بیمه درمانی Medicare
بیمه درمانی Medicare

بیمه درمانی استرالیا

به طور کلی بیمه درمانی در استرالیا به دو بخش تقسیم می شود:

۱-بیمه خدمات درمانی دولتی در استرالیا (Medicare)
۲-بیمه خدمات درمانی خصوصی در استرالیا

 ۱- بیمه خدمات درمانی دولتی در استرالیا (Medicare)

این بیمه شامل کسانی می شود که اقامت دائم(PR) ویا پاسپورت(citizenship) استرالیا را دارا هستند و اجازه استفاده از خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی را می دهد لازم به ذکر است بدانید که بیمه Medicare کلیه خدمات درمانی مثل دندانپزشکی را شامل نمی شود.

در بسیاری از مواقع حتی کسانی که بیمه Medicare را دارا هستند برای گرفتن خدمات بهتر و استفاده از خدمات بیمارستان‌های خصوصی از بسته‌های متنوع بیمه های خصوصی استفاده می‌کنند.

در صورتی که ویزای موقت استرالیا مانند ویزای دانشجویی، ویزای کارآفرینی , … را دارید، واجد شرایط دریافت بیمه Medicare نمی‌باشید، مگر اینکه شهروندی کشورهایی را داشته باشید که با استرالیا موافقت نامه درمانی دارند. این کشورها شامل فنلاند، ایرلند، ایتالیا، مالت، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد و انگلستان هستند.

بیمه درمانی سنتر لینک استرالیا

خدمات درمانی تحت پوشش بیمه مدیکر (Medicare)

• هزینه مشاوره با پزشکان متخصص.
• آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک در روند درمان از قبیل آزمایش پاتولوژی و رادیولوژی.
• آزمایش‌های چشم که توسط چشم پزشک انجام می‌شود.
• اکثر اقدامات جراحی و درمانی انجام شده توسط پزشک.

نحوه درخواست کارت بیمه مدیکر (Medicare)

برای واجد شرایط بودن در Medicare لازم به ثبت نام و تکمیل فرم است. بهترین راه انجام این کار مراجعه به اداره Medicare پس از رسیدنتان به استرالیا به همراه پاسپورت یا اسناد و مدارک سفرتان است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت بیمه Medicare از www.medicareaustralia.gov.au دیدن کنید.

۲- بیمه خدمات درمانی خصوصی در استرالیا

بیمه درمانی خصوصی در استرالیا اجباری نیست. برای افرادی که با اقامت موقت(تحصیلی,کارآفرینی ویا مهارت شغلی) وارد خاک استرالیا می‌شوند ، یکی از گزینه های بیمه درمانی، بیمه خصوصی است و با وجود این که این بیمه از نظر دولت استرالیا اجباری نیست، توصیه می‌کنیم حتما خود را بیمه کنید تا حداقل بخشی از هزینه‌های درمانی احتمالی و گران شما در استرالیا توسط شرکت بیمه‌گذار پوشش داده شود.

برای افرادی که ویزای دانشجویی استرالیا دارند، پوشش بیمه دانشجویی (OSHC) اجباری است. تعداد طرح بیمه سلامت خصوصی در استرالیا از انواع ارائه دهندگان بیمه سلامت وجود دارد. همگی آن ها گزینه های پوشش مختلفی را دارند.
به وبسایت های iSelect یا Bupa نگاهی بیاندازید تا گزینه های مختلف را مقایسه کنید و ببینید که کدام پوشش بیمه برای شما مناسب تر است. هزینه استفاده از این بیمه های خصوصی بسته به خدماتی که می خواهید متفاوت است ولی به طور میانگین برای یک خانواده ۳ نفره از ۱۳۰ دلار الی ۲۰۰ دلار متغیر است.

۲-۱- پوشش بیمارستان

در این نوع پوشش بیمه خصوصی، شما می توانید پزشک خود و نیز نوع بیمارستان خود (دولتی یا خصوصی) را انتخاب کنید. البته برخی هزینه ها مانند بستری طولانی مدت و اتاق خصوصی ممکن است به طور کامل پوشش داده نشوند.

خدمات درمانی سنتر لینک استرالیا

۲-۲- پوشش درمان های جانبی

این نوع بیمه خصوصی بخشی از هزینه های دندانپزشکی، جراحی زیبایی، درمانهای پا، پرستاری در منزل، فیزیوتراپی، معاینه چشم، گفتار درمانی و عینک و لنز و پروتز را که توسط مدیکر پوشش داده نمی شود، را در بر می گیرد.

۲-۳- پوشش آمبولانس

هزینه های آمبولانس به طور متوسط برای یک مسیر از ۹۰۰ دلار استرالیا تا بیش از ۵۵۰۰ دلار استرالیا می باشد و توسط بیمه دولتی پوشش داده نمی شوند، ولی می توان آن را تحت پوشش بیمه خصوصی قرار داد. بسته به نوع بیمه درمانی خصوصی، بخشی از هزینه های آمبولانس یا تمام را پوشش دهد. البته شرکت بیمه درمانی خصوصی و بسته بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، قوانین خودش را دارد و ممکن است فقط پوشش آمبولانس را بصورت محدود در سال انجام دهد یا اینکه هزینه‌ها را تا سقف مبلغ خاص پوشش دهد. در ایالت های کوئینزلند و تاسمانیا، آمبولانس برای تمام ساکنان ایالت رایگان است.

مهاجرت به استرالیامهاجرت کاری استرالیاسرمایه گذاری استرالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *