دریافت دعوتنامه ( اسپانسرشیپ)
دریافت دعوتنامه ( اسپانسرشیپ)

ویزای اسپانسری ۴۵۷

ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا به کارفرمایان استرالیایی این امکان را می دهد تا برای تامین نیروی کار، برای افراد واجد شرایط دعوت نامه کاری ارسال نمایند. این ویزای استرالیا در گروه ویزا های موقت قرار می گیرد که در صورت احراز شرایط مورد نظر به اقامت دائم استرالیا تبدیل می گردد. از همین رو از این روش به عنوان یک راه ورود به کشور استرالیا و کسب اقامت نام می برند.

در ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا می توان به دو صورت عمل نمود. در حالت اول می توان در صورت پیدا کردن یک کارفرما و احراز شرایط مورد نیاز به عنوان نیروی کار مجوز حضور در کشور استرالیا را برای مدت زمان مشخص دریافت نمود.

در این روش بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توان برای اقامت استرالیا اقدام نمود. مهم ترین فاکتور در این روش، متقاعد کردن یک کارفرما در استرالیا و اثبات توانمندی شخص در موقعیت کاری مشخص شده می باشد.

بسیاری از افراد به واسطه عدم دریافت پیشنهاد کاری از روش دوم برای دریافت ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا اقدام می نمایند. در این حالت، افراد با ثبت یک شرکت تجاری در استرالیا قادر خواهند بود تا خود و یا اعضای خانواده خود را به عنوان نیروی کار مورد نظر اعلام نمایند.

در این روش نیازی به کارفرمای استرالیایی نمی باشد و می توان به واسطه ثبت شرکت به این مهم دست یافت. لازم به ذکر است که در این روش نیاز به سرمایه مورد نظر برای راه اندازی کسب و کار در کشور استرالیا می باشد.

پرچم استرالیا

مدت زمان پروسه ویزای اسپانسری شخصی 457

طبق وب سایت رسمی دولت استرالیا، زمان پردازش از یک برنامه به برنامه دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • پردازش ۷۵٪ از برنامه ها حداقل ۴ ماه به طول می انجامد.
  • پردازش ۹۰٪ برنامه ها حداقل ۹ ماه به طول می انجامد.

شایان ذکر است که با این حال، حتی مواردی وجود دارد که متقاضیان از ۲۰ روز تا چند هفته ویزای ۴۵۷ خود را دریافت کرده اند.

شرایط مورد نیاز برای ویزای ۴۵۷

کارگران زیر کلاس ۴۵۷، که به عنوان “متقاضیان اولیه” شناخته می شوند، باید برای هر یک از اعضای خانواده که قصد همراهی را دارند، اقدام نمایند. به طور کلی متقاضیان ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا می بایست قصد واقعی خود را با ارائه شرایط مورد نیاز برای این ویزا اعلام نمایند. این شرایط که در ادامه به آنها اشاره می شود، می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

کارمندان متقاضی ویزای کار ۴۵۷ باید:

  • توسط کارفرمای واجد شرایط برای کار در مشاغل مشخص در لیست مشاغل استرالیا (CSOL) حمایت مالی شوند.
  • مهارت، صلاحیت و تجربه متناسب با شرایط شغلی معرفی شده آنها را داشته باشند.
  • مهارت زبان انگلیسی حرفه ای داشته باشند: کسب نمره ۵ در آزمون زبان انگلیسی (IELTS)
  • واجد شرایط دریافت هرگونه مجوز مرتبط با این موقعیت باشند.
  • شرایط مختلف بهداشتی از جمله داشتن بیمه درمانی را برآورده نمایند.
  • نیازهای شخصیت را برآورده نماید، این معمولاً به معنای بررسی سوابق کیفری است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ۴۵۷

افراد برای اقدام از روش ویزای ۴۵۷ استرالیا می بایست مدارکی را برای دریافت ویزا فراهم نمایند. این مدارک مختص به شخص می باشد و عاری از شرایط مورد نیاز برای ورود به استرالیا است. مدارک مورد نیاز برای اقدام وابسته به مدارک هویتی و مالی می شود. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای ویزای اسپانسری ۴۵۷ اشاره می شود.

  • کپی های صفحه اول و آخر گذرنامه متقاضی به همراه مدارک مسافرت افراد دیگر که در فرم درخواست گنجانده شده است.
  • در صورت تاهل، ارائه مدارک برای اثبات این ادعا که شامل گواهی ازدواج می شود.
  • ارائه وابستگی مالی برای فرزندان بین ۱۸ تا ۲۳ سال که قصد همراهی فرد اصلی را در این برنامه دارند.

مراحل مورد نیاز ویزای اسپانسری ۴۵۷

هر یک از روش های مهاجرتی در کشور استرالیا ملزم به سپری کردن مراحل متفاوتی می باشد. از همین رو افراد می بایست برای دست یابی به این ویزا، مراحل مورد نیاز را سپری نمایند. مهم ترین فاکتور برای اقدام از روش ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا، تایید و دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور استرالیا می باشند. در این صورت مابقی مراحل تحت برنامه ریزی مشخص، طی می شود.

مرحله اول Sponsorship:

در این مرحله کارفرما استرالیایی می بایست به عنوان سازمان و یا شرکتی که می تواند جهت ویزای ۴۵۷ اقدام نماید.

مرحله دوم Nomination:

کارفرما شغل مورد نظر را برای داوطلب ویزای ۴۵۷ ارائه می نماید.

مرحله سوم Visa Application:

فرد متقاضی شغل می بایست جهت انجام مربوط به اداره مهاجرت که در طی آن ویزای ۴۵۷ ارائه می گردد، اقدام نماید.

شرایط کارفرما برای ویزای ۴۵۷

همانطور که افراد برای ورود به استرالیا از روش برنامه ویزای ۴۵۷ ملزم به ارائه مدارک و شرایط مشخص می باشند، کارفرما ها برای ارسال درخواست کاری مشمول شرایط و قوانینی می باشند. کارفرما ها در صورت کسب و کار فعال در کشور استرالیا قادر خواهند بود برای جذب نیروی کار مورد نظر، برای افراد واجد شرایط دعوت نامه کاری ارسال نمایند.

کمترین دستمزد قابل قبول در این برنامه مهاجرتی ۵۴ هزار دلار استرالیا تعیین گردید تا اطمینان حاصل شود که دارندگان ویزای ۴۵۷ استرالیا قادر خواهند بود تا هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمایند. نوع پرداخت میزان حقوق و دستمزد به صورت ماهانه یا هفتگی که این طبق توافق افراد با کارفرماهای استرالیایی صورت می گیرد.

برای هر شغل، کارفرمایان باید نشان دهند که حقوق و شرایط اشتغال برابر با کارگران استرالیایی که در همان محل کار معادل خود را انجام می دهند، که به عنوان نرخ حقوق بازار شناخته می شود، فراهم می نمایند.

این فرایند ممکن است شامل شناسایی توافق نامه های جمعی مرتبط، شرایط اعطای جوایز، قراردادهای قانون عادی، نظرسنجی های مربوط به پاداش یا داده های مربوط به کارفرمایان باشد.

شرایط قرارداد مختص ویزای ۴۵۷

قرارداد کار قراردادی بین اداره مهاجرت استرالیا و کارفرما است که به کار فرمای اجازه می دهد به دلیل کمبود نیروی کار در یک زمینه خاص، تحت ویزای اسپانسری ۴۵۷ کارگر مورد نیاز را حمایت مالی کند. این قرار داد های عنوان شده به چهار گروه که در ادامه به آنها پرداخته می شود، دسته بندی می شود.

این نوع توافق نامه بین رهبر صنعت و اداره مهاجرت استرالیا برای پوشش کمبودهای مداوم کار در آن تجارت منعقد شده است. سیاست ها و سایر شرایط قبل از امضای توافق نامه توسط هر دو طرف تنظیم شده است. بنابراین، پس از برطرف شدن مشکلات، هیچ یک از شرکت ها و هیچ شخصی نمی توانند در مورد هرگونه تغییر مذاکره کنند.

موافقت نامه های کار پروژه با کمبود نیروی کار در پروژه های بزرگ ساخت منابع یا زیرساخت مقابله می کند. هر توافق نامه با شرکت هایی که پروژه های ساخت منابع و زیرساخت ها را نظارت می کنند، مذاکره می شود و پس از آن کارفرمایان قادر خواهند بود برای تأیید شرکت پروژه اقدام نمایند.

این توافق نامه ها به صورت موردی بسته می شود و فقط در مواردی تنظیم می گردد که کمبود نیروی کار در آن بخش احساس شود. لازم به ذکر است که زمانی این نوع قرار داد شامل می شود که قبلاً تحت پوشش نوع دیگری از قرارداد کار نبوده است.

این نوع توافق نامه منحصراً برای رفع کمبود نیروی کار در برخی از ایالت ها، مناطق و سرزمین های استرالیا طراحی شده است. هر توافق نامه دارای سیاست ها و شرایط خاصی است. بنابراین، به عنوان یک حامی مالی، مهم است که توافق نامه و سایر معیارها را به دقت مطالعه کنید تا اطمینان حاصل شود که تجارت تحت هنجارهای ذکر شده قرار دارد.

مزایای ویزای اسپانسری ۴۵۷

بسیاری از افراد که امتیازات لازم برای ویزاهای ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا موفق به دریافت نشده اند، به دنبال راهی برای ورود به این کشور می باشند. در روش ویزای اسپانسری ۴۵۷ استرالیا می توان به این نکته اشاره کرد که افراد با ویژگی های متفاوت قادر خواهند بود تا شانس خود را برای پذیرش در این برنامه امتحان نمایند.

کارگران تحت طرح ویزای اسپانسری ۴۵۷ با حداقل شرایط استخدام کارگران استرالیایی اداره می شوند. این شرایط شامل ساعت کار، پرداخت اضافه کار، استراحت، مرخصی استعلاجی و تعطیلات می شود. همه کارگران موقت حق عضویت در یک اتحادیه صنفی را دارا می باشند. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  1. سرعت بالای این روش در مقایسه با سایر برنامه های مهاجرتی به استرالیا.
  2. مجوز حضور ۴ ساله در کشور استرالیا.
  3. امکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال.
  4. اجازه تحصیل و کار به اعضای خانواده.
  5. امکان دریافت اقامت دائم استرالیا پس از طی نمودن مراحل قانونی.
  6. عدم ارائه تمکن مالی برای دریافت ویزا.

قوانین جدید ویزای اسپانسری ۴۵۷

از تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، ویزای اسپانسری ۴۵۷ منسوخ گردید و به ویزای ۴۸۲ تغییر یافت. چند تغییر در این طرح ویزا صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا، شرایط مورد نیاز برای کارفرما و متقاضی اشاره نمود. در این تغیرات مشاغل به دو دسته کوتاه مدت و میان مدت تغییر یافت.

  • کوتاه مدت: این اعتبار ۲ سال خواهد داشت با گزینه تمدید ویزا فقط برای یک بار.
  • میان مدت: این مدت اعتبار ۴ سال و یک گزینه برای تمدید ویزا با فرصت اخذ اقامت دائم پس از ۳ سال خواهد بود.

اصلاحات پیشنهادی برای یک متقاضی استرالیایی به شرح زیر است:

  • وی برای استفاده از ویزای اسپانسری ۴۵۷ باید زیر ۴۵ سال باشد.
  • وی حداقل باید ۲ سال سابقه کار در استخدام ماهر خود داشته باشد.
  • او باید در یک آزمون انگلیسی حرفه ای شرکت کند.
  • وی باید اطمینان حاصل کند که مالیات وی با سوابق اداره مالیات استرالیا مطابقت دارد.

یک کارفرما موظف است:

  • در آزمون بازار کار شرکت کند.
  • سهم مناسبی به صندوق مهارت استرالیایی ها پرداخت نماید.
  • حقوق را طبق استاندارد صنعت ذکر شده در آستانه درآمد موقت مهاجرت موقت پرداخت نماید تا اطمینان حاصل کند که کارگر استرالیایی کمتر از حقوق دریافت نمی کند.
  • قابلیت تمدید کوتاه مدت حداقل یک بار.
  • برای اطمینان از اینکه تبعیض در کارگر استرالیایی وجود ندارد، در آزمون کارکنان بدون تبعیض شرکت نماید.
مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *