ویزا 482 استرالیا
ویزا 482 استرالیا

ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

Subclass 482-Tempprary Skill Shortage Visa

ویزای Temporary Skill Shortage visa (subclass 482) که یکی از انواع ویزای کار استرالیا است، که کارفرمایان استرالیایی این امکان را می دهد تا کمبود نیروی ماهر کار خود را در استرالیا با استخدام نیروی متخصص خارجی تکمیل نمایند. این ویزای کار در  تاریخ 15 مارچ 2018 معرفی شده و جایگزین زیر مجموعه ویزای موقت کار 457 گردید.

این ویزا سه زیر شاخه عمده دارد که شامل موارد ذیل می گردد.

1- ویزای 482 – کوتاه مدت

2- ویزای 482 – میان مدت

3- ویزای 482 – توافق نامه کاری

3-ویزای 482-توافق نامه کاری:

اگر کارفرمایی در استرالیا اثبات کند که قادر نیست تا نیروی کار ماهر خود را در کشور استرالیا پیدا کند و شغل مورد نظر هم در لیست مشاغل کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت نیست،می تواند با حمایت مالی و دریافت تاییده های لازم برای ااستخدام نیروی ماهر خارج از مرزها اقدام کند.متقاضی در این ویزا باید:

  • حداکثر تا زمان 90 روز از اخذ ویزا ،داخل خاک استرالیا باشد.
  • فقط برای اسپانسر خود کار کند.
  • فقط در شغلی که با آن اسپانسر شده مشغول به کار باشد.
  • بیش از 60 روز متوالی از کار خود کناره گیری نکند.
  • برای اقدام از این روش الزامی به ارائه نمره زبان نیست.

1-ویزای 482-کوتاه مدت:

این ویزا جهت متتقاضیانی است که شغل آنها در لیست مشاغل کوتاه مدت(STSOL) قراردارد. با این و یزا متقاضی می تواند تا حداکثر به مدت 2 سال در کشور استرالیا کار و زندگی کند. نمره زبان مورد نیاز برای این روش باید میانگین 5 در آزمون آیلتس یا نمره معادل در سایر آزمون ها باشد.قابل توجه است نمره متقاضی نباید کمتر از 4.5 در هر مهارت باشد.

2-ویزای 482-میان مدت:

این ویزا جهت متتقاضیانی است که شغل آنها در لیست میان مدت و بلند مدت(MLTSSL) قرارد.دارندگان این ویزا می توانند به مدت 4 سال در کشور استرالیا کار و زندگی کنند. در ضمن دارندگان ویزای 482 میان مدت پس از گذراندن 3 سال می توانند برای اخذ اقامت دائم کشور استرالیا اقدام کنند. برای اخذ این ویزا متقاضی باید نمره 5 در هر مهارت  آزمون آیلتس یا نمره معادل در سایر آزمون های مورد تایید را کسب نماید.

مراحلی ویزا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیایی مختص افرادی است که شغل و تخصص آنها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود بوده و یک کارفرما از داخل خاک استرالیا، متقاضی را به صورت رسمی استخدام نماید.

در صورتی که کارفرما بیزنس موفقی در استرالیا داشته باشد و نتواند یک کارمند استرالیایی استخدام نماید، دولت به وی اجازه‌ی استخدام نیروی کار خارجی را می دهد. همچنین مهارت متقاضی نیز می بایست توسط یکی از سازمان های ارزیابی مورد تایید واقع گردد. در این صورت، دولت استرالیا به آن فرد ویزای اقامت موقت استرالیا از طریق اسپانسر کارفرما را خواهد داد. بدین منظور توافق نامه کاری (قرارداد کاری) می بایست بین کارفرما و فرد متقاضی تنظیم شود و فرد می‌تواند پس از آن به طور قانونی و رسمی به استرالیا مهاجرت نماید.
در این نوع ویزا باید در نظر داشته باشیدکه حتما باید کارفرمایی در استرالیا اسپانسر شما باشد و هر زمانی که کارفرما از اسپانسر کردن شما منصرف شود، ویزای 482 شما کنسل می گردد، مگر اینکه کارفرمای جایگزین دیگری پیدا کنید.

متقاضیان این ویزا می توانند برای همسر و فرزندان خود نیز به صورت همزمان درخواست ویزا دهند. متقاصی دردوسال اول تعهد خدمت دارد و البته کارفرما نیز اجازه اخراج متقاضی را ندارد. درصورتی که کارفرما مایل باشد می تواند پس از یک سال از ورود متقاضی به استرالیا وی را برای دریافت ویزای دایم حمایت کنید.

[sc name=”more_help”]

شرایط لازم جهت اخذ ویزای 482:

  • متقاضی برای دریافت این ویزا هیچ محدودیت سنی ندارد.
  • متقاضی باید اثبات کند حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط در شغل اسپانسری را داشته است.
  • کارفرمایی باید در استرالیا درخواست استخدام را ارسال کرده باشد و پس از آن متقاضی می تواند پروسه مهاجرتی خود را شروع کند
  • نمره زبان میانگین آیلتس 5 یا نمرات مشابه در سایر آزمون ها برا استفاده از ویزای اسپانسری کارفرما لازم است. قابل توجه است که نمره در هر مهارت نباید کمتر از 4.5 باشد.
  • ارزیابی مدارک برای تمامی مشاغل اجباری نیست و بستگی به نوع پرونده و نظر افسر پرونده دارد. البته می بایست مهارت ها و دوره های مورد نیاز هر رشته طبق مقررات آن رشته گذرانده شود یا کسب شود.

1-مرحله اسپانسرشیپ کارفرما:

قدم ابتدایی جهت اخذ ویزای 482 استرالیا این است تا کارفرمایی با بیزینس ثبت شده در استرالیا و بدون تخلف مالیاتی درخواست صدور نیرو خارج از مرزها را می دهد. پس از ارائه درخواست و درصورت تایید کدی برای کارفرما صادر می شود. کارفرما برای جذب نیرو خارج از مرزهای استرالیا در بسیاری از مشاغل باید ثابت کند برای شغل مورد نظر شهروند و یا مقیم واجد شرایطی وجود ندارد و مجبور است برای کار خود نیرویی را با تخصص لازم خارج از مرزها استخدام کند.

برای اثبات این امر شاید نیاز باشد تا همکاری هایی را با اداره مهاجرت استرالیا داشته باشد. قابل توجه است اثبات این امر مراحل زیادی دارد و کارفرما باید تعهد بالایی برای جذب متقاضی داشته باشد و هم چنین مهارت متقاضی هم باید خاص و ویژه باشد تا اثبات این امر صورت پذیرد و مجوز لازم صادر شود.

 

2-مرحله اقدام متقاضی ویزای 482:

در صورتی که کد برای کارفرما صادر شود متقاضی می تواند اقدام مهاجرتی خود را شروع کند و ثبت EOI  پرونده خود را انجام دهد. پس از بررسی و ارزیابی مهارت و ارائه نمره زبان ویزا برای شخص متقاضی و اعضای خانواده اش صادر می شود.

نکات مهم ویزای 482:

تعهدات کارفرما نسبت به متقاضی و دولت استرالیا برای او مسئولیت های زیادی را ایجاد می کند. حتی در صورتی که کارفرما از آشنایان شما هم باشد باز هم مسئولیت های زیادی متوجه اوست. ذکر این نکته ضروری است که برای دریافت ویزای 482 از دادن هر گونه وجهی به کارفرما خودداری شود. در صورت اثبات این امر  جریمه های سنگینی متوجه شخص متقاضی و کارفرمای اسپانسر کننده وجود دارد و حتی احتمال کنسل شدن ویزای متقاضی هم وجود دارد.

 کارفرما باید به ازای هر سالی که می خواهد شخصی را اسپانسر کند 1200 دلار به حساب استرالیایی که برای بودجه آموزشی در نظر گرفته شده واریز کند.

در صورت اعمال تعهد تجارت بین المللی ITO ، متقاضی بین ۲تا ۴ سال می تواند با این ویزا در خاک استرالیا اقامت داشته باشد. چنانچه بعد از اتمام این مدت فرد بخواهد همچنان برای اسپانسر خود کار کند، اسپانسر می بایست درخواست جدیدی را ارائه داده و متقاضی نیز می بایست برای ویزای جدیدی اقدام نماید. کارفرمای شما ممکن است برای اسپانسر کردن شما برای اقامت دایم از طریق ویزای ۱۸۶ و ۱۸۷ اقدام کند.

  • ویزای 482-کوتاه مدت: 9 تا 10 ماه
  • ویزای 482-میان مدت: 7 تا 9 ماه
  • ویزای 482-توافق نامه کاری:7 تا 11 ماه

درطول مدت اعتبار ویزا می توانید به دفعات به استرالیا وارد و یا ازآن خارج شوید.

  • ویزای 482-کوتاه مدت: 1290 AUD
  • ویزای 482-میان مدت: 2690 AUD
  • ویزای 482-توافق نامه کاری: 2690 AUD

دارندگان ویزای 482 مورد حمایت دولت استرالیا هستندو از حقوق مساوی با سایر نیروهای کاری بر طبق قوانین استرالیا برخوردار هستند.
به طور کلی تمامی حقوقی که نیروی کار استرالیایی دارد شامل دارندگان این نوع ویزا می شود.

  • امکان اخذ اقامت دائم کشور استرالیا
  • امکان ورود و خروج به صورت نامحدود به کشور استرالیا
  • امکان کار تا مدت 4 سال در کشور استرالیا
  • امکان تحصیل در تمامی مقاطع در کشور استرالیا
  • دریافت ویزا برای تمامی افراد خانواده
مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
1 پاسخ
  1. مرتضی کوچکی
    مرتضی کوچکی گفته:

    سلام. وقت بخیر.
    من شرایط ویزای 482 کوتاه مدت رو دارم. شما در زمینه پیدا کردن اسپانسر خدماتی دارید یا خیر ؟
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *