ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا

کانادا کشوری پیشرفته با جاذبه های توریستی بی نظیر و طبیعت زیبا است که سالانه هزاران گردشگر را از سرتاسر جهان به سوی این سرزمین می‌کشاند. سالیانه میلیون ها توریست با هدف گردش و تفریح یا دیدار با افراد خانواده و دوستان و آشنایان، با دریافت ویزای توریستی کانادا بصورت کاملا قانونی به این کشور سفر می کنند.

توریست به فردی ابلاغ می گردد که ساکن کانادا نبوده و به منظور بازدید از این کشور و به صورت قانونی به کانادا وارد می شود. کشور کانادا در سال بیش از 35 میلیون نفر بازدید کننده را پذیرا است و اگر فرد ساکن کشوری باشد که شامل معافیت های ورود به این کشور نیست، نیازمند دریافت قانونی ویزای توریستی این کشور است.

ویزای توریستی یا Visitor Visa

ویزای اقامتی موقت برای هدف‌های تفریحی، گردشگری و بازدید از شهرهای کانادا و دیدار با خانواده و دوستان صادر می‌شود. این ویزا به گردشگران این اجازه را خواهد داد تا ۶ ماه بدون فاصله در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از اتمام مدت ویزا وی باید خاک کشور کانادا را ترک کند.

ویزای توریستی کانادا معمولا به دو شکل ویزای Single Entry یا به اصطلاح سینگل یا ویزای Multiple Entry یا به اصطلاح ویزای مولتیپل یا همان ویزای 5 ساله کانادا صادر می شود. لازم به ذکر است این ویزا شکل سومی هم دارد که برای والدین در نظر گرفته شده است.

البته لازم به ذکر است صرف صدور ویزا، تضمین اجازه ورود شما به خاک آن کشور نبوده و آفیسر کانادایی ویزا در فرودگاه نیز می بایست در خصوص بازگشت شما به کشورتان متقاعد شود.

ویزای توریستی کانادا به سه دسته تقسیم میشود:

  • سوپر ویزا

  • ویزای مولتیپل

  • ویزای سینگل

ویزای کانادا

ویزای سینگل

این نوع ویزا تنها برای یک بار ورود به کانادا در زمانی مشخص و تا مدتی معین، صادر می‌شود. پس از اینکه دارنده ویزا کانادا را ترک نماید، برای ورود مجدد به کانادا نیاز به اخذ یک ویزای جدید خواهد داشت.

سفر به ایالت متحده آمریکا و جزایر سنت پیرا مکلین از این قاعده مستثنی و در صورتی که فرد به این مناطق سفر داشته باشد جهت بازگشت به کانادا نیازی به ویزا نخواهد داشت.

ویزای مولتیپل

در این نوع ویزا، نامحدود امکان سفر به کانادا وجود دارد و اعتبار ویزا تا زمان اعتبار ویزای درج شده در پاسپورت می باشد و فرد یا افراد دارنده این ویزا امکان اقامت در کانادا تا ۶ ماه برای هر ورود را دارند. همچنین امکان تمدید مدت ۶ ماهه در صورت کافی و قانع کننده بودن دلایل متقاضی میسر است و پس از گذشت ۶ ماه از ورود کافی است برای حتی چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید تا ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشید.

لازم به ذکر است در صورتی که طی۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت نگاری کرده باشید برای درخواست مجدد، نیاز به انگشت نگاری نخواهید داشت حتی اگر تقاضای شما ریجکت شده باشد.

ویزای توریستی کانادا
مهاجرت به کانادا

سوپر ویزا

سوپر ویزا، نوعی از ویزای توریستی کاناداست که مختص پدر، مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ صادر می گردد و ارائه دعوتنامه از طرف شخصی که اقامت دائم کانادا را در اختیار دارد و سن او بالای ۱۸ سال است، برای صدور سوپر ویزا الزامی است.

حداقل پایه حقوق دعوت کننده نباید از ۲۴۰۰۰ دلار در سال کمتر باشد و مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده نیز حتما می‌بایست ضمیمه پرونده در خواست کننده ارائه شود و فرد دعوت کننده می بایست بیمه خدمات درمانی افراد دعوت شده را حداقل برای یکسال از داخل خاک کانادا، پرداخت نماید.

هزینه ویزای توریستی کانادا

سفارت کانادا در حال حاضر در کشور ایران فعالیت ندارد از این رو متقاضیانی که بخواهند به صورت شخصی برای ویزا سینگل و یا مولتی کانادا اقدام کنند می‌بایست از کنسولگری کانادا در کشور ترکیه، امارات و ارمنستان پیگیری های مد نظرشان را دنبال نمایند.

هزینه درخواست ویزای سینگل و مولتی به صورت انفرادی ۱۰۰ دلار کانادا بوده و برای اقدام خانوادگی حداکثر ۵۰۰ دلار کانادا خواهد بود. پروسه انگشت نگاری بیومتریک به صورت انفرادی ۸۵ دلار و به صورت خانوادگی ۱۷۰ دلار کانادا می‌باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی بسته به انواع آن، متفاوت است.  فردی که مدت اعتبار ویزا را برای فرد درخواست کننده مشخص خواهد کرد، آفیسر اداره مهاجرت است که مدت اعتبار ویزای توریستی را برای هر فرد با توجه به شرایط آن فرد بررسی و تعیین خواهد کرد.

به طور معمول مدت اعتبار ویزای سینگل کانادا ۶ ماه و مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل ۱۰ سال است اما معمولا اعتبار این ویزا تا پایان اعتبار پاسپورت متقاضی یعنی 5 سال خواهد بود. سوپر ویزای کانادا هم اعتباری ۱۰ ساله دارد و والدین فرد دارای اقامت دائم کانادا می‌توانند با دریافت سوپر ویزای کانادا تا ۱۰ سال بدون محدودیت به این کشور سفر کنند.

به طور کلی با دارا بودن شرایط ذیل، امکان ثبت درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا را از سفارت این کشور، خواهید داشت:

  • باید به عنوان متقاضی اصلی درخواست ویزای کانادا دارای حداقل ۱۸ سال باشید.
  • دارای پاسپورت معتبر با حداقل ۶ماه اعتبار و حداقل ۲ صفحه خالی باشید.
  • اسناد و مدارک ویزای خود را توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.
  • گواهی سوء پیشینه معتبر و دارای تائیدیه دادگاه را ارائه دهید.
  • برای پرداخت هزینه‌های موردنیاز درخواست ویزا و پروسه انگشت‌نگاری بیومتریک آماده باشید.
  • فرم رسمی مرکز درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنید.
  • کپی مدارک مورد نیاز ویزا را از طریق آنلاین به سفارت ارسال کنید.
  • دارای بودجه و تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های سفر خود باشید.
  • برای شرکت در مصاحبه حضوری و ارائه اطلاعات بیومتریک آماده باشید.
  • در صورت درخواست کنسولگری، معاینات پزشکی درخواستی را به انجام برسانید.
  • امکان اثبات برگشت به کشور مبدا پیش از اتمام اعتبار ویزای کانادا را داشته باشید.
  • امکان اثبات این موضوع را داشته باشید که قصد ادامه تحصیل و یا کار از طریق ویزای توریستی را نخواهید داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

به طور حتم مهم‌ترین مرحله برای اخذ ویزای توریستی کانادا انتخاب و جمع‌آوری مدارک مورد نیاز خواهد بود. علت این امر این است که افسر پرونده تنها اسناد تهیه ‌شده توسط متقاضی را ملاک پذیرش یا رد پرونده قرار خواهد داد.

برای گرفتن ویزای کانادا مصاحبه‌ای با درخواست‌کننده صورت نمی‌پذیرد. بنابراین، دقت در ارائه مدارک نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت. در ادامه، تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا را ذکر خواهیم کرد:

  • اصل شناسنامه
  • اصل گذرنامه با مدت اعتبار حداقل شش ماه (بهتر است پاسپورت حداکثر اعتبار را داشته باشد، زیرا ویزای صادر شده به اندازه اعتبار پاسپورت خواهد بود)
  • گذرنامه‌های قدیمی و ویزاهای اخذ شده متقاضی طی ۱۰ سال گذشته.
  • اصل اسناد اموال غیرمنقول متقاضی مانند سند ملک یا مغازه.
  • اصل پرینت گردش حساب سه ماهه و موجودی حساب.
  • اصل سند ازدواج.
  • عکس رنگی و استاندارد با اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵.
  • اصل مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب، رونامه رسمی، لیست بیمه، کارت پرسنلی، حکم یا کارت بازنشستگی.
  • دعوت‌نامه با ذکر نام، نسبت و آدرس دعوت‌کننده.
  • مدارکی مبنی بر زندگی و اقامت دعوت‌کننده در کانادا (مانند برگه مالیات، گواهی شغلی، اجاره‌نامه و یا حساب بانکی).

تمامی مدارک فوق‌الذکر، به غیر از گذرنامه، عکس و دعوت‌نامه، جهت ارائه به اداره مهاجرت کانادا می‌بایست ترجمه رسمی انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد. بهتر است این ترجمه‌های رسمی ممهور به مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران نیز باشند.

ضروری است متقاضی پرینت حساب یا حساب‌های خود و موجودی آن‌ها را از بانک مربوطه به زبان لاتین استعلام و دریافت نماید.

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا نزد افسر پرونده اهمیت دارد، تمکن مالی درخواست‌کننده است. تمکن مالی می‌تواند شامل موجودی حساب بانک، اموال غیرمنقول مانند سند املاک و مستغلات و یا سهام باشد که طی بررسی پرونده در مجموع دارایی متقاضی به حساب می‌آیند.

برای بسیاری از متقاضیان ویزای توریستی کانادا اغلب این پرسش پیش می‌آید که چه میزان دارایی و تمکن مالی لازم است تا مورد قبول افسر پرونده قرار بگیرد. در حقیقت، هیچ ضابطه خاصی برای این مورد وجود ندارد. افسر مربوطه با توجه به شغل متقاضی اصلی، تعداد افراد داخل پرونده و نیز وضعیت کل پرونده تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

تنها موردی که درباره حساب بانکی اهمیت دارد این است که متقاضی می‌بایست پرینت سه ماهه تراکنش‌های حساب یا حساب‌های خود را نیز از بانک مربوطه استعلام و در پرونده خود درج نماید.

مسئول پرونده با دقت در این تراکنش‌ها متوجه خواهد شد ورود و خروج پول در هر تراکنش به صورت منطقی و مستمر صورت پذیرفته یا فقط برای پر کردن موقتی حساب و افزایش موجودی جهت راضی کردن افسر برای صدور ویزا انجام شده است. بدیهی است در صورت بروز مورد دوم درخواست ویزای متقاضی ریجکت خواهد شد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *