ویزای سرمایه گذاری ایالت نوا اسکوشیا کانادا
ویزای سرمایه گذاری ایالت نوا اسکوشیا کانادا

برنامه انتخاب استانی نوا اسکوشیا: طرح کارآفرینی فارغ التحصیلان بین‌المللی :

برنامه مهاجرت به نوا اسکوشیا از طریق طرح کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی (IGE) مختص فارغ التحصیلان نوا اسکوشیا سال های اخیر موسسات آموزش عالی نوا اسکوشیا می باشد که از قبل، کسب و کاری را در استان راه اندازی کرده یا خریداری نموده اند.

این طرح مبتنی بر سیستم ابراز علاقمندی (EOI) عمل می کند که در آن داوطلبین یک EOI ارائه نموده و سپس بر اساس معیارهای مدنظر به آن امتیاز تخصیص داده می شود. داوطلبینی که بالاترین رتبه را دارند، از طریق NSNP دعوت به اپلای می شوند. هدف از طرح IGE، فارغ التحصیلان بین المللی است که قصد اقامت دائم در استان و مالکیت و مدیریت فعالانه کسب و کاری در نوا اسکوشیا را دارند.

ویزای کانادا

این صفحه، موضوعات زیر را در بر می گیرد:

  • فرآیند انتخاب (Nomination)
  • حداقل معیارهای مدنظر
  • معیارهای EOI
  • افرادی که نمی توانند اپلای نمایند.

فرآیند انتخاب داوطلبین

فرآیند انتخاب، 4 مرحله دارد.

مهاجران آینده باید تمایل خود به راه اندازی یک کسب و کار و یا اقامت در نوا اسکوشیا را از طریق کامل نمودن یک EOI به شکل یک نظرسنجی کوتاه آنلاین نشان دهند. در این نظرسنجی، داوطلبانی اطلاعات مورد نیاز درباره سابقه کار خود، مهارت زبان، سطح تحصیلات، سن، سازگاری و کسب و کار را ارائه می نمایند. فقط متقاضیانی که حداقل معیارهای مدنظر را دارند قادر به ثبت یک EOI می باشند. داوطلبان بر اساس یک ماتریس امتیاز مطابق با پروفایلشان ارزیابی شده و سپس بر اساس آن امتیازی به آنها تعلق گرفته، به بانک اطلاعاتی EOI اضافه می شوند. EOI ها می توانند حداکثر یک سال از تاریخ دریافت در بانک اطلاعاتی باقی بمانند. اگر EOI در طول این مدت انتخاب نشود، ازبانک اطلاعاتی حذف می شوند. بعد از این زمان، داوطلب در صورت تمایل باید یک EOI جدید ثبت نماید. اگر داوطلبان بعد از ثبت EOI بتوانند امتیاز بیشتری کسب کنند، باید یک EOI جدید ارائه نمایند.

متقاضیان دارای امتیاز بالا، از طریق اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI) مطلع می شوند که قرار است برای ارائه یک درخواست رسمی به برنامه استانی نوا اسکوشیا (NSNP9) دعوت شوند. درخواست های کامل از افراد مدعو، دریافت شده و سپس توسط NSOI مورد ارزیابی قرار می گیرند.

درخواست های کامل باید موارد زیر را در بر گیرند:

  • یک فرم درخواست کامل (ظرف 90 روز از تاریخ صدور دعوت نامه ی ITA ارائه شوند)
  • همه مستندات مرتبط (ظرف 90 روز از تاریخ صدور دعوتنامه ITA ارائه شوند)
  • یک گزارش از دیدگاه حسابرسی و یک گزارش تک منظوره که هر دو آنها باید توسط یکی از تاییدکنندگان خدمات حسابرسی که از سوی NSOI تعیین شده اند، آماده شده باشند. (ظرف 90 روز از تاریخ صدور دعوتنامه ITA ارائه شوند)
  • توجه: داوطلب باید ظرف 20 روز از تاریخ صدور ITA، اداره مهاجرت نوا اسکوشیا را از اینکه کدام تاییدکننده خدمات حسابرسی را انتخاب کرده است، مطلع نماید.

بعد از ارزیابی متقاضی و انطباق با معیارهای برنامه، برای مصاحبه حضوری با یکی از مقامات رسمی NSOI، با متقاضی تماس گرفته می شود. همه مصاحبه ها در محل نوا اسکوشیا برگزار می شوند و انتظار می رود که ظرف 15 روز کاری از زمانی که با داوطلب تماس گرفته می شود، مصاحبه انجام شود. مصاحبه شامل یک بازدید از کسب و کار واجد شرایط نیز خواهد شد. مصاحبه های ناموفق یا عدم حضور در مصاحبه ظرف 15 روز مشخص شده، منجر به بسته شدن درخواست می شود.

اگر مامور NSOI که مسئول ارزیابی درخواست است، اطمینان حاصل کند که داوطلب همه معیارهای برنامه را برآورده می کند و هیچ دلیلی برای جلوگیری از انتخاب او وجود نداشته باشد، فرد از طریق برنامه NSNP نوااسکوشیا، برای اقامت دائم کانادا انتخاب می شود.

بعد از انتخاب، متقاضی ظرف 6 ماه برای وضعیت اقامت دائم به سازمان IRCC درخواست می دهد. داوطلبین باید توجه داشته باشند که انتخاب NSNP، الزاما به معنی تضمین اخذ ویزای اقامت دائم نمی باشد. در صورتی که درخواست توسط دفتر ویزا تایید شود، برای داوطلب یک تاییدیه اقامت دائم صادر می شود. سپس باید ظرف 30 روز کاری، کپی تاییدیه را به اداره مهاجرت نوا اسکوشیا ارائه نماید.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *