بازار کار برنامه نویسان موبایل استرالیا
بازار کار برنامه نویسان موبایل استرالیا

تجارب خانم فاطیما از بازار کار برنامه نویسان موبایل

ایشان در ایران در رشته IT تحصیل کردند و در مالزی در رشته multimedia تحصیلات تکمیلی خود را انجام دادند و همچنین ایشان در مجتمع فنی تهران دوره های برنامه نویسی را گذرانده اند. شغل ایشان در استرالیا برنامه نویسی iOS و android می باشد.
ایشان در حدود 4 سال پیش همزمان با سال نو میلادی به استرالیا مهاجرت کردند.ایشان بسیار توصیه کردند که در این تایم مهاجرت بفرمایید چون استرالیا حال و هوای بسیار خوبی دارد.

خانم فاطیما برای پیدا کردن شغل  از طریق LinkedIn و وب سایت www.seek.au.com  اقدام داشته اند.

تجربه ایشان در مورد مصاحبه به این صورت بوده که چون به عنوان جونیور اقدام کرده بودند روال سوالات و مصاحبه پیچیده نبوده است.موارد موثر و نقاط مثبت در یک مصاحبه شغلی از نظر ایشان فن بیان و تسلط به زبان انگلیسی و همچنین سطح مهارت شخص است که مورد سنجش قرار می گیرد.برای سنجیدن مهارت ایشان در برنامه نویس یک برنامه را به صورت آزمایشی کار برنامه نویسی اش را انجام دهند یا اینکه روی یک تخته وایت پورد یک مشکل را طرح می کنند که شما آن را حل کنید.

بازار کار برنامه نویسان موبایل:

پیدا کردن کار اول یک مقدار سخت تر است و شاید از سطح کاری شما در ایران یک مقدار پایین تر باشد ولی اصلا جای نگرانی نیست چون به محض اینکه آن شرکت متوجه توانایی های شما بشود شما ارتقا پیدا می کنید و در آن شغل پیشرفت می کنید.
نوع قراردادها در استرالیا معمولا 6 ماهه یا یکساله است.معمولا قرارداد های موقت درآمد بالاتری دارند چون کار یک مقدار فشرده تر است و در صورت دیگر قرارداد فول تایم است که تایم مشخصی ندارد.

ایشان در 2 تا مجموعه در استرالیا مشغول به کار بوده اند. خیلی از شرکت ها برای برنامه نویسی موبایل 2 نیروی جداگانه استخدام می کنند که یک نیرو برنامه نویس اندروید و یک نیرو برنامه نویس iOS است. در زمینه برنامه نویسی iOS تخصص ایشان بیشتر است.

زبان های برنامه نویسی در زمینه iOS Objective و swift که در حال حاضر swift بسیار پر کاربرد تر است و برای اندروید هم زبان های java و kotlin مورد استفاده است که kotlin محبوب تر و پر کاربرد تر است. اپلیکیشن gra و git برای کارهای گروهی و هماهنگی در استرالیا بسیار پر کاربرد است.

تاثیر کرونا بر روی شغل برنامه نویسی زیاد نبوده است و مشکلی نداشتن و دور کاری انجام میدهند و برای مجموعه ای که ایشان کار می کنند هفته ای یک روز امکان حضور فیزیکی در شرکت وجود دارد.

درآمد برنامه نویسی موبایل در استرالیا بین 50 الی 120 هزار دلار استرالیا متغییر است و فاکتورهایی مثل تجربه کاری و مهارت هایی که دارند و همچنین حد و اندازه هایی که شرکت دارد در میزان درآمد موثر است مثلا شرکت های بزرگتر و مطرح تر حقوق بهتری پرداخت می کنند.

هزینه های زندگی برای یک زندگی دو نفره در شهر سیدنی برای اجاره یک خانه یک خوابه که در مرکز شهر نیست بین 400 الی 500 دلار هر هفته، هزینه خورد و خوراک برای دو نفر ماهانه 500 الی 600 دلار برای ایشان بوده و هزینه برق و حمل و نقل و یکسری هزینه های جانبی است.

استفاده از خودروی شخصی بهتر است یا حمل و نقل عمومی؟

از نظر ایشان حمل و نقل عمومی به دلیل نظمی که دارند بهترین گزینه است.خدمات بیمه مدیکیر بسیار عالی است و اینکه برای گرفتن
خدمات تخصصی امکان این هست که مدتی را در صف باشید.مسائل زیبایی و یا دندانپزشکی را بیمه مدیکیر شامل نمی شود. از دقیقه 27 ال 29 حدودا از شرکت تعریف کردند.15 ماه کل پروسه ایشان زمان برد و بسیار راضی بودند تاکید روی زبان انگلیسی و تاثیر آن روی شغل آینده در مهاجرت بسیار زیاد است.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *