کاریابی برای مهندسین عمران در استرالیا
کاریابی برای مهندسین عمران در استرالیا

تجارب آقای آرش از کاریابی در زمینه عمران

حدود 4 سال طول کشید تا ایشان اقامت استرالیا را بدست آوردند در ایران 10 سال در حوزه ساخت کار کردند و حدود 4 سالی هم در دبی در حوزه نفت و گاز فعالیت دارند.و در حال حاضر ملبورن زندگی می کنند.

بعد از گذشت 3 ماه توانستند چندین مصاحبه کاری داشته باشند ایشان از اوایل 2016 وارد خاک استرالیا شدند. عمدتا در ایران افرادی که در حوزه ساخت فعالیت می کنند در حوزه های جانبی دیگری هم تخصص دارند و همین امر باعث شده بود که برای مشاغل در عنوان های مختلف اقدام کنند.

کسانی که بومی استرالیا هستند و سرتیفیکیت های مرتبط بیشتری دارند جزو الویت برای یک کارفرما محسوب می شوند.ایشان در رزومه شخصی خود خیلی مفصل و در همه شاخه هایی که فعالیت داشنتد در 8 صفحه تنظیم نموده بودند که بعد از آن به این نتیجه رسیدند که این کار مثبت نبوده بخاطر همین موضوع رزومه خود را به 4 صفحه کاهش دادند.

زمانی که رزومه شما خیلی پیشرفته باشد باعث می شود که کارفرما شما را در مشاغل جونیور استخدام نکند به دلیل اینکه بر این باورند که سطح درآمدی بیشتری را آن شخص توقع دارد.

کاریابی برای مهندسین عمران در استرالیا

اولین شغل ایشان با عنوان دستیار مهندس عمران بوده و در حال حاضر ایشان جزو 3 نفر اصلی کمپانی ساختمانی هستند و دست راست مدیر اصلی کمپانی می باشند.
ایشان به این نتیجه رسیدند که بهتر است دانش خود را در زمینه عمران تقویت کنند از این رو شروع به گذراندن یکسری از دوره ها در استرالیا نمودند ایشان دوره هایی از قبیل certificate 4 bulding and construction و diploma را در طیف (مشابه سازمان فنی حرفه ای کشور ایران)  که حدود 18 ماه به طول انجامید را گذرانده اند.و این امر باعث شد که ایشان در زمینه آیین نامه های اجرایی هم دانش خوبی پیدا کنند و پس از نیز به دلیل علاقه ای که داشتند مسیر تدریس در این دوره ها رو در ملبورن و سیدنی پیش گرفتند.

توضیح در مورد نرم افزارهای عمرانی

در حوزه طراحی و متره و براورد نرم افزارهای مایکروسافت و آفیس(اکسل)، autocad، revit ,archicad بسیار حائز اهمیت است. استرالیا به سمتی می رود که revit و archicad در آینده بیشتر استفاده خواهد شد.

در استرالیا کارمند بودن و یا اینکه شما بیزینس مختص به خودتان را داشته باشید یکسری معایب و یکسری مزایا دارد.
زمانی که شما بیزینس خودتون را داشته باشید مدام درگیر بررسی ابعاد مختلف مالی آن خواهید بود و اینکه روتینی که زندگی کارمندی به شما می دهد را ندارید و بهتر است زمانی به این فکر باشید که بیزینس خود را تاسیس کنید که سالها در زمینه های مختلف آن بیزینس کار کرده باشید و به قولی پخته شده باشید.بازسازی جزو بیزینس هایی است که بسیار سود آور است.

از نظر ایشان برای تاسیس بیزینس احتیاج است که یکسری لایسنس ها گرفته شود و اینکه گذراندن دوره ها و رسیدن به آن پختگی شاید 4 الی 5 سال زمان ببرد در ضمن ایشان بسیار محتاط هستند و علاقه دارند که مسیر پیشرفت را استپ به استپ طی کنند.
حدود 360 میلیون دلار در حوزه ساخت و ساز در استرالیا تبادل مالی صورت میگیرد که حدود 10 درصد gdb را تشکیل می دهد.

و اینکه در 5 سال  آینده این بیزینس  حدود 100 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
کرونا در تعدیل نیروهای ساختمانی خیلی تاثیر نبوده است و شرکت ها نیروی جدید هم استخدام می کنند و اینکه باید دید در چندین ماه آینده موضوع کرونا به چه صورت پیش می رود.

درآمد یک مهندس عمران در استرالیا

درآمد یک مهندس عمران در استرالیا 110000 دلار به صورت میانگین می باشد.در حال حاضر 1153 فرصت شغلی برای این عنوان وجود دارد که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.برای معماری فرصت های شغلی 303 است و 14 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته و میانگین درآمد معماری 70000 دلار در سال است.
میانگین درآمد برای رشته های مهندسی میانگین 90000 دلار در سال است.
دولت بسیار از کسانی که حتی کارشون را هم از دست می دهند حمایت می کند.معمولا پیدا کردن شغل اول دشوار تر است در ضمن ایشان به این مورد اشاره کردند که درست اپلای کردن بسیار اهمیت دارد.
رشته تحصیلی ایشان در مقطع کارشناسی عمران عمران و در مقطع ارشد مدیریت بوده است.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *