خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری در استرالیا
خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری در استرالیا

لایو با خانم سینگ (مشاوره مالی و اهمیت گرفتن مشاوره مالی):

خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری شامل ارائه مشاوره امور مالی، mortgage broking، آموزش مشاغل مختلف مالی، مشاوره بیزینس پلن و آموزش طراحی بیزینس پلن می باشد و در جلسات مشاوره می توانند از تجربیات مشاور استفاده کنند. یک مشاور مالی هیچ وقت نمیتواند مشاوره حسابداری بدهد و یک حسابدار هم در استرالیا نمی تواند بدون داشتن مدرک financial service مشاوره مالی بدهد و در نظر داشته باشید که چه در ایران چه در استرالیا از کسی مشاوره بگیرید که نه تنها دانش این کار را دارد بلکه اجازه صحبت کردن در مورد این موضوعات را داشته باشد.

اگر کسی شرایط گرفتن وام را داشته باشد می تواند به راحتی وام بگیرد. برای گرفتن وام دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

    • پیش پرداخت اولیه (Deposit)
    • حقوق

هر دو این موارد به صورت یکسان و موازی در گرفتن وام مهم هستند.

چرا باید از خدمات مشاوران مالی در استرالیا استفاده کنیم؟

وام مبلغی است که فرد بر اساس درآمدش و بر اساس ضمانتی که می گذارد (ماشین، خانه، بیزینس) از بانک پول قرض می گیرد ولی سنتر لینک مبلغی است که دولت به افرادی که مقیم و یا شهروند استرالیا هستند می پردازند. درآمد یک خانواده شامل زن، شوهر و فرزند (تعداد نفرات خانواده) و براساس سن آنها و درآمد پدر و مادر خانواده دولت مبلغی را به عنوان  family tax benefit می پردازد که در واقع مالیاتی هست که به شخص باز می گردد و تحت پوشش دولت قرار می گیرند تا بتوانند خانواده خود را اداره کنند و مینیمم سطح زندگی را در استرالیا داشته باشند.

وقتی شما مالیات زیادی پرداخت نمی کنید و اظهار نامه مالیاتی خود را به گونه ای تنظیم می کنید که درآمد بیزینش خود را کمتر نشان دهید در هنگام گرفتن وام، بانک به خاطر چیزی که شما به اداره مالیات اعلام کرده اید نمی تواند درآمد شما رو بالاتر در نظر بگیرد. مثلا کسی که رستوران دارد اگر اعلام کند که درامد خالص بیزینس من 30 هزار دلار در سال بوده است بانک بر اساس 30 هزار رلار توان مالی شخص را برای گرفتن وام در نظر می گیرد. پس اگر تصمیم دارید خانه بخرید و وام بگیرید بهتر هست اوایل مالیات بیشتری را بپردازند تا بتوانند از خدمات وام استفاده کنند.

به همان دلیلی که افراد به مشاوره گرفتن از یک وکیل  نیاز دارند، گرفتن مشاوره از یک متخصص مشاوره مالی نیز بسیار مهم هست. دلیل اینکه افراد به کمک یک مشاور مالی نیاز دارند این است که شانس برد خودشان را بالا ببرند و اطلاعاتشان را افزایش دهند. ولی متاسفانه در مسائل مالی به این موضوع اهمیت نمیدهند و افراد فکر می کنند در مسائل مالی اطلاعات کافی را دارند و از تجربیات دوستانشان استفاده می کنند و نهایتا باعث ضرر کردن این افراد می شود. ما از مشاوران مالی کمک می گیریم که درصد خطا را تا جایی که ممکن است پایین بیاریم و سریع تر به هدف مالی خودمان برسیم. وقتی یک مشاور مالی با یک کلاینت مشاوره میکند با توجه به اطلاعات وضعیت بیزینس او و بر اساس تجربیاتی که دارد، میتواند درصد موفقیت آن بیزینس را تخمین زده و برای مراحل مختلف برنامه ریزی کند.

اکثر مردم از خدمات مالی مشاوران استفاده نمی کنند و احساس می کنند اگر از یک متخصص کمک بگیرند اذعان کرده اند که اطلاعاتی در این زمینه ندارند و ترجیح می دهند از تجربیات دوستانشان استفاده کنند. و همچنین تصور اینکه قرار است هزینه ای بپردازند که یک نفر به مدت نیم ساعت به آنها مشاوره بدهد برایشان دشوار است در حالی که اون مشاور سال ها وقت گذاشته و به این اطلاعات دست یافته است و ممکن است بعدها چندین برابر این هزینه را برای جبران ضرر در بیزینس خود پرداخت کنند. در زمینه مالی ما سیاه و سفید نداریم. بهتر هست که شرایط را برای خودمان خاکستری کنیم تا به نحو احسن از وضعیت موجود استفاده کنیم.

کسی که در کشور خودش و در بیزینس خودش موفق بوده به این معنی نیست که در استرالیا هم حتما موفق شود و در نتیجه لازم است اطلاعات خودشان را افزایش دهند و با قوانین مالی و مالیاتی استرالیا آشنا شوند و این اولین قدم برای موفقیت است. یکی از موضوعات مهم این است که ببینید که افراد موفق و یا یک تیم موفق چه کارهایی انجام داده اند. از همه مهمتر اینکه با کسانی که تداخل منافع دارید کار نکنید . مثلا اینکه کسی به شما پیشنهاد بدهد که در یک ملک سرمایه گذاری کنید و آن فرد در واقع صاحب همان ملک باشد، این حالت تداخل منافع محسوب می شود چون هم از مشاوره مالی سود خواهد برد و هم از فروش آن ملک.

در استرالیا بهره های بانکی حدود 2 یا 3 درصد هست ولی چون برای 30 سال محاسبه می شود به همان نسبت دو برابر یا بیشتر پول را به بانک بر می گردانید. به صورت کلی صاحبان بیزینس بیشتر از مردم عادی از خدمات مشاوران مالی استفاده می کنند اما مردم عادی هم می توانند در مورد مسائل مالی معمولی مثل بیمه، بازنشستگی و… مشاوره بگیرند.

هزینه هایی که یک فرد در قبال دریافت مشاوره مالی پرداخت می کند توجیه اقتصادی دارد و میتوانند در یک سال چندین برابر آن هزینه را ذخیره کند. یک مشاور مالی می تواند طی جلسات آموزشی به کلاینت نکات مالی لازم رو آموزش بدهد تا بتواند برای یک بیزینس بهترین تصمیمات رو بگیرد.

بیزینس پلان مثل نقشه ای است که مسیر را به شما نشان می دهد و شما را به مقصد می رساند. البته بهتر هست که افراد خودشان یاد بگیرند که بیزینس پلن بنویسند چون در نوشتن یک بیزینس پلان به نقاط قوت خودشان پی میبرند و یک متخصص می تواند بیزینس پلن را finalize کند.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *