Portugal monuments
Portugal monuments

کشور پرتغال در جنوب غرب قاره اروپا واقع شده و از جاذبه های گردشگری بی شماری بهره می برد. پرتغال، کشوری است که از سمت غربی به اقیانوس اطلس محدود می شود.

این کشور مکان های جذاب بی شماری از جمله سواحل آبی، طبیعت زیبا، کلیساها و قلعه های قدیمی را در خود جای داده است و گردش در این مکان ها را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از این مکان های زیبا و جذاب در این کشور بپردازیم.

مهاجرت به پرتغال

فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرتغال :

کشور پرتغال دارای فرهنگی کهن و غنی و تاثیر گرفته از فرهنگ کاتولیک رومی می باشد و اغلب مردم پرتغال از بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله هنر، موسیقی، آواز، نمایش و رقص استقبال می کنند.

شهر لیسبون، پورتو و گویمارس مهد فرهنگ اروپاست و موزه هایی ارزشمند شامل آثار فرهنگی و باستانی در خود جای داده است.

مردم پرتغال برای ساختار خانواده اهمیت زیادی قائل هستند و خانواده رکن اصلی زندگی در این کشور محسوب می شود و جالب است بدانید که در پرتغال وفاداری به خانواده به هر موضوعی ارجحیت دارد و اولویت مردم پرتغال است.

مردم پرتغال مردمی خونسرد و آرام هستند و معمولا از هیاهو و استرس اجتناب میکنند. شاید به همین دلیل است که پرتغال را به سکوت و آرامش برای زندگی در اتحادیه اروپا می شناسند.

مردم پرتغال بسیار اجتماعی و خونگرم هستند و در موقعیت های مختلف اجتماعی، همانند ما ایرانیان، جهت آشنایی با یکدیگر دست می دهند. جالب است بدانید که مردم پرتغال اغلب محتاط و محافظه کارند و معمولا پیام خود را رک و صریح منتقل می کنند.

نکته جالب این که در کشور پرتغال درست تلفظ کردن اسامی افراد یک نوع احترام به حساب می آید.

زیبایی های لیسبون

شهر لیسبون با معمارهای شگفات انگیز و ساختمان های جالبش، شما را قطعا شیفته خود می کند. ترکیبی از سنت قرون وسطایی و رومی به همراه مدرنیته اروپایی، ظاهری دلفریب و درخشان به این شهر زیبا داده است.

تفریحاتی نظیر بارهای شبانه، رستوران ها و گردشگری های ایمن و بی حاشیه شبانه، حضور برندهای معتبر رستوران های اروپایی و فروشگاههای زنجیره ای با فروشندگان خوش برخورد، همه و همه لیسبون را به شهری گردشگر پذیر و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

برج بلم (Belem tower) از آثار فرهنگی و تاریخی این شهر است همچنین محله قدیمی آلفاما (Memmo Alfama)  یکی از زیباترین مناطق گردشکری این شهر محسوب می شود.

برج بلم Belém Tower

این بنای چشمگیر در لیسبون واقع شده است و از سنگ آهک لیوز ساخته شده است. این بنا به عنوان تاسیسات دفاعی شهر لیسبون عمل می کرده و در سال 1514 تا 1519 ساخته شده است.

جالب است بدانید که از آنجا که ملوان در هنگام ترک پرتغال از کنار این بنا به عنوان آخرین ساختمان کشور عبور می کرده اند و در بازگشت هم این بنا اولین ساختمانی بوده که به چشم می آمده، در قدیم این بنا سمبل پرتغال شناخته می شد.

بازدید کنندگان از این برج می توانند با بالا رفتن از یک پلکان مارپیچ به بالای برج برسند و نمایی زیبا را از بالای این برج مشاهد نمایند.

برج Belem در لیسبون

پل Dom Luis

این پل دوطبقه در شمال شهر پورتو و بر روی رودخانه Douro  قرار گرفته است. این پل فلزی در اواخر قرن 19 ساخته شده و همانطور که گفته شد، دو طبقه دارد که یک کمان بزرگ فلزی در بین این طبقات قرار گرفته است.

هر دو طبقه پل برای عابرین پیاده مناسب است ولی طبقه فوقانی نمایی زیبایی از ارتفاع 60 متری بالای رودخانه شهر پورتو را به عابرین هدیه می کند. جالب است بدانید که از طبقه بالایی این پل، ترن شهری هم عبور می کند و سرنشینان این ترن هم می توانند از منظره فوق العاده بر فراز این پل لذت ببرند.

پل دو طبقه زیبای شهر پورتو

غار دریایی بناگیل Benagil Sea Cave

غار دریایی بناگیل یکی از زیباترین مناظر طبیعی پرتغال است. این غار که انسان در شکل گیری آن هیچ نقشی نداشته، در نزدیکی شهر آلگاروه پرتغال واقع شده است. این غار یکی از بی نظرین ترین غارهای دریایی جهان است.

این غار دریایی در سقف خود یک حفره بزرگ دارد که به پرتوهای خورشید اجازه می دهد به داخل آن بتابد و منظره ایی بی نظیر را به بازدیدکنندگان می نمایاند.

غار بناگیل مجموعه‌ای از تعدادی غار دریایی است که از آن‌ها به‌عنوان یکی از تحسین‌برانگیرترین غارهای دریایی در اروپا یاد می شود. جالب است بدانید که این مجموعه، در فهرست ۱۰ غار جالب جهان قرار دارد.

غار دریایی بناگیل

کاخ پنا Pena Palace

این کاخ زیبای قرن نوزدهمی با رنگ های زیبای زرد و قرمز نقاشی شده است و منظره ایی زیبا و رمانتیک را به بازدیدکنندگان نشان می دهد.  این کاخ که بر فراز تپه سینترا قرار دارد با توجه به رنگ زرد خود تضاد زیبایی با تپه سرسبزاین ناحیه دیدنی ایجاد کرده است.

این کاخ بر بقایای یک صومعه قدیمی به دستور پادشاه فردیناند در سال های 1842 تا 1854 ساخته شده و به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی استفاده می شده است. کاخ زیبای پنا که در نزدیکی لیسبون واقع شده و یک قلعه از عصر رمانتیسم در سائو پدرو د پنافریم، در شهر سینترا است، جز جاذبه های گردشگری منحصر بفرد پرتغال است و بازدید از آن به همه تازه واردان به این کشور توصیه می شود.

جالب است بدانید که این بنا در فهرست آثار ملی پرتغال و همچنین آثار جهانی یونسکو ثبت شده و در برخی موقعیت ها و مناسبت های دولتی نیز توسط رئیس جمهور پرتغال و سایر مقامات دولتی مورد استفاده قرار میگیرد.

صومعه جرونیموس Jerónimos Monastery

صومعه جرونیموس یکی از معروف ترین بناهای پرتغال است که ساخت آن در سال 1500 شروع و تا یکصد سال بعد تکمیل آن ادامه داشت. این صومعه یکی از نمونه های بینظیر معماری اواخر دوره گوتیک است و همه سال گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا برای بازدید از خود به پرتغال می کشاند.

این صومعه در آغاز توسط راهبان مورد استفاده قرار می گرفت ولی بعدتر به عنوان استراحتگاه خانواده سلطنتی شناخته شد. این صومعه به دلیل داشتن سر ستونها و قسمت های بسیار زیبای کنده کاری شده مورد توجه بوده است.

صومعه Jeronimos

سایر جاذبه های پرتغال

روستای Piodao با معماری شگفت انگیز و زیبایی که دارد در مرکز کشور پرتغال واقع شده است و مردم بومی این روستا استقبال گرم و صمیمانه ای از توریست های خارجی و گردشگران داخلی این منطقه دارند.

جزیره Porto Santo یکی دیگر از مکان های جذاب برای گردشگری محسوب می شود که ساحلی آرام، زیبا و منظره ای چشمگیر را برای شما رقم می زند.

اگر به دنبال هیجان هستید میتوانید با قایق به غارهای صخره ای و سنگی پرتغال بروید و از سواحل زیبا و غارهای سنگی Algarve دیدن کنید.

رشته کوه های زیبای ژرز (Serra do Geres)در پارک ملی ژرز واقع شده است و فرصت تجربه طبیعتی بکر و بی نظیر از دره های سر سبز و کوه های زیبا و دریاچه آبی را در اختیار گردشگران و علاقمندان به کوهنوردی قرار می دهد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *