سرمایه گذاری در استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

انواع ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

چرا در استرالیا سرمایه گذاری کنیم؟

گسترش بازار و دستیابی به بازارهای جدید، همواره یکی از اهداف سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار می باشد. برای رسیدن به این هدف، یکی از راههای پیشرو انتقال سرمایه و راه اندازی کسب و کار در محیطی جدید با مشتریانی جدید است.

استرالیا کشوری پهناور با منابع غنی طبیعی و جمعیتی رو به رشد است که بستری مناسب برای توسعه کسب و کار و گسترش بازار محسوب می شود. سرمایه گذاری در استرالیا، همواره راهکاری مناسب برای دستیابی به سود بیشتر و رسیدن به بازارهای جهانی به شمار می آید.

در ادامه به دلایلی خواهیم پرداخت که اثبات می کند استرالیا بهترین مقصد برای سرمایه گذاری، به خصوص برای سرمایه گذاران ایرانی است.

موقعیت جغرافیایی مناسب

استرالیا با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و ویژه در میانه مسیر تجارت جهانی قرار دارد. این کشور با دارا بودن بنادر و مسیرهای هوایی و دریایی بسیار، موقعیتی ایده آل برای صادرات و واردات دارا است.

استرالیا دارای مزارع و مراتع گسترده برای تهیه محصولات بالادستی صنایع وابسته به کشاورزی و دامپروری بوده و منابع معدنی بسیار، این کشور را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی، دامی و معدنی تبدیل کرده است.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای افرادی که صاحب بیزینس هستند و خواهان فعالیت تجاری در استرالیا بوده یا تمایل به راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار شخصی خود در استرالیا را دارند، یکی از بهترین و سریع ترین روش ها است.

سیدنی

پادکست آموزشی ویزای سرمایه گذاری استرالیا



وسعت زیاد و جمعیت کم استرالیا

کشور استرالیا با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر و وسعتی معادل 7/5 میلیون کیلومتر مربع، مکانی بکر برای سرمایه گذاران جهت تحقق ایده های نو تجاری می باشد.

وجود شرکت های خارجی در استرالیا

بیش از 2 میلیون بیزینس فعال در استرالیا وجود دارد که مالکیت بالغ بر 50% آنها در اختیار مهاجران و افراد خارجی است که این نشان دهنده توجه ویژه سرمایه گذاران در سراسر دنیا به این کشور است.

استرالیا یکی از بهترین کشورها از لحاظ آسانی در راه اندازی یک تجارت محسوب می شود. یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به استرالیا، اخذ اقامت این کشور و همچنین بهره مندی از خدمات دولتی، آموزشی، درمانی و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد.

ویدیوی آموزشی ویزای سرمایه گذاری استرالیا


اقتصاد توسعه یافته

کشور استرالیا با داشتن اقتصادی پویا و زیرساخت های مستحکم و قوی، فرصت های شغلی فراوان، وجود نیروی کار ماهر و استانداردهای بالای زندگی به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی دنیا به شمار می آید.

سیستم آموزشی و سیستم درمانی فوق العاده

ارائه خدمات درمانی با استانداردهای بالای کیفی و سیستم آموزشی پیشرفته و در دسترس برای همگان از مزایای ویژه کشور استرالیا است که آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

استرالیا کشوری با کیفیت بالای زندگی

سطح امید به زندگی مردم استرالیا به دلیل رفاه اجتماعی بالا و امنیت اقتصادی مناسب، بالاتر از میانگین جهانی است که این امر باعث انتخاب استرالیا به عنوان مقصدی مناسب برای مهاجرت و زندگی تلقی می شود.

میانگین طول عمر در استرالیا به طور متوسط بالای 80 سال است و این آمار نشان دهنده سطح خشنودی و رضایت از زندگی مردم این کشور است. بدون شک مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری به استرالیا از بهترین و سریع‌‌ترین روش‌ها برای سرمایه گذاران و صاحبان بیزینس می‌باشد.

وجود نیروی کار متخصص در استرالیا

استرالیا با داشتن سیستم آموزشی قوی و دقت نظر در جذب نیروهای متخصص از سراسر دنیا، بهترین نیروهای کاری را گرد هم آورده است. این افراد با داشتن تحصیلات بالا و توانایی در مکالمه به چند زبان زنده دنیا، باعث پیشرفت اقتصاد استرالیا شده اند.

مراحل ویزای سرمایه گذاری استرالیا

مزایای ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا


  • عدم وجود محدودیت سنی.
  • عدم نیاز به نمره زبان.
  • شرایط سرمایه گذاری مناسب.
  • وجود فرصت مناسب برای بررسی شرایط سرمایه گذاری.
  • عدم نیاز به انتقال سرمایه حتی تا دو سال بعد از دریافت ویزا.
  • امکان مدیریت سرمایه توسط متقاضی.
  • صدور ویزا بصورت همزمان برای تمام اعضا خانواده.
  • امکان کار و تحصیل برای تمام اعضای خانواده.
  • تحصیل رایگان برای کلیه فرزندان زیر 18 سال.
  • روشی امن برای دریافت اقامت دائم و شهروندی استرالیا.
  • امکان تبدیل این ویزا به سایر انواع ویزاها.


ویدیوی آموزشی مزایای ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا


مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری در استرالیا


برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استرالیا مدارک خاص این ویزاها باید به ایالت ها و یا دولت فدرال ارائه شوند که در زیر به برخی از این مدارک اشاره می شود:

مدارک مرتبط با دارایی ها

نظیر املاک و مستغلات، خودرو ( این دارایی ها باید به تایید کارشناس رسمی دادگستری رسیده و توسط ایشان ارزش گذاری شوند).

مدارک مرتبط با گردش مالی

این مدارک توسط بانک ها صادر می شوند با توجه به نوع ویزا و سابکلاس متفاوت هستند.

مدارک مرتبط با سوابق مدیریت

متقاضی باید مدیریت خود در کسب و کار را به اثبات برساند.

مدارک مرتبط با مالکیت کسب و کار

مدارکی نظیر جواز کسب، قراردادهای تجاری و یا سهام شرکت های خصوصی و سهامی.

همانطور که گفته شد کلیه مدارک بعد از جمع آوری و تایید توسط نهادهای ذی صلاح ترجمه شده و ارسال می شود.

بعد از تایید مدارک توسط دولت های ایالتی و یا دولت فدرال استرالیا دعوتنامه ای متناسب با نوع ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای متقاضی صادر شده و متقاضی با دعوتنامه دریافتی برای ویزای مورد نظر خود، درخواستی را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه می نماید.



مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استرالیا

اگر تمایل دارید در استرالیا زندگی کنید و برای آینده سرمایه خود برنامه ریزی کنید و فرزندان شما در محیطی آرام با سیستم آموزشی فوق العاده تحصیل کنند، مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری استرالیا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کشور استرالیا با داشتن ثبات اقتصادی و رشد بی وقفه یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاری است.

انواع ویزای سرمایه گذاری

این کشور انواع ویزاهای متنوعی را به سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری استرالیا و زندگی در این کشور را داشته باشند، اختصاص داده است. انتخاب نوع ویزا بستگی به شرایط شما و فاکتور های لازم برای ویزای سرمایه گذاری دارد. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می تواند بصورت مستقیم و با ویزاهای اقامت دائم از جمله ویزای 132 انجام شود و یا با ویزاهای زیر مجموعه 188 شامل  188A، 188B، 188C که قابل تبدیل به اقامت دائم هستند.

پیشنهاد میکنیم برای انتخاب نوع ویزا و مسیر مهاجرتی خود، از کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید. ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا انواع مختلفی دارد که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

ویزای 188A (Business Innovation Stream)

در این نوع ویزای سرمایه گذاری استرالیا دارایی های شخص و همسرش می بایست حداقل معادل 1 میلیون و 250 هزار دلار استرالیا و گردش مالی سالانه حداقل معادل 750 هزار دلار استرالیا (دو سال در چهار سال اخیر و به طور مجزا) باشد.

تعهد سرمایه گذاری در این ویزا حداقل 200 هزار دلار استرالیا است. در این نوع ویزا امتیازات متقاضی می بایست حداقل به 65 امتیاز برسد. در برخی موارد امکان گرفتن این ویزا با امتیاز کمتر نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است در این نوع ویزا، داشتن نمره زبان الزامی نیست، هر چند داشتن نمره زبان می‌تواند امتیاز فرد متقاضی را افزایش دهد. این ویزا به متقاضی و اعضای خانواده اش اجازه میدهد به مدت 5 سال در استرالیا اقامت داشته باشند و در صورت کسب شرایط لازم اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند.

ویزای 188B (Investor Stream)

این ویزا به افرادی تعلق میگیرد که قصد دارند حداقل 2 میلیون و 500 هزار دلار استرالیا در یکی از ایالات و یا مناطق استرالیا جهت راه اندازی کسب و کار سرمایه گذاری نمایند. در این نوع ویزا، امتیازات متقاضی می بایست حداقل به 65 امتیاز برسد و با دریافت دعوتنامه از یکی از ایالت های استرالیا به تعهدات لازم برای این ویزا عمل کند.

مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری استرالیا 5 سال است و در نتیجه جزء ویزای های اقامت موقت استرالیا به شمار می آید ولی در صورت کسب شرایط لازم، فرد متقاضی می تواند به اقامت دائم استرالیا دست یابد.

ویزای سرمایه گذاری ویژه 188C (Significant Investor Stream)

این ویزا مختص متقاضیانی است که تمایل دارند حداقل مبلغ ۵ میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و قصد دارند فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار را حداقل به مدت 5 سال در استرالیا ادامه دهند. متقاضیان باید از سوی دولت یا ایالت یا کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا (Austrade)  به نمایندگی از دولت استرالیا تأیید شوند.

ویزای سرمایه گذاری ویژه 188E (Entrepreneur Stream)

ویزای استارت آپ یا 188E مناسب افرادی است که صاحب ایده های خلاق و نوآورانه هستند و این پتانسیل را دارند تا در ایالت های مختلف ایده های خود را به ثمر برسانند تا به لحاظ علمی،فناوری و اقتصادی سودآوری برای دولت استرالیا و ایالت های مختلف این کشور همراه داشته باشد.

ویزای(Business Innovation and Investment Permanent visa)888 

ویزای سرمایه گذاری ساب کلاس 888 مرحله دوم و مکمل ویزای ساب کلاس 188 است. در حقیقت متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند پس از ویزای موقت 188 برای ویزای 888 اقدام نمایند.

برای اخذ این ویزا، اثبات سابقه مدیریتی و داشتن حمایت از سوی دولت ایالتی و یا منطقه ای و یا AUSTRADE از طرف دولت استرالیا الزامی می باشد. متقاضی می بایست در مالکیت بیزینس حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

اگر گردش مالی کسب‌وکار کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار باشد، باید صاحب حداقل ۵۱ درصد سهام باشد.

اگر گردش مالی کسب‌وکار بیشتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار باشد، باید صاحب حداقل ۳۰ درصد سهام باشد.

سیستم امتیازبندی ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا


محاسبه آنلاین امتیازات سرمایه گذاری استرالیا

میزان گردش مالی  (محاسبه با دلار دولتی)

امتیاز
750،000AUD 5
1،250،000AUD 15
1،750،000AUD 25
2،250،000AUD 35

میزان دارایی شخصی

امتیاز
1.250.000AUD 5
1،750،000AUD 15
2.250،000AUD 25
2.750،000AUD 35

سن

امتیاز
18 تا 24 سال 20
25 تا 32 30
33 تا 39 25
40 تا 44 20
45 تا 54 15
55 به بالا 0

مدرک زبان

امتیاز
IELTS 5 5
IELTS 7 10

مدرک تحصیلی

امتیاز
مدرک یا گواهینامه در زمینه تجارت و یا مدرک لیسانس 5
دیپلم یا لیسانس معادل استرالیا در زمینه های تجارت و علوم یا تکنولوژی 10

مدارک تجاری نوآوری

امتیاز
علامت ثبت شده مرتبط با تجارت 10
ثبت اختراع و مالکیت انحصاری 15
مدارک مربوط به صادرات کالای تجاری متقاضی 15
تجارت با رشد سریع 10

سابقه ی کسب و کار در ویزای نو آوری تجاری

امتیاز
بیش از 4 سال از 5 سال گذشته 10
بیش از 7 سال از 8 سال گذشته 15
  • سطح زبان: برای دریافت این ویزا داشتن نمره زبان الزامی نمی باشد.
  • سوابق ویزاهای متقاضی : متقاضی در صورت داشتن سابقه رد شدن در ویزای سرمایه گذاری استرالیا می تواند با محدودیت هایی در درخواست مجدد مواجه شود.
  • خانواده: خانواده متقاضی همزمان با وی ویزا دریافت می کنند.
  • تعهدات متقاضی: متقاضی باید کلیه قوانین و مقررات استرالیا را رعایت نماید.
  • سفر: دارندگان این ویزا اجازه دارند به دفعات دلخواه در زمان اعتبار این ویزا به داخل و خارج از استرالیا سفر کنند.
  • مدت زمان بررسی ویزا: به فاکتور های متفاوتی از جمله تکمیل بودن مدارک مورد نیاز، زمان پاسخگویی به درخواست های آفیسر پرونده بستگی دارد.
  • آزمایشات پزشکی: شما و خانواده می بایست آزمایشات پزشکی لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا را انجام داده باشید. استرالیا از بهترین استانداردهای بهداشتی در جهان برخوردار است. برای حفظ این استانداردها، بیشتر متقاضیان ویزا قبل از دریافت ویزا، باید حداقل استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند. سلامت شما به عنوان بخشی از روند درخواست ویزا ارزیابی شود.

سوالات متداول

اگرچه برای دریافت ویزاهای 188 و 132 متقاضی می بایست حداکثر 55 سال سن داشته باشد، ولی برخی از ایالت های استرالیا برای کسانی که بیش از 55 سال سن دارند شرایط خاصی را در نظر گرفته است. بنابراین، با توجه به طرح های اقتصادی و یا میزان سرمایه گذاری متقاضی میتواند دعوتنامه دریافت کند و همین امر عملا محدودیت سنی 55 سال را از بین برده است. برای بررسی شرایط خود و دریافت مشاوره رایگان با ما با شماره 96862626-021 تماس بگیرید یا این فرم را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

ارائه نمره زبان در این گروه از ویزاها اجباری نمی باشد و متقاضیان این ویزاها می توانند به جای ارائه نمره زبان معادل 4.5 آیلتس با پرداخت هزینه آموزش زبان در استرالیا بدون ارائه نمره زبان به این ویزاها دست یابند.

یکی از مهمترین مزایای این ویزاها به ویژه ویزای 188A (Business Innovation Stream) عدم نیاز به انتقال سرمایه قبل از ورود به کشور استرالیا است. متقاضی می تواند تا دوسال بعد از ورود به استرالیا سرمایه خود را منتقل نموده و نسبت به راه اندازی کسب و کار خود در استرالیا اقدام نماید.

برخلاف بسیاری از انواع ویزاهای سرمایه گذاری که در آن ها امکان کنترل سرمایه گذاری از متقاضی سلب شده است و دولت زمینه راه اندازی کسب و کار را بر می گزیند، در ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا، کنترل سرمایه در اختیار متقاضی است و ایشان به صلاحدید خود می تواند از سرمایه خود استفاده کند و در هر زمینه ای که علاقند است کسب و کار خود را راه اندازی کند.

یکی از دغدغه های متقاضیان شرایط مهاجرت اعضای خانواده است. یکی از مهم ترین مزیت های ویزا های سرمایه گذاری صدور همزمان ویزا برای تمامی اعضای خانواده است. تمامی اعضای خانواده علاوه بر ورود همزمان به استرالیا، از حقوق و مزایایی بی نظیر این ویزاها بهره مند خواهند شد.

متقاضی و تمام اعضای خانواده وی، از لحظه ورود به استرالیا اجازه کار و تحصیل دارند. به خصوص فرزندانی در بازه سنی 5 تا 18 سال هستند می توانند به صورت رایگان در مدارس استرالیا تحصیل کنند.

یکی از مزایای منحصر به فرد این نوع از ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا وجود فرصت مناسب برای بررسی شرایط و حتی بازنگری در بیزینس پلن در خاک استرالیا است. متقاضیان می توانند تا دوسال به بررسی شرایط بازار و حصول اطمینان در مورد طرح های خود پرداخته و بعد از این مدت اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید خود بنمایند.

در صورتی که متقاضی تمامی شروط ویزای سرمایه گذاری استرالیا را رعایت کند، می تواند اقامت دائم استرالیا و در نهایت شهروندی استرالیا را برای خود و اعضای خانواده واجد شرایط اخذ کند.

 

اخبار مهاجرتی استرالیا

تازه های مهاجرتی

(021)96862626 تماس فرم مشاوره رایگان