند.

برای پذیرش در دانشگا های پرتقال داشتن نمره 6 تا 6.5 آیلتس یا سایر آزمون ها ی معتبر الزامی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: در حدود 2 سال زمان نیاز دارد.

تحصیل در مقطع دکتری: نیاز به 3 تا 5 سال زمان با دفاع از رساله با حق کار 30 ساعت در هفته.

زبان تدریس: انگلیسی و پرتغالی.

اجازه کار در حین تحصیل: در دوره ارشد 20 ساعت در هفته.

تعداد دانشجویان بین المللی کشور پرتغال 16،888 نفر هستند. دانشگاه های کشور پرتغال مجهز به آزمایشگاه های بسیار پیشرفته هستند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و کامپیوتر بینظیر  است و بورسیه ای بی نظیری به متقاضیان تعلق می گیرد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *