ویزای سرمایه گذاری کانادا
ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت با ویزای کارآفرینی در بریتیش کلمبیا (BC Entrepreneur Base Category)

بریتیش کلمبیا با داشتن موقعیتی خاص، نرخ مالیات رقابتی و نیروی کار متخصص و چندفرهنگی، آموزش دیده، با تجربه و سازنده، یکی از فعال ترین استان های کانادا برای راه اندازی کسب و کار است. این استان فرصت های خاص و مناسبی برای متقاضیان کارآفرینی در این استان ارائه می کند.
برنامه اصلی کارآفرینی، یکی از برنامه های استانی بریتیش کلمبیا است که سیستم ثبت نام منحصر به فردی دارد. این سیستم مشابه سیستم اعلام تمایل (EOI System) است. متقاضیان واجد شرایطی که ثبت نام کرده اند، ابتدا باید از سوی استان دعوتنامه دریافت کنند تا بتوانند درخواست خود را ارسال کنند. متقاضیانی که پذیرفته شوند، اجازه کار دریافت می کنند و اگر کسب و کار راه اندازی شده با معیارهای مورد نظر استان همخوانی داشته باشد، متقاضیان می توانند درخواست اقامت دائم کنند.
این برنامه راهی است برای اخذ اقامت دائم کانادا مخصوص کسانی که توانایی استقرار در بریتیش کلمبیا، سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار مفید برای اقتصاد این استان را دارند.

متقاضیان برای ابراز علاقه مندی (EOI) خود باید:

  • حداقل 24 ماه سابقه کار به عنوان مالک یا مدیر ارشد را طی 60 ماه گذشته داشته باشند.
  • اگر متقاضی هم سابقه کار به عنوان مالک و هم به عنوان مدیر ارشد را داشته باشد، برای ثبت در EOI و در درخواست خود، باید یکی را انتخاب نماید.
  • دارای یک حداقل دارایی خالص باشد که با توجه به موقعیت مکانی کسب و کار متغیر خواهد بود:

– برای کسب و کارهای واقع در منطقه تورنتو بزرگ (GTA)، حداقل دارایی خالص مورد نیاز، 800,000دلار می باشد.

– برای کسب و کارهای خارج از GTA، حداقل دارایی خالص مورد نیاز، 400,000 دلار می باشد.

– برای کسب و کارهای حوزه ارتباطات دیجیتال/ ICT (صرف نظر از موقعیت مکانی کسب و کار)، حداقل دارایی خالص مورد نیاز، 400,000 دلار می باشد.

  • دارای حداقل سرمایه گذاری شخصی باشند که حداقل مقدار آن با توجه به موقعیت مکانی کسب و کار پیشنهادی متغیر است:

– برای کسب و کارهای واقع در منطقه تورنتو بزرگ (GTA)، حداقل سرمایه گذاری شخصی مورد نیاز، 600,000 دلار می باشد.

– برای کسب و کارهای خارج از GTA، حداقل سرمایه گذاری شخصی مورد نیاز، 200,000 دلار می باشد.

– برای کسب و کارهای حوزه ارتباطات دیجیتال/ ICT (صرف نظر از موقعیت مکانی کسب و کار)، حداقل سرمایه گذاری شخصی مورد نیاز، 200,000 دلار می باشد.

  • مالکیت حداقل 33.3% (یک سوم) سهام کسب و کار را داشته باشند.
  • حداقل دو شغل دائم تمام وقت برای شهروندان و ساکنان دائم کانادا در منطقه تورنتو بزرگ و حداقل یک شغل دائم در خارج از منطقه تورنتو بزرگ ایجاد کنند.
  • در صورتی که یکی از کسب و کارهای موجود را خریداری می کنند، متقاضی باید دو شغل دائم تمام وقت به اضافه کارکنان فعلی را ایجاد نماید.
  • در صورت خریداری یکی از کسب و کارهای موجود، طی 12 ماه قبل از ارائه EOI، حداقل یک سفر اکتشافی مرتبط به کسب و کار به انتاریو داشته باشند.

توجه: اگر متقاضی همراه با یک شریک تجاری که او نیز به دنبال انتخاب شدن است، اپلای می کند، متقاضی و شریک او هر کدام به طور مجزا، باید حداقل شرایط ذکر شده در قسمت بالا را داشته باشند. ولی اگر شریک تجاری شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، نیازی به ثبت نام در سیستم EOI ندارد.

1- ایجاد آمادگی با انجام مطالعه و تحقیق درباره کسب و کار مورد نظر. به کارآفرینان خارجی توصیه می شود که یک سفر اکتشافی به بریتیش کلمبیا داشته باشند تا فرصت های کاری و موقعیت محلی کاری را شناسایی کنند.

2- ثبت نام از طریق ایجاد یک پروفایل آنلاین، پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت امتیاز بر اساس فاکتورهای مختلف (تجربه مالکیت کسب و کار/تجربه مدیریت ارشد، دارایی خالص شخصی، سازگاری، بیزینس کانسپت و …) پس از گذشت 6 هفته از ایجاد پروفایل، امتیازی به بیزینس کانسپت متقاضی تعلق می گیرد.

3- متقاضیان با بالاترین امتیازات در طی قرعه کشی های دوره ای، دعوت به ارائه درخواست می شوند.

4- اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، 4 ماه فرصت دارد که درخواست خود را به طور کامل برای بریتیش کلمبیا ارسال کند، دارایی های خود را ارزیابی کند و هزینه های لازم را پرداخت کند. درخواست ها بر اساس معیارهایی مورد ارزیابی قرار می گیرند و ممکن است متقاضی در مرحله بررسی و ارزیابی دعوت به مصاحبه حضوری در ونکوور شود.

5- اگر درخواست پذیرفته شود، کارآفرینان خارجی، یک قرارداد اجرایی (Performance Agreement) با استان امضا می کنند. پس از آن یک نامه تاییدیه برای درخواست اجازه کار از اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیان صادر می شود.

6- کارآفرینان خارجی بعد از ورود به بریتیش کلمبیا 20 ماه فرصت دارند تا طرح کسب و کار خود را راه اندازی کنند، کسب و کار را بطور فعال مدیریت کنند و همه تعهدات ذکر شده در قرارداد اجرایی را برآورده کنند. در ضمن متقاضی باید نشان دهد که محل سکونت او (حداقل 75% از زمان اجازه کار) در فاصله 100 کیلومتری محل کسب و کار قرار داشته است.

7- بین 18 تا 20 ماه پس از رسیدن به استان، کارآفرینان باید یک گزارش نهایی از چگونگی انجام کار برای استان ارسال کنند.

8- دولت بیرتیش کلمبیا با صدور تاییدیه انتخاب استانی برای متقاضی، به آنها این امکان را می دهد که به همراه خانواده درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند.

9-  اداره مهاجرت ممکن است اطلاعات اضافی را نیز بررسی کند تا مطمئن شود که کسب و کار راه اندازی شده در BC به کار خود ادامه می دهد.

روند پیش از ثبت نام مهاجرت از طریق کارآفرینی

پیش از ثبت نام، کارآفرینان باید در مورد کسب و کار مورد نظر خود تحقیق کنند و بهتر است یک سفر اکتشافی به استان انجام دهند. در این سفر اکتشافی، کارآفرینان می توانند:

  • فرصت های بیزینسی بالقوه را ارزیابی کنند.
  • تحقیقات بازار را انجام دهند.
  • ارتباطات بیزینسی محلی ایجاد کنند.
  • با زندگی و کار در بریتیش کلمبیا، خدمات درمانی و آموزشی، مسکن، فرهنگ، فرصت های تفریحی و سبک زندگی در این استان آشنا شوند.

اگر متقاضی قصد خرید یک کسب و کار را دارد، باید مطمئن شود که کسب و کار مورد نظر همه شرایط برنامه مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا را دارد.
برای ثبت نام در برنامه استانی بریتیش کلمبیا، افراد باید یک پروفایل آنلاین ایجاد کنند و همه بخش های آن، از جمله مفاهیم کسب و کار را در آن تکمیل کنند

شرایط مورد نیاز برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

شرایط مورد نیاز متقاضیان:

  • متقاضیان برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا، باید:
  • دارای سطح اولیه زبان انگلیسی یا فرانسوی معادل CLB 4 یا بالاتر باشد.
  • در کشور محل زندگی کنونی خود، به طور قانونی پذیرفته شده باشد.
  • دارای حداقل 600،000 دلار دارایی خالص شخصی باشد. این دارایی باید به طور قانونی کسب شده باشد و قابل ارزیابی باشد. همه دارایی های متقاضی، همسر و فرزندان و همچنین هر گونه بدهی و وام باید اعلام شود.

اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، باید یک گزارش تاییدیه از یکی از ارزیاب های واجد شرایط بریتیش کلمبیا دریافت کند. عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای شناسایی و ارزیابی اموال و منابع تامین آنها ممکن است موجب رد درخواست شود.

  • دارای تجربه کاری حداقل 3 سال در سمت مدیر-مالک یا حداقل 4 سال یا بیشتر به عنوان مدیر ارشد و یا ترکیبی از 1 سال تجربه مالک-مدیر و حداقل دو سال تجربه مدیر ارشد (در 10 سال اخیر) باشد.
  • دارای یک مدرک تحصیلی بالاتر از متوسطه باشد یا به طور 100 درصد مالک و مدیر یک کسب و کار در 3 سال از 5 سال گذشته باشد. مالکیت 100 درصدی می تواند مجموع سهام متقاضی، همسر و فرزندانش باشد.

اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، باید مدرک تحصیلی خود را ارائه کند و ممکن است از او یک گزارش ارزیابی مدرک درخواست شود.

  • جزئیات مفاهیم کسب و کار را ارائه کند.

اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، باید نشان دهد که کسب و کار پیشنهادی با مفاهیم کسب و کار اعلام شده در زمان ثبت نام، سازگار است و پتانسیل موفقیت تجاری کسب و کار پیشنهادی و چگونگی موفقیت آن در بریتیش کلمبیا را نشان دهد.

  • نشان دهد که در طول 20 ماه، حداقل 200،000 دلار در کسب و کار پیشنهادی خود سرمایه گذاری می کند.
  • نشان دهد که کسب و کار پیشنهادی حداقل یک فرصت شغلی برای شهروندان و مقیمان دائم کانادا ایجاد می کند.

یک مفهوم کوتاه از کسب و کار باید در هنگام ثبت نام ارائه شود. بر اساس تداوم تجاری، قابلیت انتقال مهارت های داوطلب و منافع اقتصادی پیشنهاد شده، امتیازاتی تخصیص داده خواهد شد. در صورتی که داوطلب بعد از ثبت نام، دعوت به ارائه درخواست شود، باید طرح کسب و کار جامعی ارائه کند. برنامه استانی بریتیش کلمبیا، ثبت نام های مربوط به راه اندازی کسب و کار جدید، خرید یکی از کسب و کارهای موجود، شراکت با یکی از کسب و کارهای موجود و شراکت با یکی از کارآفرینان محلی یا خارجی برای استقرار یک کسب و کار جدید را بررسی می کند.

اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، باید این مسأله را اثبات کند که کسب و کاری که خریداری یا تاسیس می کند، بر رشد اقتصادی استان تأثیرگذار است. همچنین، متقاضی باید اثبات کند که مالک یک سوم (33.3%) کسب و کار است.

اگر متقاضی مالکیت کمتر از 33.3 درصدی داشته باشد، باید حداقل مبلغ 1،000،000 دلار را برای برای خرید سهام خود سرمایه گذاری کند. اگر متقاضی به دنبال خرید یک فرانچایز است، در صورتی که این فرانچایز بخوبی تاسیس شده باشد، ممکن است تحت برنامه کارآفرینی پذیرفته شود. متقاضی باید برنامه ای برای گسترش و بهبود این فرانچایز ارائه کند.

مشاغل فصلی تنها در صورتی قابل قبول هستند که حداقل به مدت 8 ماه سال فعال باشند و همه شرایط دیگر برنامه کارآفرینی را داشته باشند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

کسب و کارهای غیر مجاز:

  • کسب و کارهای زیر از نظر برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا غیرمجاز محسوب می شوند:
  • یک طرح سرمایه گذاری مطابق قوانین و مقررات مهاجرت استانی بخش 6 (e) و قوانین و مقررات حمایت از اداره مهاجرت بخش 87 (5) (b) و 87 (9).
  • مشاغلی که در آن شرایط سرمایه گذاری شامل گزینه بازخرید طبق IRPR بند 87 (6) (d) باشد.
  • مشاغل مربوط به جای خواب و صبحانه و مشاغل خانگی.
  • مشاغل مربوط به پرداخت وام های روزپرداخت، واریز وجه، تغییر پول و تجارت های ماشینی نقدی.
  • بازیافت ضایعات فلز
  • لباسشویی های سکه ای
  • کارگاه های ماشین شویی اتوماتیک
  • مشاغلی که کالاهای استفاده شده را می فروشند (به استثنای مشاغل ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده مانند تعمیرات، نوسازی یا بازیافت)
  • توسعه املاک و مستغلات، کارگزاری بیمه یا تجاری
  • هرنوع کسب و کاری که موجب بدنامی برنامه استانی بریتیش کلمبیا یا دولت استانی شود.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا متقاضیانی که در نواحی منطقه ای با بیش از سیصد هزار نفر جمعیت خدمات زیر را ارائه می کنند، تایید نمی کند:

  • مغازه های کوچک خوار و بار فروشی
  • فروشگاه های اجاره DVD
  • ایستگاه های خدمات بنزین شخصی
  • خدمات خشک شویی
  • سالن های برنزه

اگر کسب و کار ارائه شده از مشاغل غیرمجاز باشد، درخواست متقاضی رد می شود.

2.مواردی که به عنوان سرمایه گذاری پذیرفته نمی شود

موارد زیر سرمایه گذاری های واجد شرایط محسوب نمی شوند:

  • پول نقد و سرمایه در گردش
  • پرداخت حقوق توسط متقاضی و خانواده او
  • املاک خریداری شده در هنگام راه اندازی کسب و کار (تنها بخشی از مبلغ جز سرمایه گذاری محسوب می شود.)

دولت استانی بریتیش کلمبیا به متقاضیان توصیه می کند که قبل از دریافت اجازه کار و امضای قرارداد اجرایی با استان، سرمایه گذاری نکنند. کارآفرین خارجی ممکن است از بودجه خارجی یک شریک تجاری یا موسسه مالی استفاده کند. با این حال، کارآفرین باید چگونگی به دست آوردن منابع مالی و چگونگی کاربرد آن در سرمایه گذاری پیشنهادی را مشخص کند.

1.کمترین میزان سرمایه گذاری

یک کارآفرین برای ثبت نام، باید نشان دهد که مبلغ 200،000 دلار کانادا را در یک کسب و کار پیشنهادی در بریتیش کلمبیا در مدت 610 روز (20 ماه) پس از رسیدن به بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری باید از دارایی های شخصی متقاضی باشد.

3.چگونگی خلق فرصت شغلی

داوطلب باید نشان دهد که در کسب و کار پیشنهاد شده، حداقل یک شغل تمام وقت جدید و دائم برای یکی از شهروندان یا ساکنان دائم کانادا ایجاد خواهد کرد و همچنین احتمال فراهم کردن اشتغال بلندمدت برای ساکنان و شهروندان کانادا از طریق آن کسب و کار را به نمایش گذارد.

توجه: پیش تر متقاضیان کارآفرینی امکان معرفی اعضای کلیدی را نیز در کسب و کار خود داشتند. شرایط اینگونه بود که به ازای هر عضو کلیدی باید 3 موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی ایجاد می شد. از 29 ژانویه 2020، امکان معرفی عضو کلیدی از شرایط کارآفرینی بریتیش کلمبیا حذف شد.

شغل ایجاد شده باید حداقل به مدت 30 ساعت در هفته و دائمی باشد. کارمندان استخدامی باید شهروندان یا مقیمان دائم کانادا باشند و نباید پیمانکار مستقل باشند و یا بیش از 10 درصد در کسب و کار سهیم باشند.

متقاضی در صورتی از طرح کسب و کار خود در ازای مشاغل ایجاد شده امتیاز کسب می کند که این موقعیت های شغلی در دسته بندی مشاغل کانادا در سطح 0، A و B باشند.

اگر متقاضی قصد خرید یک کسب و کار موجود را داشته باشد، موقعیت های شغلی موجود باید حفظ شوند و حقوق ها با سطح شغلی آنها مطابقت داشته باشند. اگر بعدها متقاضی برای انتخاب استانی پذیرفته شود، متقاضیان باید نشان دهند که بطور پیوسته کارمندان مورد نیاز را حداقل به مدت 6 ماه به کار گرفته اند.

توجه: ثبت نام در برنامه مهاجرت کارآفرینان، دریافت دعوتنامه را تضمین نمی کند.

ثبت نام به منزله ارائه درخواست اصلی نیست و فقط تمایل متقاضی را به ارائه درخواست به برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا نشان می دهد. امتیازبندی برنامه بر اساس معیارهای مفهوم کسب و کار و معیارهایی که متقاضی ادعا کرده است، صورت می گیرد.
متقاضیان برای اینکه واجد شرایط ورود به بانک اطلاعاتی استان شوند، باید برای هر معیار حداقل امتیاز را کسب کنند. جمع امتیازات تعیین می کند که متقاضی دعوتنامه دریافت می کندیا نه. حداکثر امتیاز موجود 200 است.

بخش های امتیازبندی
معیارهای شخصی داوطلب سابقه کار 20
مالکیت 4
دارایی خالص 12
میزان کل سرمایه گذاری 20
مشاغل ایجاد شده 20
موقعیت مکانی کسب و کار 12
سازگاری 32
مجموع امتیاز شخصی داوطلب 120
معیارهای مربوط به مفهوم کسب و کار تداوم تجاری 30
انتقال مهارت 20
مزایای اقتصادی 30
مجموع امتیاز طرح کسب و کار 80
مجموع امتیاز قابل کسب 200

 

داوطلبین بر اساس سابقه مالکیت کسب و کار شخصی یا سابقه کار در سمت مدیریت ارشد، امتیازاتی را دریافت می کنند. جزئیات سابقه مالکیت کسب و کار یا مدیریت ارشد داوطلب باید حداقل برای 10 سال گذشته مشخص شود. اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، باید مدارکی را برای اثبات سوابق کاری خود ارائه کند.

در طی پروسه ثبت نام، کد NAICS (سیستم طبقه بندی مشاغل آمریکای شمالی) و NOC (طبقه بندی مشاغل ملی) که بیشترین شباهت را به سابقه کاری متقاضی دارد، باید اعلام و ثبت شود.

حداکثر امتیاز موجود برای این بخش، 20 امتیاز است و داوطلبین باید حداقل 8 امتیاز از این بخش به دست آورند.

سابقه مدت زمان کل امتیازات
سابقه مالکیت- مدیریت کسب و کار کمتر از 12 ماه 0
12 تا 24 ماه 4
25 تا 36 ماه 6
37 تا 48 ماه 12
48 تا 60 ماه 15
61 ماه یا بیشتر 20
سابقه مدیریت ارشد کمتر از 24 ماه 0
24 ماه تا 48 ماه 4
49 تا 60 ماه 8
6 ماه یا بیشتر 12

 

اگر متقاضی حداقل به مدت 3 سال از 5 سال گذشته، مالک 100 درصد کسب و کار خود بوده باشد، 4 امتیاز از این بخش کسب می کند. مالکیت 100% ممکن است میان متقاضی، همسر و فرزندانش تقسیم شده باشد.

متقاضی بر اساس میزان دارایی های خالص خود و همسرش، از این بخش امتیاز کسب می کند. در هنگام ثبت نام، دارایی خالص متقاضی باید حداقل 600،000 دلار کانادا باشد. بیشترین امتیاز قابل حصول برای این بخش 12 است و متقاضی باید حداقل 5 امتیاز کسب کند.

دارایی خالص امتیاز
کل دارایی های جاری (وجوه نقد) کمتر از 50 هزار دلار 0
از 50 تا 200 هزار دلار 2
از 200 تا 400 هزار دلار 3
400 هزار دلار و بیشتر 4
ارزش دارای شخصی کل کمتر از 600 هزار دلار 0
از 600 تا 800 هزار دلار 5
ار 800 هزرا تا دو میلیون دلار 6
از 2 تا 5 میلیون دلار 7
5میلون دلار و بیشتر 8
حداکثر امتیاز قابل کسب 12

 

داوطلبین بر اساس مبلغ سرمایه گذاری شخصی برای کسب و کار پیشنهادی، امتیاز دریافت می کنند. سرمایه گذاری در کسب و کار مربوطه، باید طی مدت زمان حدود 20 ماه پس از رسیدن به BC و با داشتن اجازه کار انجام شود. اگر داوطلب، پیشنهاد شراکت با یکی دیگر از متقاضیان را داشته باشد، باید نام هر یک از شرکا را در حین ثبت نام ذکر کند.

حداکثر امتیاز موجود در این بخش 20 امتیاز است. حداقل 8 امتیاز از این بخش باید کسب شود.

سرمایه گذاری های شخصی واجد شرایط امتیازات
کمتر از 200،000  دلار 0
بین 200،000 تا 399.999 هزار دلار 8
 400،000 تا 599,999 هزار دلار 10
600،000 تا 999،999 دلار 11
1،000،000 تا 1،999،999 دلار 12
2،000،000 تا 3،999،999 دلار 14
4،000،000 تا 799،999 دلار 16
8،000،000 دلار و بیشتر 20
بیشترین امتیاز قابل کسب 20

 

بر اساس تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده و در صورت خرید کسب و کار، تعداد فرصت های شغلی حفظ شده، از این بخش امتیاز کسب می شود. فرصت های شغلی پیشنهادی باید حداقل یکساله (12 ماه) باشند. برای کسب و کار مورد نظر، متقاضی باید فرصت های شغلی که ایجاد و حفظ می شوند را شناسایی کند. بیشترین امتیاز قابل کسب از این بخش، 20 است. متقاضیان باید حداقل یک شغل ایجاد و 8 امتیاز کسب کنند تا واجد شرایط شوند.

تعداد مشاغل  FTE ایجاد و یا حفظ شده امتیازات
کمتر از 1 0
1 8
2 9
3 10
4 11
5 12
6 13
7 تا 9 14
10 تا 19 16
20 و بیشتر 20
بیشترین امتیاز قابل کسب 20

بر اساس اینکه کسب و کار پیشنهادی در کدام منطقه جمعیتی بریتیش کلمبیا قرار دارد، امتیازی به متقاضی تعلق می گیرد. اگر متقاضی دعوت به ارائه درخواست شود، باید کسب و کار خود را در محلی که در مرحله ثبت نام اعلام کرده است را راه اندازی کند.

جمعیت منطقه ای در بریتیش کلمبیا امتیاز
500،000 و بیشتر 0
200،000 تا 499،000 نفر 1
100،000 تا 199،999 نفر 3
70،000 تا 99،999 نفر 6
60،000 تا 69،999 نفر 8
35،000 تا 59،999 نفر 10
کمتر از 35،000 نفر 12
بیشترین امتیاز قابل کسب 12

داوطلبین بر حسب فاکتورهای سازگاری اعلام شده توسط خودشان امتیاز دریافت می کنند. به جز سطح زبان CLB 4 که از تاریخ 29 ژانویه 2020 برای کارآفرینان اجباری شده، سایر فاکتورهای این بخش اجباری نیستند و فقط توانایی متقاضی را برای استقرار هر چه بهتر در بریتیش کلمبیا نشان می دهند.

در زمان ثبت نام، ارائه مدرک زبان و یا مدارک تحصیلی اجباری نیست؛ هر چند در صورت دریافت دعوتنامه، متقاضی باید مدارکی که این ادعا را اثبات می کند را ارائه دهد. حداکثر امتیاز موجود برای این بخش 32 است. اما حداقلی برای امتیازات دریافتی در این بخش تعیین نشده است.

معیار امتیاز
مهارت زبان انگلیسی عدم  مهارت زبان یا  سطح مهارت  CLB 3 یا کمتر  0
درک پایه ای زبان یا سطح CLB 4 2
سطح متوسط و پیشرفته یا CLB 5 و بالاتر 4
 سطح تحصیلات تحصیلات متوسطه و یا کمتر  0
دیپلم یا کاردانی 2
لیسانس 5
فوق لیسانس یا دکتری 8
سن کمتر از 25  0
25-34 4
35-44 8
45-54 6
55-64 4
65 به بالا 0
بازدیدهای اکتشافی  از بریتیش کلمبیا خیر  0
بله، 1تا 3 سال قبل 1
بله، 1 تا 3 سال پیش ولی از محل پیشنهادی برای کسب و کار بازدید انجام نشده 2
بله، 1 تا 3 سال پیش 4
دارای سابقه کار، سابقه کسب و کار یا تحصیل در کانادا
حداقل به مدت 12 ماه ساکن کانادا بوده است.
خیر 0
بله 8

امتیازبندی طرح کسب و کار :

داوطلبین باید مفهومی خلاصه در رابطه با کسب و کار مورد نظر خود ارائه کنند. مفهوم کسب و کار پیشنهادی توسط BC PNP مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید شامل خلاصه ای از موارد زیر باشد:

  • توصیفی از مدل کسب و کار و فعالیت های آن: این بیزینس چه کاری خواهد کرد و چگونه؟
  • توصیف محصولات و خدماتی که کسب و کار ارائه می دهد.
  • معرفی موقعیت های شغلی و وظایف آنها و اینکه شرایط متقاضی چگونه مناسب آن می شود.
  • توصیف چگونگی سودآوری از نظر تجاری
  • توصیف و تحلیل نیازهای پرسنل
ویزای سرمایه گذاری کانادا

علاوه بر این، داوطلبانی که قصد خرید یکی از کسب و کارهای موجود چه به صورت کامل چه بخشی از آن را دارند، باید:

  • کسب و کار و پرسنل را شناسایی و توصیف کنند.
  • عملکرد مالی شرکت همراه با درآمد تقریبی سالیانه، سود خالص و کل دستمزد پرداخت شده از سه سال گذشته تا کنون را به طور خلاصه ارائه کنند.
  • در مورد سوابق تجاری و سلامت مالی نظر خود را ارائه کنند.
  • چگونگی تعیین ارزش تجارت را توضیح دهند.
  • طرح توسعه کسب و کار را توصیف و تحلیل کنند.

تحقیقات عمومی بازار نباید در مفهوم کسب و کار قرار گیرد. مفهوم کسب و کار بر اساس فاکتورهای زیر امتیازدهی خواهند شد و یک داوطلب باید حداقل 32 امتیاز دریافت کند. مفهوم کسب و کار بر اساس فاکتورهای زیر امتیازدهی می شود:

مفهوم کسب و کار امتیازات
امکان پذیری تجاری تا سقف 30 امتیاز
قابلیت انتقال مهارت ها تا سقف 20 امتیاز
منافع اقتصادی تا سقف 30 امتیاز

امکان پذیری تجاری کسب و کار بر اساس فاکتورهای زیر ارزیابی می شود. استان، توانایی های یک کسب و کار برای رقابت موثر، سودمندی و رشد اقتصادی را بر اساس فاکتورهای امکان پذیری تجاری بررسی می کند. بیشترین امتیاز قابل کسب از این بخش 30 است.

فاکتورهای امکان پذیری تجاری امتیاز
مدل کسب و کار 10
بازار، محصولات/خدمات 4
سرمایه گذاری شخصی مجاز 4
ارزیابی سرمای گذاری شخصی پیشنهادی 6
درصد مالکیت 4
فاکتورهای خطر 2
بیشترین امتیاز قابل کسب 30

استان بر اساس توانایی های قابل انتقال متقاضیان، به آنها امتیازی اختصاص می دهد. این توانایی ها و مهارت ها ارتباط سابقه کاری متقاضی در یک کسب و کار با کسب و کار پیشنهاد شده را نشان می دهد. اگر متقاضی دعوتنامه دریافت کند، استان مهارت های مربوطه را ارزیابی می کند.

طبق تعاریف استان، تجربه مستقیم، سابقه کاری کسب شده در صنعتی مشابه است  که مطابق با 3 رقم اول کد NIACS کسب و کار پیشنهادی است. برای کسب امتیاز از تجارب کاری، متقاضی باید به عنوان یک مدیر-مالک در کسب و کار مشابه یا به عنوان یک مدیر ارشد در 10 سال گذشته، مشغول به کار بوده باشد. اگر متقاضی تجربه مالکیت و مدیریت ارشد را داشته باشد، امتیازبندی بصورت ترکیبی از این دو صورت می گیرد. بیشترین امتیاز قابل کسب از این فاکتور، 20 است.

قابلیت انتقال مهارت ها امتیازات
فقط تجربه کسب و کار +12 ماه سابقه کار در صنعت نامرتبط 2
12 ماه و کمتر تجربه مستقیم و 12 تا 36 ماه تجربه غیرمستقیم 5
13 تا 24 ماه سابقه مستقیم یا بیش از 37 ماه سابقه مرتبط 8
13 تا 24 ماه سابقه مستقیم و بیش از 37 مماه سابقه مرتبط 10
25 تا 36 ماه سابقه مستقیم 12
25 تا 36 ماه سابقه مستقیم و بیش از 37 ماه سابقه مرتبط 14
37 تا 60 ماه سابقه مستقیم 16
37 تا 60 ماه سابقه مستقیم و بیش از 37 ماه سابقه مرتبط 18
بیش از 60 ماه سابقه مستقیم 20
بیشترین امتیاز قابل کسب 20
فقط سابقه کار بیش از 12 ماه سابقه کار در صنعتی غیر مرتبط 2
12 ماه و کمتر تجربه کار مستقیم یا 12 تا 36 ماه تجربه مرتبط 4
13 تا 36 ماه تجربه مستقیم یا بیش از 37 ماه تجربه مرتبط 6
13 تا 36 ماه تجربه مستقیم و بیش از 37 ماه جربه مرتبط 8
37 تا 60 ماه تجربه مستقیم 10
37 تا 60 ماه تجربه مستقیم و بیش از 37 ماه تجربه مرتبط 12
بیش از 60 ماه تجربه مستقیم 14
بیشترین امتیاز قابل کسب 14
توانایی زبان CLB3   و کمتر 0
توانایی مقدماتی CLB 4 1
متوسط و بیشتر CLB5  و بیشتر 2
بیشترین امتیاز قابل کسب 2

متقاضیان برای مشارکت در توسعه اقتصادی استان بریتیش کلمبیا تا 30 امتیاز دریافت می کنند. اگر متقاضی دعوت نامه دریافت کند، باید مدارک اثبات فاکتورهای سودمندی اقتصادی را ارئه کند. امتیاز سودمندی اقتصادی بر اساس فاکتورهای زیر است:

فاکتورهای سودمندی اقتصادی امتیاز
بخش کلیدی و سودمندی اقتصادی قابل توجه 12
ارزیابی مشاغل 6
مشاغل تخصصی (NOC 0,A ,B) 4
توسعه منطقه ای 8
بیشترین امتیاز قابل کسب 30

به عنوان بخشی از فاکتور سودمندی اقتصادی، بر اساس موقعیت کسب و کار پیشنهادی،  تا 8 امتیاز از این فاکتور قابل کسب است.

مناطق در حال توسعه بریتیش کلمبیا امتیازات
سرزمین های جنوبی/ جنوب غربی 2
جزیره و ساحل ونکوور 4
تامپسون/ اوکاناگان 4
کاریبو 6
کوتنای 8
نچاکو 8
سواحل شمالی 8
 شمال شرقی  8
بیشترین امتیاز قابل کسب  8

دعوت به اپلای

داشتن حداقل شرایط لازم، دریافت دعوت نامه از سوی استان را تضمین نمی کند.

اگر داوطلبی دعوت نامه دریافت کند، یک ایمیل دریافت می کند و در این ایمیل بازه زمانی که فرصت دارد تا مدارک خود را ارسال کند، ذکر شده است. این بازه معمولاً 120 روز (4ماه) است. در این مرحله، متقاضی باید مبلغ 3,500 دلار  هزینه ی بررسی مدارک خود  را به استان را پرداخت کند و مدارک خود را به طور کامل برای استان ارسال کند. این هزینه بررسی مدارک، شامل کل اعضای خانواده (همسر و فرزندان) است.  در صورتی که استان داوطلب را دعوت به مصاحبه حضوری کند، متقاضی باید در دفتر بریتیش کلمبیا در شهر ونکور حاضر شود. مصاحبه ها فقط به زبان انگلیسی  انجام می شوند. در صورتی که متقاضی قادر به صحبت به زبان انگلیسی نباشد، باید از خدمات یک مترجم رسمی هم زمان استفاده کند. این کار برای اطمینان از ارتباط صحیح متقاضی با کارکنان برنامه استانی است.

اگر درخواست متقاضی توسط برنامه استانی بریتیش کلمبیا پذیرفته شود، یک قرارداد اجرایی میان متقاضی و استان باید امضا شود. اگر داوطلب مفاد ذکر شده در این قرارداد را به طور کامل اجرا نکند، ممکن است منجر به عدم انتخاب توسط استان شود. متقاضیانی که دعوت به ارائه درخواست می شوند باید از یک تأمین کننده ی واجد شرایط کمک بگیرند تا دارایی شخصی خالص و مجموع بودجه ی آنها را به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب، تایید کند.

امتیاز نهایی و بانک اطلاعاتی داوطلبین

BCPNP   پس از بررسی مفهوم کسب و کار، امتیازی را تخصیص داده و نمره ی نهایی داوطلب را محاسبه می کند.

اگر داوطلب واجد شرایط ورود به بانک اطلاعاتی استان باشد، یک تاییدیه از BC PNP دریافت خواهد کرد و می تواند امتیاز نهایی خود از جمله امتیاز هر یک از بخش ها را مشاهده کند.

  • ثبت نام کنندگانی که حداقل امتیاز  هر بخش را کسب کنند، مجاز به ورود به بانک اطلاعاتی استان هستند.
  • پروفایل ثبت نام کنندگانی که وارد بانک اطلاعاتی شده اند، حداکثر تا 6 ماه اعتبار دارد.
  • اگر داوطلب ظرف مدت شش ماه دعوت نامه دریافت نکند، ثبت نام او منقضی خواهد شد و باید مجددا ثبت نام کند.
  • ثبت نام کنندگان در هر بازه ی زمانی معین، باید فقط یک پروفایل فعال در BC PNP داشته باشند.
  • اگر متقاضی دارای شریک تجاری باشد، کمترین امتیاز کسب شده توسط هر یک از شرکا به عنوان امتیاز نهایی در نظر گرفته می شود.

در صورت تایید درخواست، BC PNP یک تاییدیه صادر می کند. این نامه به عنوان نامه ای حمایتی برای صدور مجوز کار است تا داوطلب بتواند برای یک مجوز کار دو ساله به سازمان IRCC درخواست دهد. سپس متقاضی می تواند همراه با خانواده اش به بریتیش کلمبیا نقل مکان کرده و کسب و کار مورد نظرخود را پیاده کنند. این نامه حمایتی تا 3 ماه اعتبار دارد.

تا 60 روز پس از رسیدن به بریتیش کلمبیا با اجازه کار معتبر، متقاضی باید یک گزارش ورود به بریتیش کلمبیا به استان ارائه کند. این گزارش باید شامل اطلاعات تماس بروزرسانی شده، اجازه کار و اطلاعات مربوط به انتقال وجوه مورد نیاز به یک مؤسسه مالی در بریتیش کلمبیا باشد.

متقاضی 20 ماه فرصت دارد تا کسب و کار خود را راه اندازی کند، مدیریت کند و شرایط توافق نامه اجرایی را برآورده کند.

اگر متقاضی ظرف مدت 20 ماه موفق به راه اندازی کسب و کار و انجام توافق نامه اجرایی شود، BC PNP او را برای اقامت دائم انتخاب می کند و داوطلب و خانواده او می توانند از طریق برنامه ی BC PNP به سازمان IRCC درخواست اقامت دائم کانادا دهند. هنگامی که کارآفرین، شرایط توافقنامه اجرایی را برآورده نماید، می تواند گزارش نهایی خود را به BC PNP ارائه کند تا برای او یک گواهینامه انتخاب استانی صادر شود. کارآفرین باید  به B.C نشان دهد که:

  • مدیریت فعال بیزنس در بریتیش کلمبیا را بر عهده دارد (یعنی مسئول فعالیت های روزانه ی آن بیزنس است.)
  • در محدوده ی 100 کیلومتری بیزینس، سکونت دارد.
  • حداقل 75 درصد از زمان اعتبار مجوز کارش را در بریتیش کلمبیا حضور داشته است.
  • بندهای دیگر توافق نامه اجرایی را انجام داده است.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا، برای افراد زیر گواهی تأییدیه استان صادر نمی کند:

  • از ورود به کانادا منع شده اند.
  • در کشور محل زندگی خود، اقامت قانونی ندارند.
  • در کانادا بدون وضعیت قانونی به سر می برند.
  • وضعیت قانونی آنها منقضی شده و اقدامی جهت تمدید آن در مدت زمان قانونی انجام نداده اند.
  • بدون مجوز در کانادا مشغول به کار هستند.
  • پرونده پناهندگی نامشخص دارند.
  • از کانادا اخراج شده اند.

اقدام از طریق این روش بسیار حساس بوده و دانش مشاور مسئول پرونده در خصوص انتخاب محل مورد نظر برای آماده سازی طرح تجاری بسیار حیاتی می‌باشد. برخی از نقاط استان بریتیش کلمبیا دارای شانس بالاتری نسبت به سایر نقاط بوده و همچنین انتخاب بیزینس پلان صحیح شانس متقاضی برای قبول شدن در این روش را چندین برابر افزایش خواهد داد. موسسه بین المللی ویزا موندیال دارای مشاورین رسمی مهاجرت عضو ICCRC از متقاضیان علاقه مند به اقدام از طریق این روش دعوت به تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت سرمایه گذاری می‌کند.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *