اطلاعات کلی درباره کشور پرتغال
اطلاعات کلی درباره کشور پرتغال

آشنایی با کشور پرتغال

کشور پرتغال

نام نخست کشور پرتغال ” پروتوکال ” بوده است که نام شهر بسیار کوچکی در مجاورت رودخانه دورو که در زمان های قدیم رونق و زیبایی خاصی داشته است. ناحیه اطراف این شهر ” اوپورتوی کنونی” به سرزمین پرتغالی شهرت داشته است.

در آن زمان رومی ها در کشور پرتغال آیین مسیحیت را جایگزین پرستش خدایان کردند و این دین حتی در دوره خلفای اسلامی نیز همواره پابرجا بوده است .

کشور پرتغال با داشتن آب و هوایی مطلوب و جاذبه های فراوان، یکی از مقاصد جذاب گردشگری در میان کشور های اروپایی به شمار می آید. این کشور می تواند یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت و شروع زندگی جدید باشد.

پرچم پرتغال

موقعیت جغرافیایی

کشور پرتغال دارای موقعیت جغرافیایی بی نظیری است و نقطه تلاقی سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکا می باشد. این کشور در حاشیه غربی شبه جزیره شبه جزیره ایبری و جنوب غرب اروپا قرار گرفته است.

این کشور از سمت غرب با اقیانوس اطلس  و از سمت شرق با اسپانیا همسایه است و در واقع تنها با کشور اسپانیا مرز خاکی دارد. جنوب پرتغال را دشت های تپه ای پوشانده است و چهار رود که سرچشمه آن ها از کشور اسپانیا است در این کشور جاری هستند.

آب و هوا

این کشور دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشد و می توان گفت یکی از گرم ترین کشور های اروپایی کشور پرتغال است. میانگین سالانه دما در بخش اصلی این کشور از 12 درجه سیلیسیوس ( 53.6 درجه فارنهایت ) در مناطق کوهستانی تا 18 درجه سیلیسیوس ( 64.4 درجه فارنهایت ) در جنوب متغیر است . بالاترین دما در  فصل تابستان به بیش از 45 درجه سیلیسیوس (113 درجه فارنهایت) نیز می رسد.

طبیعت پرتغال

مساحت و جمعیت

مساحت پرتغال، حدود ۹۲.۲۱۲ کیلومتر مربع اعلام شده است. جمعیت پرتغال بالغ بر 11 میلیون نفر می باشد  که 52% آن را  زن ها و 48% را مردها تشکیل می دهند.. پایتخت این کشور شهر لیبسون است که در بخش جنوبی پرتغال واقع شده است. دومین شهر بزرگ حمل و نقل بین المللی پرتغال، شهر پورتو می باشد.

زبان

مردم  این سرزمین به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند که جزء زبان های رومی محسوب می شود. همچنین 80 درصد از مردم پرتغال با توجه به شرایط حمل و نقل بین المللی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در واقع زبان دوم آن ها انگلیسی می باشد. کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا است. واحد پول این کشور یورو می باشد. در کشور پرتغال دین رسمی وجود ندارد ولی به صورت کلی بالغ بر 85 درصد از مردم این کشور پیرو دین مسیح و مذهب کاتولیک هستند.

فرهنگ و آداب و رسوم

مردم کشور پرتغال مردمی سنتی، محافظه کار، اجتماعی و خونگرم هستند. خانواده رکن اصلی برای مردم پرتغال به حساب می آید و ترجیح می دهند اکثر زمان خود را به خانواده شان اختصاص بدهند.

این خانواده ها رسوم و سنت های قدیمی زیادی دارند که حتی با گذشت سال ها و قرن ها به ویژه در روستاهای این کشور بدون هیچ تغییری به این رسومات پایبند و متعهد هستند.

در این کشور زنان از ارزش بالایی برخوردار هستند. جالب است بدانید که در یک جمع بانوان در ابتدا باید غذا خوردن را آغاز کنند و یا اجازه ندارند پول غذا را پرداخت کنند. منظره ای که در کشور پرتغال به دفعات به چشم می خورد، دست در دست هم در خیابان راه رفتن و حتی آغوش گرفتن است.

لیسبون
مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *