جاذبه های استرالیا

معرفی جاذبه های استرالیا

استرالیا را به جرئت میتوان سرزمین رویاها نامید. اعتقاد بر این است که جنگل های بارانی و سر سبز، صخره های مرجانی و بیابان های چشم نواز استرالیا توسط ارواح بزرگ پدید آمده اند.
مناظر طبیعی استرالیا، امروزه، متنوع ترین و کمیاب ترین ترین گونه های جانوری را در خود جای داده است و علاقه مندان طبیعت از سراسر جهان برای دیدن این مناظر به استرالیا مسافرت می کنند.

وجود طبیعت زیبا و بکر و تلفیق آن با فضاهای مدرن شهری بر ویژگی های جاذبه های گردشگری کشور استرالیا و صنعت توریسم استرالیا افزوده است. با حرکت در امتداد جاده های ساحلی می توان تلفیق بسیار زیبایی در هنر شهرسازی مدرن را در تلفیق با سواحل زیبای شنی و جنگل های زیبا مشاهده نمود که همه این عوامل استرالیا را به یکی از جذاب ترین  و بکر ترین مناطق توریتی دنیا تبدیل کرده است.
شهرهایی با تکنولوژی و امکانات بالا به همراه مردمی خونگرم و مهمان نواز با برخورد گرم و صمیمی باعث شده تا سالانه میلیون ها نفر استرالیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
در این نگارش قصد داریم تا بخشی از جاذبه های دیدنی استرالیا را به شما معرفی کنیم:

Sydney  Opera House- New South Wales- خانه اپرای سیدنی

این شاهکار معماری بسیار زیبا به نوعی نماد استرالیا و سیدنی محسوب می شود. خانه اپرای سیدنی، در منطقه بنلونگ سیدنی با طراحی به شکل صدف های بزرگ و یا به نوعی بادبان های بلند است . این ساختمان بسیار زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از نماد های معماری دنیا به حسلب می آید. اوتزن معمار دانمارکی در مسابقه ای بین المللی برنده طراحی این بنا شد و ساخت آن در سال 1973 به اتمام رسید.

 

form-NO1-bg

 

این ساختمان بسیار زیبا از سه جهت با آبو و از طرف جنوب با باغ گیاه شناسی سلطنتی هم جوار است. وجود سالن های ارکستر، استودیو ها، سالن های نمایش و تئاترو نمایشگاه و سینما از کاربری هایی هستند که میتوانید در اطراف و داخل خانه اپرا از آنها بهره مند شوید. در سفر به استرالیا و مهاجرت توریستی به شهر سیدنی حتما بازدید از این شاهکار مهندسی و معماری به توریست ها توصیه می شود.

دیواره مرجانی بزرگ: Great Barrier Reef Marine Park-Queenslan

یکی دیگر از مناظر طبیعی و بکر در استرالیا، این دیواره بسیار زیبا و بزرگ است. این مکان شگفت انگیز هم در ثبت میراث جهانی قرار  دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به شنا و غواصی به حساب می آید. وجود بیش از 3000 صخره مرجانی عظمت خاصی به این مکان بخشیده و جالب است بدانید بیش از 1600 گونه کمیاب انواع آبزیان شامل کوسه و دلفین و لاک پشت و صدف و سایر انواع آن در این مکان زیبا زندگی می کنند.

 

جزایر مرجانی استرالیا

پارک ملی Uluru-Kata Tjuta National park-Northern Terriotory

یکی دیگر از شگفت انگیزترین زیبایی های طبیعی استرالیا در مرکز این کشور قرار دارد. ساختار رنگی این مجموعه به رنگ سرخ است و یکی از میراث های ارزشمند طبیعی جهان به حساب می آید که به طور مشترک توسط مزدم و انجممن پارهای استرالیا مدیریت و نگهداری می شود.
دل نوازترین صحنه ها در این منطقه در غروب آفتاب رقم میخورد که سوژه عکاسی بسیاری از هنرمندان است.

پارک ملی استرالیا

پل هاربر سیدنی:Sydney Harbour Bridge-New South Wales

این پل به همراه خانه اپرا به نوعی شناسنامه سیدنی به حساب می آید . چهل سال قبل از ساخت خانه اپرا ساخت این پل عظیم و زیبا به اتمام رسید و این پل بزرگترین پل قوسی- فولادی جهان به حساب می آید.ارتفاع این پل 134 متر و طول آن 500 متر است که در کنار عظمت فوق العاده، زیبایی ساخت و طراحی آن، این پل را به یکی از مکان های زیبای سیدنی برل کرده. حتما در مراسم کریمس نماهایی از آتش بازی در این پل را مشاهده کرده اید.

این پل معبر ارتباطی ساحل شمالی سیدنی به مرکر منطقه تجاری است که علاوه بر مسیر پیاده، دو خط راه آهن و 8 خط جاده هم دارد و روزانه تردد های زیادی در روی این پل صورت میگیرد.

پارک ملی کوه های آبی: Blue Mountains National Park-New South Wales

تنهابا یک سفر یک روزه از سیدنی، میتوانید  به یکی از زیباترین مناطق طبیعی سیدنی برسید. کوهنوردان بسیار زیادی در سراسر دنیا سالانه، به این مکان مراجعه می کنند که تنها در فاصله 81 کیلیومتری سیدنی هست.
وجود درختان اکالیپتوس باعث شده تا شاهد وجود مه آبی در سراسر این پارک ملی باشیم که باعث محافظت از بیابان های اطراف شده است. دره های چشمگیرنقاشی بومیان بر روی بدنه صخره ها، آبشار های عظیم، و مسیر پیاده روی جذاب از زیبایی های این مسیر زیباست. فعالیت های نظیر دوچرخه سواری،اسب سواری و صخره نوردی از محبوب ترین  فعالیت های لذت بخش این مکان زیباست

Melbourne- ملبورن

دومین شهر بزرگ استرالیا بعد از سیدنی، شهر ملبورن است. مقصد توریستی بسیار جذاب برای علاقمندان فرهنگ و هنر که وجود گالری های متعدد، گالری های فرهنگی و هنری در کنار رود یارا از جاذبه های زیبای این شهر به حساب می آید.
جالب است بدانید که یک سوم فضای ملبورن ، فضای سبز و پارک های بزرگ آن است.
گالری ملی ویکتوریا و میدان فدراسیون از مناطق زیبای ملبورن هست و می توانید با گشت و گذار در آن خاطرات خوبی را برای خود ثبت کنید.
ملبورن شهری با تاریخ اصیل است که با قدم زدن در ملبوذن می توانید حس و حال شهر های اروپایی را تجربه کنید.

ساحل بوندی: Bondi Beach-New South Wales

تنها با 15 دقیقه رانندگی از مرکز شهر می توانید به این ساحل زیبا و چشم نواز برسید. فاصله نزدیک بین ساحل شنی از شهر بر جذابیت های این مکان زیبا افزوده است.
وجود رستوران های زیبا با  دید ساحل از مکان های فوق العاده ای هستند که میتوانید لذت خاصی را در  این مکان تجربه کنید.

پارک ساحلی داینتری: Daintree Nationsl park- Queensland

این مکان که متعلق به مردم بومی این منطقه است از کهن ترین اکوسیستم های جهان و استرالیا به حساب می آیند.
وجود تخته سنگ های گرانیتی و آبها و آبشار های زلال و شفاف در امتداد جنگل های بارانی و سواحل شنی صحنه های فوق العاده زیبایی را بوجود آورده است.
این میراث کهن بیش از 1800 گونه گیاهی و تعداد زیادی گونه جانوری را در خود جای داده است.

Great Ocean Road-Victoria

یکی از چشم نوازترین و زیباترین جاده ها  در دنیا برای رانندگی، بی شک جاده اقیانوس بزرگ با طول 300 کیلومتر در جنوب شرقی استرالیاست.
با رانندگی در این مسیر و مشاهده صخره های حکاکی و مجسمه سازی شده و پل لندن میتوانید تجربه رانندگی در یکی از زیبا ترین جاده های دنیا را داشته باشید.

جزایر کانگرو: Kangaroo Island-South Australia

جزیره کانگرو یکی از بکرترین و زیبا ترین جزیره های استرالیاست در در ایالت استرالیای جنوبی واقع شده است. وجود آب زلال و شفاف اطراف این جزیره و مشاهده اژدها و لاکپشت های آبی باعث جذابیت این منطقه زیبا برای غواصان شده است. هم چنین مشاهده گلیه های کانگرو و کوالاهای بسیار زیاد باعث خلق صحنه های چشم نوازی در این منطقه شده است.
در این مقاله تلاش داشتیم تا شما را تنها با بخشی از جاذبه های توریستی استرالیا آشنا کنیم. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا کلیک کنید.

 

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *