راه اندازی سالن های آرایشی در استرالیا
راه اندازی سالن های آرایشی در استرالیا

تجارب خانم آزیتا در رابطه با راه اندازی سالن های آرایشی در استرالیا

سازمان TAFE  یکی از معتبرترین سازمان ها هست و مدارکی که ارائه میدهد مورد پذیرش بسیاری از کشورها می باشد. Hair dressing بالاترین مدرک در زمینه آرایشگری هست. در استرالیا زمینه مو و پوست و آرایش جدا از هم هستند. رنگ مو و کوتاهی و مش و تقویت مو همه زیر شاخه hair dressing  هستند. در زمینه مو Brushing  در استرالیا خیلی پرطرفدار هست و یا مثلا کوتاهی از زمینه هایی هست که مردم استرالیا اهمیت زیادی به آن می دهند. ولی مثلا شینیون در استرالیا طرفدار زیادی ندارد و اصولا ساده پسند هستند. Extension   مژه به دلیل حساسیتی که دارد نیاز به گذراندن دوره های خاصی دارد و بیشتر از Extension   مو انجام میشود. به صورت کلی در میان ملیت های مختلف زمینه های مختلف آرایشگری و سلیقه افراد تفاوت های زیادی وجود دارد.

آشنایی با کسب و کار سالن های زیبایی در استرالیا

در ایران معمولا سالن های آرایشی در مکان های خصوصی و به دور از دید مردم هست ولی در استرالیا معمولا در shopping center هست. در استرالیا در بحث آرایشگری موضوع ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حتی چند واحد از دروسی که در زمینه آرایشگری لازم هست آموزش ببینید همین موضوع safety  هست. مثلا در ارایشگاه کارکنان باید کفش جلو بسته بپوشند.

در ضمن علاوه بر اینکه در استرالیا barber shop  هست ولی آقایان میتوانند در سالن های آرایشی خانم ها کوتاهی مو انجام دهند. و بالعکس اگر خانمی بخواهد مو هایش را مدل مردانه کوتاه کند میتواند از barber shop استفاده کند. علاوه بر این بعضی از خانم ها که حجاب دارند میتوانند ارایشگاه هایی رو انتخاب بکنند که در منزل این کار رو انجام بدهند.

برای ثبت بیزینس قدم اول داشتن مدارک و certificate های لازم برای آن بیزینس هست و قدم دوم طراحی یک بیزینس پلن هست. هزینه ای که برای بیزینس در نظر گرفته اید و نوع بیزینس را باید تعیین کنید که ایا sole trader و به تنهایی میخواهید اقدام کنید و یا به صورت partnership که چند شریک داشته باشید و یا به صورت کمپانی باشه با مسئولیت محدود. بعد از اینکه نوع بیزینس را انتخاب کردید باید برای گرفتن ABN یا همان Australian Business Number اقدام کنید. و مرحله بعد مالیات یا همان tax file number که شماره منحصر به فرد مالیات برای بیزینس شما هست. اجاره مغازه و run  کردن بیزینس مراحل آخر هستند.

در استرالیا مالیات برای بیزینس حدود 30% هست ولی دولت به شما کمک میکنند که هزینه ها را از درامد کسر کنید و درامد خالص را به دولت اعلام کنید. بیزینس میتواند بسته به اندازه بیزینس میتواند داخل منزل هم باشد ولی برای پیشرفت بیشتر لازم هست که مکانی رو اجاره بکنید.

اگر شما بیزینسی را به عنوان سرگرمی انجام بدهید نیازی به ABN ندارید. هزینه برای استارت یک بیزینس در منزل حدود 10 هزار دلار هست ولی اگر مغازه ای را برای بیزینس اجاره کنید با توجه به فاکتورهای مختلف بین 10 هزار تا 150 هزار دلار هزینه بیزینس هست. حقوق و دستمزد در استرالیا به صورت هفتگی انجام میشود و میتوان گفت هفته ای 5 هزار دلار هزینه یک بیزینس خوب هست. هفته ای 10 هزار دلار هم درامد بیزینس هست.

تعداد پرسنل برای یک سالن آرایشی بستگی به تعداد مشتری و مکان بیزینس دارد و چون نیروی کار در استرالیا پرهزینه هست سعی میکنند تعداد زیادی نیرو استخدام نکنند. در استرالیا سالن hair از سالن beauty جدا هست و بیوتی شامل کار های پوستی، ناخن، ماساژ و آرایش میشود ولی اگر کسی به عنوان hair dresser کار میکند باید به کوتاهی، رنگ، مش، brushing  مسلط باشد.

در استرالیا دو دسته نیروی کار داریم، یک دسته junior  هستند و یک دسته senior هستند. حقوق کاراموزان معمولا ساعتی حدود 20 دلار هست ولی senior hairdresser ها از ساعتی 25 دلار به بالا هست و حقوق ها به صورت هفتگی پرداخت میشود. در استرالیا پدیکور هم به اندازه مانیکور اهمیت دارد در حالی که در ایران شاید پدیکور در درجه دوم اهمیت باشد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
4 پاسخ
  1. زهره کریمی
    زهره کریمی گفته:

    سلام ممنونم از توضیحاتتون فقط میخواستم بدونم من اگر بخوام قبل از رفتن به استرالیا بیزینس سالن زیبایی رو راه اندازی کنم امکانش هست و چقدر سرمایه گذاری میخواد

    پاسخ
    • پیام اسماعیل پور
      پیام اسماعیل پور گفته:

      سلام به شما ممنون از شما. در این خصوص لطف بفرمایید با دفتر تماس بگیرید همکاران بخش مشاوره من کامل راهنماییتون می کنند. 02196862626

      پاسخ
  2. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام. ممنونم از توضیحات مفیدتان. ممکن است بفرمایید خانم آزیتا دوره آرایشگری را در ایران در چه آموزشگاهی گذراندند؟ ممنونم

    پاسخ
    • پیام اسماعیل پور
      پیام اسماعیل پور گفته:

      با سلام به شما و ممنون از نظرتون. می تونید در صفحه اینستاگرام ما و در پایین پست لایو با ایشون این سوال رو مطرح کنید تا خودشون پاسخ بدن.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *