اشتغال مدرسین زبان در استرالیا
اشتغال مدرسین زبان در استرالیا

تجارب آقای صنعتی در خصوص مدرسین زبان

در گفتگو با آقای صنعتی کلاینت عزیز شرکت پرشین مایگرنت که در شهر زیبای پرت آموزگار ارشد آموزش زبان انگلیسی و هماهنگ کننده آزمون آیلتس هستند ایشان به آنچه مدرسین زبان انگلیسی باید بدانند پرداختند در ادامه به نکات اصلی این گفتگو می پردازیم:

Celta حرف اول را می زند

مرتبط بودن رشته تحصیلی مدرسین زبان انگلیسی به این شغل که می تواند گرایش هایی شبیه به Teaching ,Literature, Linguistics, Translation  را در بر بگیرد به طور حتم در بحث اشتغال آنها در این زمینه نقش مهم و کلیدی را بازی می کند.

حال آنکه هیچ یک از مراکز تدریس زبان انگلیسی در قاره اقیانوسیه اقدام به استخدام این اساتید بدون در دست داشتن مدرک Celta نمی کنند.  در دست داشتن این مدرک لازمه ورود مدرسین زبان انگلیسی به زمینه کاری خود می باشد.

به تمامی مدرسین زبان انگلیسی پیشنهاد می شود، این مدرک را پیش از عزیمت به کشور استرالیا و در یکی از کشور های همسایه ایران کسب کنند. دوره Celta  را می توان به طور عادی و یا فشرده و در زمان کمتری گدراند. مرکزی که داوطلب این دوره را در آن گذرانده بر اعتبار آن تأثیری نداشته و اصل در دست داشتن این مدرک است.

تدریس خصوصی زبان در استرالیا

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در استرالیا نیازمند در دست داشتن مدرک و یا مجوز خاصی نیست و مهاجران از ملل مختلف همواره خواهان این کلاس ها می باشند. نکته حائز اهمیت در نظر داشتن میزان این درآمد در ماه می باشد. مدرس زبان خصوصی می تواند بدون پر کردن اظهار نامه و پرداخت مالیات اقدام به تدریس در منازل نماید ولی چنانچه درآمد وی از حد معینی بیشتر باشد شامل مالیات گشته و این درآمد باید اظهار شود. مدرسین زبان می توانند با استفاده از مشاوره متخصصین مالیاتی و درآمد و حسابداران از میزان این درآمد و حد مجاز آن آگاهی یابند.

بازار تدریس زبان در استرالیا ملیت نمیشناسد

علیرغم باور اکثر افراد بر این که مدرسین زبان که ملیت آنها انگلیسی زبان می باشند از شانس بالاتری برای استخدام در این زمینه برخوردارند، معیار انتخاب این افراد در کنار تسلط بر زبان انگلیسی، مهارت های ایشان در فنون تدریس می باشد.

شاهد آن حضور بسیاری افراد از ملیت های مختلف مانند هندی و پاکستانی و ایرانی در مراکز برگزاری آزمون های رسمی زبان می باشد. مدرسین زبان ایرانی که دارای رزومه مناسب و مدرک Celta می باشند، بی هیچ تفاوتی نسبت به مدرسین انگلیسی زبان، مورد تآیید مراکز آموزش زبان استرالیا می باشند.

نگاه نژاد پرستانه و ملیتی به آموزگار وجود ندارد

مدرسین زبانی که در مدارس مشغول به تدریس به کودکان و نوجوانان از کشورهای گوناگون را دارند، همواره از زاویه تبحر خود در تدریس و تسلط بر زبان انگلیسی قضاوت و انتخاب می گردند.

تصور این که والدین دانش آموزان با مدرسین ایرانی مشکلی داشته باشند سرابی بیش نبوده و این کشور چند ملیتی در این زمینه پذیرای همه مردم از کشور های مختلف می باشد.

language

راه بی انتها برای پیشرفت 

همه مدرسین زبان در ایران می دانند که راه پیشرفت در زمینه تدریس زبان جای پیشرفت زیادی ندارد. مدرس در ابتدا به شغل تدریس پرداخته و پس از سابقه طولانی نهایتا به یک سوپروایزر و یا مدیر آموزش بدل می شود. این در حالیست که در مؤسسات آموزش زبان استرالیا راهی بی انتها بر روی مدرسین باز است.

با کسب سابقه و تجربه و سعی در گذراندن روره های پیشرفته همچون Delta و مدارک بی شمار دیگر در زمینه تدریس زبان انگلیسی، تعداد موقعیت های والا تر در این زمینه کاری وجود دارند. وجود مراکز متعدد برگزاری آزمون های بین المللی انگلیسی در این کشور، راه برای ممتحن و یا مسؤل برگزاری آزمون و مدیریت های مختلف چه در زمینه تدریس و چه در زمینه آزمون را هموار کرده است.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *