تجارب آقای شیرزادی
تجارب آقای شیرزادی

تجارب آقای شیرزادی در خصوص تحصیل فرزندان در استرالیا

در استرالیا دو نوع مدرسه وجود دارد: مدرسه های selective و non-selective. مدرسه های selective مدرسه های نمونه مردمی هستند و آزمون ورودی دارند که این آزمون ها یک سال قبل و در ماه جولای برگزار میشود. مدرسه های non-selective رنکینگ دارند بر اساس معیار های خاص و یکی از مهمترین نکات برای مدارس این هست که مدرسه باید در zone محل زندگی باشد.

بعضی از مدارس سیستم امتیاز بندی دارند و دانش اموز باید 100 امتیاز کسب کند. این امتیاز شامل قرارداد یک ساله خانه، گواهینامه رانندگی، قبض برق و تلفن و اینترنت و داشتن خط موبایل. چون یک سری از دروس به صورت آنلاین هست داشتن اینترنت در خانه الزامی هست. دانش آموزان در استرالیا با توجه به سن و ریز نمرات معمولا در همان مقطع که در ایران تحصیل کرده اند ادامه خواهند داد.

ثبت نام فرزندان در مدرسه استرالیا:

برای مقطع دبیرستان آزمون زبان میگرند و اگر دانش اموز بتواند pass کند وارد مقطع دبیرستان میشود ولی اگر زبان ضعیف باشد یک سری مدارس برای زبان وجود دارد که بعد از گذراندن دوره 6 ماهه میتواند وارد دبیرستان شود. در مقطع ابتدایی زبان مطرح نیست و تست زبان گرفته نمیشود.

کسانی که دنبال مشاغل فنی هستند خیلی راحت میتوانند مشغول به کار شوند و شرایط برایشان بسیار فراهم هست. در استرالیا امکانات مدرسه بسیار عالی هست و وسایل حمل و نقل عمومی از امنیت بالایی برخوردار هست. مسئله رانندگی در استرالیا با ایران بسیار متفاوت هست و ترجمه سوالات ازمون ایین نامه به زبان فارسی وجود نداشت.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *