راه اندازی بیزینس در استرالیا و انتقال سرمایه
راه اندازی بیزینس در استرالیا و انتقال سرمایه

در گفتگو با آقای کمیلی پور کارآفرین موفق در استرالیا ایشان از تجارب خود در راه اندازی کسب و کار در استرالیا و شیوه های انتقال سرمایه با ما گفتند.

عدم تحقیق و مشورت کافی بزرگ ترین دلیل شکست بیزینس های نو پا

دلیل عمده و معیار شکست بیزینس های نوپا در کشور استرالیا، تعجیل سرمایه گزاران در شروع تجارت خود بدون تحقیق و مشورت کافی می باشد. حس رشد سریع و رقابت موجود در مارکت های مختلف کشور استرالیا موجب می شود، سرمایه گزاران زیادی، بدون انجام تحقیقات میدانی، منطقه ای، مالی و تبلیغاتی به طور شتابزده اقدام به افتتاح بیزینس خود کنند.

این عدم تحقیق می تواند به شکست بیزینس و ضررهای بزرگی منجر گردد. از سوی دیگر، عدم مشورت با افرادی که در حال حاضر مشغول به تجارت در همان بیزینس می باشند اشتباه بزرگ دیگریست. این افراد می توانند نکات بسیاری را مطرح کنند که در تصمیم سرمایه گزار تأثیرات بسزایی بگذارند.

لایو با آقای نیما کمیلی پور (قسمت اول):

تجربه در یک زمینه کاری الزاما رمز موفقیت نیست

بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن تجربه در زمینه هایی که قبلا در ایران به آنها مشغول بودند ضامن موفقیت آنهاست. این در حالیست که داد و ستد و تجارت در زمینه های مختلف در کشور استرالیا نسبت به آنچه در ایران اتفاق میفتد بسیار متفاوت است.

گاه تجارب بیزینسی در ایران فقط مختص ایران می باشد و در هیچ جای دنیا بدان شکل نمودی ندارند و گاه روش داد و ستد در یک زمینه خاص در استرالیا خاص این کشور بوده و در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی شود.

عدم تراکم جمعیت در استرالیا = یک نماینده از هر صنف کافیست 

کشور استرالیا به نسبت مساحت خود کم جمعیت است. عدم تراکم جمعیت در مناطق مختلف استرالیا موجب می شود که  با توجه به تعداد محدود مخاطب، هر نوع بیزینس در یک منطقه بتواند به تنهایی موفق باشد و وجود یک نوع مشابه آن به همان نتیجه موفق دست پیدا نکند. بنابراین، تصمیم بر آغاز یک نوع از بیزینس که نمونه موفق آن در منطقه ای یافت می شود، تصمیم چندان درستی نباشد.

انتقال سرمایه به کشور استرالیا از طریق حواله سفید = اثبات انتقال سرمایه

کلیدی ترین مرحله کسب اقامت دائم برای متقاضیان ویزای کارآفرینی در کشور استرالیا، اثبات انتقال سرمایه مورد تعهد است. این اثبات تنها زمانی صورت می پذیرد که مبالغ جابجا شده به کشور استرالیا به طور قانونی و از طریق حواله سفید به این کشور انتقال داده شده و داده های مربوط به آن در مرکز اطلاعات کشور استرالیا ثبت شده باشد.

حواله سفید چیست؟

حواله سفید به پولی اطلاق می شود که فقط از طریق صرافی هایی جابجا شده باشد که در کشور استرالیا شعبه داشته و تمامی مبادلات مالی خود را به طور دقیق به سمع و نظر این کشور می رسانند.

این بدان معناست که مالیات جابجایی این مبالغ، کارمزدها، فرد انتقال دهنده، فرد دریافت کننده، مبدأ و مقصد حواله به طور شفاف بررسی و ثبت گردیده باشد. در پایان سال دوم بیزینس و در زمان درخواست تبدیل ویزای 188 به 888، بررسی مبالغ جابجا شده توسط حواله سفید به سادگی و سرعت بالا انجام می پذیرد.

صاحبان سرمایه بهتر است قسمت هایی از کار را خود بر عهده بگیرند:

در مقایسه با ایران، هزینه نیروی کار در استرالیا به مراتب گران تر می باشد. شاید مدیری در ایران بتواند تعداد زیادی کارمند را با دستمزد مناسب و پایین به استخدام خود درآورد، اما در کشور استرالیا به دلیل بالا بودن دستمزدها بهتر است مدیران قسمت هایی از کار را نیز خود بر عهده بگیرند تا علاوه بر پرداخت دستمزد کمتر، به طور مستقیم در جریان امور بیزینس خود قرار بگیرند.

کشوری ثروتمند که در برابر رکودها مصون می باشد

تجربه نشان داده است که کشور استرالیا در دوران های رکود اقتصادی مانند رکود 2009 و یا رکود کرونا، کمترین آسیب را دیده و حتی در مراحلی از خود پیشرفت هم نشان داده است. دلیل اول این مصونیت خزانه لبریز این کشور و پشتیبانی آن از صنایع مختلف در دوران های بحرانی می باشد، به طوریکه در دوران کرونا، این دولت نهایت حمایت را در پرداخت کمک های مالی به افراد انجام داده است.

دلیل دوم سبد غنی صادراتی این کشور می باشد که تنها تکیه بر منابع معدنی و طبیعی نداشته و صادرات پر درآمدی در زمینه کشاورزی و دام دارد. در مورد خاص کرونا هم، بدلیل عدم وجود مرز زمینی با کشور دیگری، موفق به رعایت کامل پروتکل های قرنطینه بوده و تا جای ممکن این کشور را از آسیب به دور نگه داشته است.

سیستم Job Keeper در دوران کرونا، به صاحبان صنایع بابت عدم اخراج کارکنان خود مبلغ بالایی را پرداخت می کند. بیزینس ها در دوران کرونا می توانند علاوه بر تمام موارد مطرح شده، از وام بانکی تا سقف 250.000 دلار نیز استفاده کنند.

برند

حواله سیاه و خطرات آن

حواله سیاه به هر گونه انتقال سرمایه ای اطلاق می گردد که از مجرای صرافی های ثبت شده در استرالیا صورت پذیرفته باشد. چنانچه در بهترین حالت این حواله به طور Cash انجام شده باشد، مورد قبول دولت استرالیا نبوده و در مجموع سرمایه جابجا شده محاسبه نمی گردد.

اما روش دیگر انجام حواله سیاه، انتقال پول از مجرای قاچاق مواد مخدر می باشد که می تواند فرد انتقال دهنده و یا دریافت کننده را تحت پیگرد قانونی قرار داده و افراد را متهم به جرائمی کند که شخص حتی از آنها کوچکترین خبری هم نداشته است.

متأسفانه تفاوت این دو نوع حواله در ایران معرفی نشده است و در مواردی افراد به خاطر قیمت پایین تر حواله سیاه، در دام قانون شکنان می افتند.

لایو با آقای نیما کمیلی پور (قسمت دوم):

سرمایه بالا ضامن موفقیت بیزینس نیست

باور بسیاری از سرمایه گزاران اینست که با انتقال سرمایه بیشتر موفقیت خود را تضمین می کنند. حال آنکه انتخاب هوشمندانه بیزینس مناسب، اهمیت بالاتری دارد. بیزینس های کم هزینه ای که با تحقیق و مطالعه انتخاب شده اند، احتمال موفقیت بیشتری نسبت به بیزینس های پر هزینه بدون تحقیق و مطالعه دارند.

بررسی و پیش بینی هزینه های بالاسری و میزان سود دهی بیزینس، مهمترین ارکان انتخاب آن می باشند. انتقال سرمایه کمتر، ریسک شکست بیزینس را کاهش می دهد. به عنوان مثال بیزینس های خدماتی که شاید در ایران به عنوان بیزینس های دست پایین شناخته می شوند، در کشور استرالیا دارای سوددهی بیشتری می باشند.

ABN, ACN و ثبت شرکت در استرالیا:

در کشور استرالیا هر شخص با دریافت ABN (Australian Business Name) می تواند به فعالیت های اقتصادی بپردازد. دریافت این شماره چیزی شبیه به کارت بازرگانی شخصی در ایران می باشد. در سایه این شماره، فرد می تواند به فعالیت های اقتصادی متنوعی دست بزند.

در صورتی که فرد قصد افتتاح رسمی یک شرکت را داشته باشد، در کنار ABN اقدام به اخذ ACN(Australian Company Number) کرده و شرکتی را به ثبت می رساند که همچنان می تواند به فعالیت های مختلف همزمان مشغول باشد. سرمایه گزاران می بایست در مورد اخذ این شماره ها در زمان مناسب، با حسابداران خبره در ارتباط بوده و از توصیه های آنها پیروی کنند. چک کردن ABN و ACN  افراد و شرکت ها به سادگی از طریق وب سایت abr.business.gov.au مقدور می باشد.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *